De Grote Voetbaldraad [deel 18]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Conquistador, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Van der Vaart was echt een koopje. 13 miljoen betaalden ze voor hem.

2. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie is dan de rechtsback? Silva? En zijn back-up dan?

3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Van der wiel kan dacht ik ook aardig uit de voeten op de rechtsback positie. En anders ogararu.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    13 miljoen voor 1 jaar ja. In augustus 2009 hadden ze hem gratis kunnen halen.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640

OMG je vergeet gewoon Janota en Erasmus xD.
    En Mulder is ook leuk voor de toekomst.

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ik zou ogararu behouden.

7. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Feyenoord is altijd beter dan Ajax
    Uitgegeven: 4 augustus 2008 9:50
    Laatst gewijzigd: 4 augustus 2008 10:06

Om beurten verdedigen Feyenoorder Jurryt van de Vooren en Ajacied Menno Pot de eer van hun club in de columntwist ‘De Klassieker’. Jurryt is de enige Nederlander die ooit afstudeerde op Feyenoord. Menno schreef de eerste Nederlandse roman (Vak 127) met fanatieke Ajax-supporters in de hoofdrol.

Beste Menno,

Mijn gedachten liggen momenteel totaal niet bij voetbal. Je idee vorige week hoe ik de afscheidswedstrijd van Jaap Stam had beleefd, zat er daarom volkomen naast. Ik wist daar niet eens van totdat jij er over begon.

Zo wist ik ook niets van ons gelijkspel tegen FC Dordrecht, totdat jij het me schreef. Ik stond die zaterdag namelijk heel fijn langs de route van de beslissende tijdrit in de Tour de France. Als ik met eigen ogen kan zien hoe deze wielerronde wordt beslist, ga ik toch niet thuisblijven voor wat rottige opwarmpotjes van Ajax of Feyenoord? Of voor een toernooi van Feyenoord tegen de clubs waar we vroeger succes tegen hebben gehad?

Fijn toernooi trouwens: in 48 uur verliezen we van ons complete verleden! In 1970 en 2002 wonnen we nog van Celtic en Borussia, maar nu niet meer. Het zal allemaal wel, want net als bij jullie tijdens de oefenpot tegen de amateurs van Noordwijk speelden bij ons de belangrijkste spelers niet mee. Het enige waar die partijtjes goed voor zijn is om elkaar lekker te pesten.

O ja, joh?

Die wedstrijden moesten we dus maar eens snel vergeten, en daar zijn wij bij Feyenoord toevallig heel goed in. Al honderd jaar lang onthouden we alleen wat nodig is en de rest is nooit gebeurd. In onze hoofden is de clubgeschiedenis kneedbaar als klei. Onderstaand gesprek kan ik daarom twaalf keer per uur voeren:

“Hebben we ooit verloren van Ajax? O ja, joh? Wanneer dan? Afgelopen seizoen nog? O ja, joh? Kan ik me echt niets van herinneren. Had ik je trouwens al eens verteld dat wij de eerste Nederlandse club waren die de Europa Cup 1 heeft gewonnen? O ja, joh? Wanneer had ik je dat verteld dan? O ja, joh? Vanochtend nog? Kan ik me echt niets van herinneren. Had ik je trouwens al eens verteld dat wij de eerste Nederlandse club waren die de Europa Cup 1 heeft gewonnen? O ja, joh?”

Daarin zit het verschil met Ajacieden, Menno, want jullie kneden vooral het heden en de toekomst. Jullie zijn altijd de beste - vooral in wedstrijden die jullie net hebben verloren of in wedstrijden die nog gespeeld moeten worden. Als Feyenoorder daarentegen weet ik dat mijn club zo laat mogelijk in het seizoen die ene briljante pot moet spelen, want hoe langer dat duurt, hoe langer ik me op dat ene hoogtepunt kan verheugen.

O ja, joh?

Feyenoord speelt nu eenmaal één goede wedstrijd per jaar - gemiddeld dan. Op het eerste gezicht lijkt het dan wel leuk als onze spelers in één jaar per ongeluk eens twee briljante wedstrijden spelen, maar dat betaalt zich daarna keihard terug. Het gemiddelde staat nu eenmaal op één per seizoen - altijd.

Gelukkig hebben we dan ons kneedbaar geheugen nog als uitkomst. Had ik je trouwens al eens verteld dat wij de eerste Nederlandse club waren die de Europa Cup 1 heeft gewonnen?

Rest me nog om je te feliciteren met de komst van anti-globalist Oleguer. Het zal Ajax veel schelen in de rekening van het waterbedrijf, want krakers douchen zich nooit.

Tot op de Coolsingel!

Jurryt

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Nou, wat een geweldig weerwoord (ahum!).

Zeggen dat wij de toekomst altijd kneden en dan afsluiten met 'Tot op de Coolsingel!'

:lol:

OH JA JOH!?

9. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Haha :)

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Nope pas in 2010. Volgend jaar had hij weg kunnen gaan voor anderhalf miljoen. Maar dan heb je natuurlijk de kans dat ie al verkocht is;)

11. Bassie_

Bassie_ Guest

Waarom wordt Leonardo altijd zo onderschat? Als ik hem zie spelen gaat er altijd enorm veel dreiging van hem uit, is snel, heeft een gruwelijke actie in huis. Bovendien is hij nog jong. Zo'n gozer zou bij mij altijd in de basis staan.

12. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Goed werk van Van Basten. Persoonlijk had ik Perez behouden voor het eerste team, maar Luque, Colin, Delorge, Rommeldaal, Kennedy en Leonardo mogen wat mij betreft met een grote strik erom op Marktplaats gezet worden. Trouwens, enig idee of Mitea en Manucharyan nog leven?

13. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    die leven al zo'n 3 jaar als kasplantjes bij ajax. ze zijn er wel, ze trainen ook maar ze spelen gemiddeld minder dan 1 wedstrijd per jaar.
    zolang ze betaald krijgen kan het hun niks schelen

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kutnieuws :'-(

15. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    jah.. naja tijd voor een nieuw tijdperk: Huntelaar

Ik hoorde trouwens op AT5 dat Ajax 1,5 miljoen euro verdient aan de transfer van Rafa naar Real

Laatst bewerkt: 4 aug 2008
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik kan me nog herinneren dat ik dit ding heb gephotoshopt toen Perez weer terug naar Ajax ging... ^^

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou me niks verbazen. Het is een goeie speler, maar ik kan alleen maar denken dat het een moeilijk mannetje is.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Nou, als Feyenoord nu NOG een middenvelder gaat kopen verklaar ik Bosz en co. voor gek.

19. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Even een overzicht voor de mensen die door de bomen het bos niet meer zien.

20. HEMAw0rst NL

HEMAw0rst NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze zouden wel gek zijn als ze perez zouden kopen..
    ik denk ook niet dat het legioen zijn houding aanstaat.
    we waren tenslotte vorig jaar niet genoeg voor m.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina