Vind El Ahmadi wel een goede speler, maar ik begrijp sowieso niet waarom ze het middenveld zijn gaan versterken terwijl daar het probleem niet echt ligt. Met Landzaat (ben geen fan van 'm maar hij is behoorlijk degelijk), Bronckhorst, De Guzman en Bruins hadden ze al een redelijke balans.
Dat duo was in het begin van het seizoen (voordat Vlaar geblesseerd raakte) inderdaad wel aardig, maar toen draaide de ploeg ook nog redelijk.
De meeste kansen ontstonden inderdaad doordat de verdedigers en middenvelders de bal niet vooruit konden spelen en ze in de problemen kwamen door het vroege storen van Dortmund, maar iedere steekpass was ook gevaarlijk omdat de verdedigers steeds als een stel blinde runderen op lijn een klote eind van hun doel af stonden te verdedigen. En Bahia en Greene, die gasten hebben geen snelheid ook, dus dat lijkt me geen al te slimme tactiek (Hofland en Vlaar staan ook niet bekend om hun draaicirkel en (start)snelheid).
Wat dat betreft had Van Marwijk wel goed in de gaten dat hij beter niet vol op de aanval kon spelen.
Rechtsback is trouwens inderdaad wel nodig. Fer voldoet niet aan het niveau imo (kan misschien wel groeien) en Lucius is natuurlijk ook niet van het niveau dat Feyenoord na hoort te streven.
Maarja, een talent als Janmaat vertrekt dan naar Heerenveen. Ik vraag me dan toch echt af of ze in Rotterdam dan liggen te snurken of het een gewoon een te groot risico vonden (zoveel geld kan een ADO-speler toch niet kosten).
Laatst bewerkt: 2 aug 2008