Wederom heb ik toevallig beide apparaatjes gehad
.
Waar je Clix2 vooral in uitblinkt is de beeldkwaliteit (AmOled Display) en het feit dat je meerendeel van de flash programmatjes en spelletjes er makkelijk op kunt spelen. Ht is een zeer stijlvol apparaatje, en de besturing heb je al vrij snel door.
Maar als je het gaat vergelijken met de D2 op gebied van geluidskwaliteit springt de D2 er toch bovenuit, en dat komt zoals jij al zegt vanwege het vermogen wat eruit kan komen maar ook wanwege het feit dat er een zeer uitgebreide equalizer in zit waar zelfs de frequenties aan te passen zijn, bij de clix zijn het 5 simpele balkjes.
Daarnaast kun je de D2 met een sd kaartje uitbreiden (ik heb dr 16 Gb in zitten nu + de 2 intern), 32 is ook al beschikbaar en gaat er gewoon in, maar is wel erg duur nog.
Nadeel kan zijn dat de besturing wat oeffening nodig heeft, het heeft nogal diepgaande menutjes en veel opties die niet altijd even logisch zijn ingedeeld. Kwestie van wennen als je het mij vraagt.
Om het simpel te houden is de Clix 2 iets meer een stijlvol apparaatje maar als je voor geluidskwaliteit gaat is de techniek van de D2 een stuk beter.
(Heb de clix 2 nu aan m,n zusje gegeven
, is dr zeer blij mee t.o.v naar oude maquant mp3 spelertje
)
Klik om te vergroten...