De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360

    ik zou het gewoon doen. is heel leuk. en het is goedkoop. ik kan 120km met 1 tank van 5 liter. die van mij loopt 120km/h dus dat is heel zuinig. hij loopt goed en rijdt niet al te zuinig met benzine(bougie is koffiebruin, wat goed is).

    het bijkomend voordeel is van een schakelbrommer(supermotard, crossmotor model) dat je overal makkelijk tussendoor kunt manouvreren en je bent sneller als de rest.

    ja de boetes. die zijn minder. maar als je maar goed om je heen kijkt en als je pitten ziet gewoon laag in de toeren rijdt merken ze niks(moet je er geen Conti onderhangen want dan kan je bijna niet laag in de toeren rijden)
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    nou feeling. het is gewoon of je er gevoel voor hebt. ik heb zelf nooit langer dan 10 minuten motor gereden(ben 16:confused:) dus weet niet van de feeling van zoon ding. maar een brommer is gewoon een stuk makkelijk dan motor. je mag in de meeste steden ook gewoon komen waar een fiets mag komen.

    en hebben die kameraden misschien nog een leuke Derbi Senda SM uit 2003-2005 staan?? zoek namelijk een tweede brommer. wil deze wat ik nu heb wat meer laten staan want ben er namelijk erg zuinig op.
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister mijn eerste motorrijles gehad. Ik ben al bekend met het hele schakel verhaal gezien ik een Derbi Senda heb gereden. Ik had de motor na 5 minuten al onder controle zonder erbij hoeven na te denken wat ik deed. Heb de helft van de oefeningen al gedaan, uitwijkoefening, snelle slalom, vertragingsoefening, noodstop, stopproef en het op de standaard zetten gedoe. Deze oefeningen gingen prima, heb de moeiliijkste oefeningen al gehad (langzame slalom, stapvoets rijden, halve draai, parkeervak en het achtje moeten niet voor problemen zorgen). Volgende les mag ik ook zelfstandig naar het parkeerterrein rijden, heb er weer zin in. Het is een erg gave ervaring, het motorrijden. Je hebt zoveel meer overzicht op het verkeer dan in een auto naar mijn gevoel, heerlijk. Ik heb volgens mij ook een hele leuke instruceur voor zover ik hem heb meegemaakt in mijn eerste les, geen druk, geen domme preken als ik een fout maak welke ik zelf ook realiseer. Ik moest ook motorrijlaarzen aanschaffen, deze zijn het geworden:
    [​IMG]

    Ik vind ze er erg gaaf uitzien en ze zitten super!
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2008
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    weet iemand nog een leuke brommer 2e brommer. moet motorisch wel goed zijn. en het liefst wel een goed merk. Derbi ofzo. geen hispanja ofzo. vertrouw daar niks van:p.

    ben gister ook geflitst. wel van voren(duitsland) dus ik krijg geen bekeuring maar je schrikt dan wel:p. zoon hele velle oranje lamp:confused:
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Moto Hispanja niet vertrouwen is onzin.
    Zelfde als dat je geen bekeuring krijgt als je in duitsland geflitst bent......Je krijgt je foto zelfs opgestuurd waar je smoelwerk op staat 8)
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je van voren geflitst wordt lijkt het me toch best knap om een boette thuis te krijgen? Kan me vergissen natuurlijk.

    Motohispanja heb ik zelf ook alleen maar slechte ervaringen mee, vind het echt vreselijke dingen.

    Morgen eindelijk weer rijles jeej \o/ Hopelijk heb ik m'n pasje voordat de Ducati geleverd wordt.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Tja dacht dat hij met de auto was ;) (hij is 16....had ik ff moeten checken)


    En merken vertouwen of niet vind ik zo'n onzin.

    Tuurlijk heb je altijd wel "algemene" gebreken, maar de 1 vind dat en dat merk helemaal het einde en een ander vervloekt het weer.


    Hoeveel motorrijders zouden voor geen goud op jou ducati stappen?
    Zijn er ook genoeg volgens mij ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2008
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet dat je 1e les zo goed ging. Moet wel zeggen dat ik de langzame slalom veruit de moeilijkste oefening vond.

    Ik heb iets meer dan een week geleden een motor ongeluk gehad met een huurmotor. Veel schade, maar gelukkig ben ik zelf nog redelijk heel. Mijn leren pak heeft zijn werk erg goed gedaan. Namelijk klappen / diepe schaafplekken ontvangen op: de linker schouder, linkerhandschoen, linkerknie, onderkant helm / vizier, linkerlaars.

    Heb een aantal foto's van mijn knie moeten laten maken, maar deze was intern gelukkig nog heel.

    Ik loop nu weer vrij normaal en heb er veel van geleerd. Jammer dat ik een stuk lichter ben, maar daar over ga ik niet zitten zeiken gezien ik wist dat het eigen risico tot 1250,-was.

    Tip aan de overige motorrijders (die ze vast allemaal al kennen :cool:), oefen eerst eens een keer of drie de noodstop alvorens je serieus gaat rijden op een motor die nieuw voor je is.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2008
  9. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Van voren geflitst worden is mogelijk, mijn vader kreeg pas geleden ook een mooie foto opgestuurd vanuit Duitsland. Hij lachte wel op de foto :+.
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik trek ook pas nu de link tussen jou en jou op Motorforum O-) Ik las je topic, echt rot, heel erg jammer. Vooral dat het je nu zoveel geld kost en tijd voordat je je eigen motor kan kopen.

    @Aapvader:
    Van voren geflitst worden op een motor gaat het over, en motoren hebben aan de voorkant geen kenteken dus dan is het lastig :+

    @Killaz:
    Vind merken vertrouwen wel gegrond. Wat betreft motorhispanja vind ik de afwerking erg slecht en de RX'en om me heen hebben meer stil gestaan door mankementen dan dat ze kilometers hebben kunnen maken. Op die manier verlies ik wel vertrouwen in een merk. Wat betreft Ducati klopt het dat er een stereotype heerst dat Ducati onbetrouwbaar is. Dat is dan ook de reden dat ik mijne nieuw koop, dan heb ik in elk geval garantie :+ Maar ik denk dan ook dat Ducati en Motorhispanja niet echt te vergelijken zijn. Motorhispanja is maar een klein bedrijfje en er rijden relatief weinig modellen van rond. Ik zie het echt als een B-merk. Ducati is gewoon een groot merk in de motorwereld en ze doen het niet voor niks goed in de MotorGP O-)
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ik heb morgen mijn eerste rijles. Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan. Ik heb mijn thoerie nog niet (ik heb nog geen autorijbewijs) maar ik mocht toch al wel morgen beginnen omdat het inderdaad toch op een parkeerterrein oid rijden wordt.

    Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ik het afleg, ik heb nog nooit op een schakelbrommer gereden (geen idee of dat super veel uitmaakt, je hebt natuurlijk wel het idee van schakelen een beetje in je).

    Ik heb al wel een eigen motorjack (Evolution TJ2.10) en handschoenen gekocht. Een broek leen ik nog even van mijn moeder (die heeft toevallig ongeveer dezelfde maat) en verder schoenen trek ik standaard hoge schoenen aan. Ik heb al wel laarzen gevonden die mij wat leken bij Goedhart in Bodegraven. Alleen nog niet gekocht :p maar die gaan het wel worden denk ik.
    Ben alleen zo slim geweest om het merk etc te vergeten dus gaat lastig worden om ze op internet te vinden lijkt me.
    Maar goed die spullen moet ik ook nog aanschaffen...

    Maar bij jouw viel het dus alles mee je eerste les :) lekker veel oefeningen al gedaan.
    Het wordt morgen bij meteen een les van 2 uur, dat is standaard bij de rijschool waar ik ga lessen (weet niet hoe het verder is). Lijkt me ook me ook wel het meest nuttige, anders ben je net echt bezig en dan is je les alweer voorbij.

    Ik ben wel benieuwd hoeveel lessen ik nodig zal gaan, "startcursus" van 16 uur lessen voor ongeveer €1000,- maar volgens mij kun je daar nooit genoeg aan hebben tenzij je een natuurtalent bent :p maar goed ik kan me vergissen.
    Ik schijn wel een van de beste uit de omgeving te hebben uitgekozen, op het CBR staan hele hoge slagingspercentages. Vanmiddag bij Arie Molenaar Motors in IJsselstein, daar zeiden ze ook dat het een hele goede instructeur is. Wel een oude, grote man van in de 50, kan af en toe erg botte opmerkingen hebben, maar les geven kan die. Nou dat is toch belangrijk lijkt me zo.

    Ik hoop ook dat ik niet al te veel problemen ondervind van mijn altijd te hoge spierspanning (hypertonie) maar dat merk ik vanzelf wel :p

    Och vertrouwen... het is naar mijn idee meer dat je zelf het idee hebt ik koop een motor van een "groot" merk (Ducati) dus dat zal wel beter zijn dan een "klein" merk (Motorhispanja). Ik ben zo opgevoed dat alleen Honda goed is, dat zijn volledig afgewerkte motoren, andere merken zijn ook wel goed maar dat is het toch net niet. Aldus mijn vader die nog nooit een ander merk motor heeft gekocht dan een Honda. Een proefrit op een ander merk was het toch altijd nét niet. Zit gewoon tussen zijn oren lijkt mij :+ Nu zal mijn eerste motor ook wel een Honda worden denk ik daar niet van, ook met het idee "Mijn papsie zegt dat dat goed is" (A) haha. Maar daar houd ik ook meer de types van bij (wat er allemaal is, wat er leuk is om mee te beginnen, wat nog een beetje normaal te begrenzen is etc etc)
    Hoewel ik ook o.a. wel leuke Yamaha en Suziki motoren ben tegen gekomen waarvan ik dacht: dat is best een motor waar ik mee zou willen beginnen.
    Ach boeiend, dat is een zorg voor een over een paar maanden denk ik :D
    Eerst mijn theorie maar eens halen, de lessen en het examen overleven....
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2008
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    90 % van de ducati haters en onzinspuiterij figuren hebben zelf nog nooit een ducati bereden laat staan uberhaupt in persoonlijk bezit gehad.


    geeft niks.....tis vaak alleen maar kift en moddergooierij.
     
  13. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe ja daar zit ik ook. Ach ja het is lame, maar het is niet anders. Ben er trouwens achter dat ik een goedkopere motor wil dan dat ik eerst in gedachten had, dus dat compenseert weer.
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel italiaanse motoren en brommers hebben het schakelmechanisme andersom ( 1 omhoog , rest omlaag ), is dit ook zo bij ducati ?
     
  15. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het voor jou meer wennen is dan voor mij. Ik kon in mijn eerste les het hele schakelsysteem toepassen als automatisme. Als je 1 van de eerste keren op zo'n ding rijd heb je dat automatisme nog niet en moet je er nog bij nadenken wat je doet, wanneer je schakelt e.d. Dit leer je heel snel maar als je een schakelbrommer hebt gereden denk ik dat je op dat punt net een beetje voordeel hebt gezien je er al bekend mee bent.

    Ik heb alleen nog maar laarzen gekocht, helm, broek, jack, handschoenen kan ik allemaal lenen bij de rijschool wat me toch weer een bom duiten scheelt. Althans, totdat ik een eigen motor heb... Ik rij op een Honda CB 250, simpel en klein motortje maar functioneel en toch net even wat anders dan mijn brommer :cool:. Wel lief van je rijschool dat je al mag beginnen met rauzen op de parkeerplaats, officieel mag het natuurlijk niet al ben je natuurlijk geen gevaar. Veel succes met je theorie, goed leren, niet onderschatten, dat blijf ik ook tegen mezelf zeggen want ik moet woensdag een poging wagen.
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dat alleen in de racerij het geval. Heb nog nooit op een normale straatmotor gezeten of gezien waar je omlaag moest schakelen om op te schakelen. Is ook helemaal niet logisch; omhoog is op schakelen en omlaag is om terugschakelen. In de racerij is dit niet handig om dat je anders in een bocht je voet onder het pookje moet zien te wurmen om uit te accelereren. (tenminste, ik dacht dat dat de reden is maar kan het ook mis hebben... :+)

    Eén van de komende drie weken ga ik met een maat een paar dagen (4/5) met de motor richting duitsland (eifel/sauerland) om eens te kijken hoe een vakantie op de motor bevalt. Iemand nog tips vwb routes/hotels?
    Als dit goed bevalt ga ik volgend jaar voor een langere tijd en verder weg (oostenrijk/zwitserland/italie) op vakantie met de motor. Als je al die verhalen en foto's ziet, lijkt het me geweldig om in de bergen te rijden _O_
     
  17. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken iemand een goede site om een tomos snorfiets op te knappen? motorisch ff nakijken zeg maar
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Het mooie daarvan is dat Ducati daarom iets exclusiever wordt en wij iets unieker zijn met onze Monsters O-)

    Zometeen met m'n combi de trein in voor m'n eerste verkeersdeelneming les :D
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is zeker weten niet alleen in de racerij want italiaanse bromfietsen van vroeger hebben het ook andersom ( de Suzuki RG80 ook ). Het lijkt mij trouwens wel lekker rijden op een circuit want je kan verschrikkelijk snel opschakelen.
     
  20. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Loop je in dat geval vanaf DH:HS naar van buuren? Ik heb ook bij van Buuren gekeken laatst maar is voor mij afgevallen. Dit gezien beide instructeuren 3 weken op vakantie gaan in de tijd waarin ik toch graag wel wil lessen. Zit nu bij Falke, weet niet of je daar wel eens van gehoord hebt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina