[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Fuck Fuck Fuck! Massa kapot!:mad::mad:

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Yes, yes, yes, Massa kapot! :D:D

Een half uur nadat Allard zegt dat Heiki ook wat geluk nodig heeft. Super!

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat idee had ik ook.

En wat ik van de race vond? De race, saai. De uitslag, niet gezien door reclame, wel mooi voor Glock en Kovalainen. Raikkonen was volgens mij weer lui want tegen het eind aan ging hij 's gas geven. Bizar en vreemd voor Massa, jammer, maar doet mij weinig. Commentaar om te huilen. Niet zo positief van de keer.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vond het een uitermate saaie race, weinig actie. Geweldig voor Kovalainen! :thumbs: Erg tof voor hem en zeker verdient, reed een strakke race vandaag en deze keer had hij wel wat geluk. Bijzonder leuk voor hem en ik gun het hem 100%! Zou weleens de push kunnen zijn die hij nodig had. Hamilton had vandaag minder geluk, maar heeft desondanks helemaal niet verkeerd gedaan en blijft 1e in de stand. BMW bijzonder tegenvallend vandaag. Heel erg tof voor Glock die echt een hele goede en strakke race heeft gereden! :thumbs: Massa had echt pech, 3 ronden voor het einde en dan poef (vind het overigens totaal niet erg om een Ferrari te zien ploffen :)).
    Renault sterk dit weekend met een mooie 4e en 6e plek! Renault (en ook Piquet) lijkt een beetje z'n draai te vinden. Ben benieuwd naar Valencia over 3 weken.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    McLaren had vroeger ook veel ploffende motoren en toen werd er openlijk gezegd dat ze snelheid boven betrouwbaarheid prefereren. Aangezien Ferrari in Duitsland niet zo snel was en dit weekend eigenlijk ook al niet en Kovalainen beweert dat hij Massa onderdruk heeft gezet in de laatste fase van de race, vermoed ik dat Massa teveel van zijn motor heeft geëisd om zo snel te kunnen zijn. Als Kovalainen niet tweede had gelegen en inliep, had ik nog maar moeten zien of die motor dan stuk zou gaan.

Verder vond ik de race ook niet bijzonder, de uitslag is wel spectaculair trouwens :)

En Fisico heeft het ook goed gedaan, lekker gevochten met de Williamsen en daarmee laten zien dat Force India ook weer niet zo hopenloos is als Minardi destijds wel was. Ze zijn nog steeds het slechtst van allen, maar het gat is in de kwalificaties altijd maar een paar tienden met degene voor hen.

6. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Vet daar ben ik deze vakantie ook geweest. Kwam meteen die nieuwe Ferrari tegen.

7. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Kan hier weinig aan toevoegen, vind het sneu voor Massa maar was echt super blij toen Kovalainen eindelijk als eerste over de streep ging! Echt geweldig, hopelijk kan hij nu meer podium plekken pakken en goede zaken doen voor beide kampioenschappen, echt super!

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Damn zeg.................echt zwaar fucked up dit.....

9. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Fuck fuck fuck! Echt kut nieuws, ik dacht dat het grootste gevaar wel wat weg was in de racerij. Damn wat een kut nieuws. \

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    RTL is de enige site die dit nieuws meldt, maar het is altijd wel betrouwbaar dus inderdaad heel erg kut nieuws. Z'n hoofd werd ook vol geraakt door Pitt die daar echt vlak achter zat, heel erg sneu voor z'n familie en vrienden..

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
  12. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Het filmpje is ondertussen verwijderd, maar ik verbaas me eerlijk gezegd dat het niet vaker voorkomt bij motorraces, die dingen rijden met 200 de grindbak in en de coureur staat op alsof hij nog niet eens van zijn fiets gevallen is.

13. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, het hoort erbij, althans, je weet dat je risico loopt in auto en motorsport.

Overigens, dat Formule 1 al jaren geen dodelijk ongeval meer heeft gehad maakt de gehele auto en motorsport natuurlijk niet veiliger. Motorsport al helemaal niet. Dodelijk crashes zien we in alle takken van de auto en motorsport helaas nog terug.

Meestal hebben dit soort crashes een enorme invloed op de veiligheid van de coureurs. Aan de ene kant goed, aan de andere kant haalt het enorm veel spectakel weg. Niet dat ik dodelijk crashes wil zien natuurlijk, maar ik mis vooral de grindbakken, en de kans op spectakel. Bijvoorbeeld, Spa Eau Rouge. Door het weghalen van die grindbakken is een foutje daar niet meer fataal voor je wagen. Die crashes van Villeneuve in 98 en 99 en Zonta in 99 waren enorm spectaculair, maar die zal je nu nooit meer zien. Om veiligheidsredenen worden overal asfalt zones weggelegd. Waar je vroeger bij een fout naast de baan grind aan het happen was of vast kwam te zitten, rijd je nu doodleuk door. Resulteert in minder uitvallers, en minder spectakel.

F1 is de goede kant op gegaan met het verbieden van TC, maar grindbakken zie ik helaas niet meer terugkomen. Hopelijk reduceren ze zsm de downforce van de wagen, worden de safetycar regels weer de oude, en veranderd de puntentelling terug naar de eerste 6. Vooral dat laatste heeft voor een enorm spectakel aftakeling gezorgd. Door meer mensen punten te geven worden wagens betrouwbaarder. Betrouwbaar is leuk voor de fabrikant, maar het zorgt wel voor een optocht bij 4 van de 5 races.

14. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig wordt de downforce volgend jaar fors verminderd en komen de slicks terug, daarnaast zullen de SC regels vast nog wel veranderd worden want daar is al wel heel veel kritiek op geweest.

De ideale puntentelling vind ik 10-7-5-4-3-2-1, maar voorstanders van de huidige zullen wel roepen dat het kampioenschap nu veel dichter bij elkaar zit.

15. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik ben het met je eens, als er een gat van 3 punten is tussen 1 en 2, gaan ze meer risico's nemen. En niet in een optochtje de race uitrijden.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Maar als je weer een 'Schumacher' krijgt dan is het kampioenschap alweer in Frankrijk beslist...

Nadeel van de huidige puntentelling is wel weer dat betrouwbaarheid veel belangrijker is dan snelheid. Als je 5x 2e wordt, sta je nog steeds gelijk met iemand die 4x wint en 1x uitvalt.

Ik zou het uiteindelijk bij het huidige laten :)

17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een scan van een ander forum (credits naar Echti) van F1Racing waarin een beeld wordt gegeven over hoe de wagens er volgend jaar ongeveer uit zullen zien. Vind niet alles mooier, maar zolang het racen maar leuker wordt. :)

PS:

:+

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Zo te zien gaan we dus weer terug naar de wat rechtere vormen scherpe hoeken in plaats van rondingen. Vind vooral die voorvleugel erg lelijk om te zien, veel te lomp en groot.

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook, en eigenlijk de achtervleugel ook. Maar toen enkele teams aan het testen waren met de 2009-spec, zaten er wel rondingen in beide vleugels. Hopelijk wordt het dan eerder zoiets want die wagens, zonder de flaps en met slicks zagen er erg mooi uit.

20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik vind alleen de voorvleugel te lomp, voor de rest is het alleen maar mooier.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina