FIFA 09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Boertje_PSV, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA heeft de concurentie met PES al lang gewonnen op de next-gen console. graphics, online, gememodes, lisecies......
    het minpuntje bij FIFA is nu ook veholpen aangezien er nu ook een scheidsrechter meeeloopt
     
  2. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Een bal zweeft in het echt ook bij voorzetten dus dat het zweverig overkomt is niet vreemd... Behalve dan als je een strakke voorzet geeft, maar dan komt het ook niet zweverig over. Dus ik kan niet begrijpen dat je dat dan een minpunt vind, ga maar is opletten als je zelf een hoge bal van 30 meter op iemand z'n hoofd wilt leggen zonder dat hij als een kanonskogel aankomt, dan zal je hem toch echt moeten laten zweven..
     
  3. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan nog is er een verschil tussen strak of hard...Maar de voorzetten zijn strakker volgens mij en je kunt nu ook verschillende lange passes geven, dus strak of met veel effect.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Kijk, dit is waar FIFA gamers nu naar kijken. Of er wel een scheids meeloopt en of de reclame borden er wel echt uitzien.
    Ik heb EURO 2008 gelijk uit mn xbox gehaald omdat de ballen zweven, het dribbelen ziet er niet uit en je hebt je spelers niet 100% onder controle.
    Maar daar kijken jullie niet naar ofzo?
    Ik wil FIFA 09 wel weer een kans geven, omdat PES kut menu's heeft, online pure bagger is, en een presentatie heeft van een rottende plank.

    Ik hoop zo dat FIFA en PES een keer de krachten bundelen.
     
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Speel nu 2 jaar PES en daarvoor altijd FIFA gespeeld..vorig jaar viel het nog wel mee met PES 6 in vergelijking met FIFA 07. Maar dit jaar heb ik ook PES2008 gehaald maar zag al gauw dat FIFA2008 veel completer was. Nog vind ik de gameplay van PES2008 beter dan van FIFA maar daar draait het niet altijd om. PES is wel realistischer qua gameplay, maar FIFA overtreft daarbij heel PES op andere realistische vlakken, daarbij bedoel ik dus: Reclameborden, Stadions, Gezang ga zo maar door, dat vind ik zelf ook een grote factor die bij realisme meespeelt. Ik ben nog steeds een beetje aan het twijfelen...van PES ben ik al redelijk de gameplay gewend maar nu ik PES09 zie vind ik het niet veel veranderd qua PES08. Als ik FIFA zie, die komen nu elk jaar met iets nieuws. bijv. nu de 10 vs. 10 online, dat is echt zwaar vet en als dat een beetje goed uitpakt kan dat echt een suc6 worden, daarom ligt mijn voorkeur eerder daar en niet bij PES omdat ik voor hetzelfde geld: meer teams, meer spelmodi's en het ziet er gewoon veel gelikter uit..Als ik voor PES zou gaan zou dat alleen voor de gameplay zijn maar dan kan ik net zo goed PES2008 blijven spelen..
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  6. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108

    De adidas europass die zweeft toch ook een beetje ;)

    Bron: www.adidas.com :p
     
  7. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Pes 06 was mijn voetbalgame. Pes2008 was zo zwaar tegenvallend dat ik die geruild had voor Fifa 08, die ik tot de dag van vandaag nog elke week speel. Wat een topgame. Enigste minpunt is dat de gezichten van de spelers niet kloppen. Hopelijk is hier wat aan gedaan.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594

    He, eindelijk iemand die goed uitlegt waarom je voor FIFA zou kiezen dan voor PES. Ik geef je compleet gelijk, de presentatie van FIFA is zo smooth, elke jaar leuke verandering!

    Seabass heeft btw beloofd om de Master League compleet om te gooien in PES2009, dus daarin ben ik weer benieuwd.
    Het is alleen jammer dat mijn budget geen 2 games toelaat..

    BTW, over die zweefbal gesproken, het dribbelen lijkt net alsof je berg op rent, hoe die bal rolt is een beetje raar! Viel me op tijdens EURO 2008.
     
  9. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tientallen redenen om voor Fifa te kiezen. De gameplay is beter omdat het niet zo onrealistisch snel is als PES. Bij PES krijg je bijna elke wedstrijd korfbal scores omdat het spel veel te snel is en de aanvallende kwaliteiten de boventoon voeren.

    In Fifa worden de meeste duels op het middenveld uitgevochten, zoals het hoort in voetbal. Met combinaties moet je ruimte creeeren. Individueel is dat een stuk lastiger.

    Buiten de gameplay is bijna alles beter in Fifa. Licenties zijn natuurlijk belangrijk en de presentatie is top.

    En ik ben absoluut geen fanboy. Vroeger speelde ik Fifa, toen speelde ik PES 1 t/m PES6 en daarna ben ik weer overgestapt naar Fifa omdat PES eigenlijk alleen maar minder is geworden door de jaren heen. Konami dacht zich er makkelijk vanaf te maken door iedere jaar een handvol veranderingen door te voeren.
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Allereerst wil ik zeggen dat ik de beelden van FIFA09 er ontzettend goed uit vind zien. Er lijkt meer te gebeuren en er zijn eindelijk scheids- en lijnrechters te zien.

    Echter wil ik PES 2009 nog niet afschrijven. Natuurlijk was PES 2008 minder realistisch dan zijn voorgangers. Dit kwam mede door de te snelle speelsnelheid. Een PES4 en PES5 waren wat mij betreft perfect. De velden waren niet zo groot (er was dus minder ruimte), waardoor je als tegenstander sneller druk kon zetten. Het voordeel van PES 2008 is daarentegen dat het supervloeiend speelt. Je kunt de meest mooie combinaties opzetten, al moet ik zeggen dat ik die loopactie in het 2e youtube filmpje er wel heel erg goed uit zag zien. Ik heb vorig jaar zowel PES 2008 als FIFA 08 gereviewed en gaf ze beide een "uitstekend". Wel gaf ik aan dat Konami in 2008 écht met iets nieuws moet komen, omdat FIFA 08 gewoon veel meer speelmodi kende en een veel betere online ondersteuning. De besturing van FIFA 08 was daarentegen nog niet vloeiend genoeg.

    Aan het tweede filmpje te zien kun je nu iig snel combinatiespel spelen en lopen je spelers (was ook een heikel punt in FIFA 08 > de AI) goed de ruimtes in. Alleen de doelnetten vallen mij nog steeds tegen. Zulke goede graphics en dan zulke stijve doelnetten.

    Ik zal sowieso twee uitgebreide hands-on previews schrijven voor Xboxworld n.a.v. mijn speelsessies van FIFA 09 en PES 2009. Ik ga als het goed is heen op de persdag van de Games Convention (de 20e dus), dus heb veel langer de tijd om beide games onder de loep te nemen.

    Ik wil nu iig al zeggen dat ik beide games nog niet op voorhand afschrijf aan de hand van een aantal beelden of screenshots. Ik hoop als liefhebber dat PES 2009 weer speelt als de goede oude PES spellen en dat FIFA 09 vloeiender speelt dan zijn voorgangers.

    Ik hou jullie op de hoogte!
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594

    Wow, misschien moet je de moeilijkheidsgraad even omhoog schroeven? Ik heb 600 wedstrijden gespeeld gemiddeld 1.9 doelpunten per wedstrijd. Dat is zelfs te laag vind ik!
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Hoe kun je nou zeggen dat PES 2008 supervloeiend speelt? Man, PES 2008 is het enige spel in de wereld waar je offline lag hebt. Ik speel altijd met vrienden offline en het beeld stottert elke x als er teveel spelers in de buurt zijn. Dit gebeurt vooral als je een competitie speelt (heel seizoen Eredivisie ofzo). Dat is echt niet normaal. En als het per ongeluk regent dan kan ik rustig koffie zetten als mijn maat een pass geeft. Tegen de tijd dat ik terug ben heb ik net de bal ontvangen. En dat is gewoon offline......

    Gewoon in een oefenwedstrijd is het niet zo snel, maar in een competitie waarin je samen tegen de CPU speelt is het net of je online speelt met een inbelverbinding. Dus vloeiend speelt het niet.
     
  13. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat je inmiddels zelf ook vindt dat die 'uitstekend' voor PES2008 lichtelijk overdreven was.

    Bij reviews is het ook zeer belangrijk om te kijken naar de verbeteringen ten opzichte van de voorganger. Als deze zeer miniem zijn, verdient het spel al geen uitstekend meer imo. Dan kan een ontwikkelaar elk jaar wel een spel uitbrengen met 3 verbeteringen en steeds weer hoge punten vangen.

    Daar komt de online modus bij die voor geen kant werkte. Een zeer belangrijk aspect in een voetbalgame.

    De gameplay blijft een persoonlijke voorkeur. Als je de snelle stijl van PES prefereert, dan kan dat natuurlijk. Ik persoonlijk vond Fifa 08 een stuk realistischer. Natuurlijk waren er issues zoals de response tijden, maar het voetbal zelf leek onder andere door de speelsnelheid een stuk meer op echt voetbal. Ik heb PES jarenlang gespeeld en het grootste probleem voor mij was dat er de laatste jaren amper een middenveld was. Door snel 2 keer over de grond te passen kwam de bal bij je spitsen en kon je proberen de ongelooflijke goede individuele kwaliteiten van de aanvallende spelers uit te buiten. Aanval mislukt? Dan was de andere speler binnen no time alweer op jouw eigen 1/3 van het veld.
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Sorry, maar daar heb ik geen moment last van gehad. Als ik het spel speel heb ik totaal geen lag (offline). Ik speel ook nog eens wedstrijden van zo'n 20 minuten, dus dat vind ik erg vreemd. Speel je de PS3 of 360 versie? Bij mij speelt het iig vloeiend.
     
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb nog steeds superveel plezier van PES 2008. Maar ik speel het waarschijnlijk op een andere manier dan veel anderen.

    Vorig seizoen kregen we snelle vrije trappen, de mogelijkheid om het aantal spelers in je muur te bepalen, de schwalbe functie, nieuwe animaties en wederom betere graphics. Vind ik eerlijk gezegd niet karig. Het ging mij met name om de gameplay, want die vind ik nog steeds erg verslavend. Ik heb overigens de kanttekening geplaatst dat PES 2008 de voordeel van de twijfel kreeg en in 2008 echt een hoop veranderingen met zich mee moet brengen, wil het wederom zo'n score halen.

    FIFA08 noemde ik een ruwe diamant. Alleen de response van de spelers en de dynamiek van de wedstrijd moest m.i. aangepast worden. De beelden die ik nu zie geven aan dat EA niet stil heeft gezeten. Daar ben ik heel erg blij mee.

    Heb ik meegenomen in de review, maar toen was de patch nog niet uit. Konami zei dat de patch alle lag zou verhelpen. Dat was uiteindelijk nog niet het geval, maar daarom kregen ze wederom het voordeel van de twijfel.

    Ik prefereer de gamesnelheid van PES5/PES6. Gewoon rustig rondtikken en het gaatje zoeken. PES 2008 gaat m.i. ook te snel, maar als je het normaal speelt, dus niet direct je renknop indrukt als je de bal hebt, krijg je een heel ander spelbeeld. In de review van vorig jaar zei ik ook dat ik de speelsnelheid van FIFA 08 veel realistischer vond, maar dat het er niet lekker uitkwam, omdat de spelers niet snel genoeg reageren op jouw acties. In EURO 2008 zei ik al dat de spelers veel beter reageren, maar dat de echte wedstrijd dynamiek nog ontbreekt. Als EA dat voor elkaar krijgt hebben ze echt een topper. Grafische pracht, realistische speelsnelheid (tenzij je het tempo middels het menu opschroeft), alle licenties, 10v10 online en een hoop andere spelmodi.

    Als ik puur kijk naar de vooruitzichten denk ik dat ik dit jaar ook voor FIFA09 ga kiezen, al ben ik nog niet geheel overtuigd van de balphysics (bij FIFA08 en EURO08 ook al niet). Daarvoor zal ik het spel eerst moeten spelen in Leipzig.

    Ik oordeel op 20 augustus.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  16. c.ronaldo7

    c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

    Berichten:
    445
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n PES liefhebber, en dan zo slecht zijn in het spel. 10 min op het moeilijkste niveau rolde ik de tegenstander helemaal op, ook met Cheatvision dat de CPU heeft. Het was gewoon veel te makkelijk, en als je van afstand schoot stootte de keepper de bal nooit opzij dus scoorde je gewoon vanuit de rebound.
     
  17. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk doen ze iets aan de moeilijkheids graad want als ik op amateur speel dan win ik steeds met minimaal 5-0 maar zo gauw als ik op semi-pro speel dan win ik vaak met een krappe 1-0. Van mij mag er nog wel een moeilijkheids graad komen die precies tussen Amateur en Semi-Pro zit.

    Ik ga Fifa 09 iig zeker kopen. Koop sinds 05 ieder jaar trouw Fifa en deel 09 ziet er weer erg gaaf uit.
     
  18. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Is 1-0 niet genoeg voor meneer?
     
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Is semi-pro al moeilijk, dan moet je gewoon meer oefenen word het vanzelf makkelijker. :)
     
  20. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik win semi-pro geloof ik ook nog met dubbele cijfers, in ieder geval wel in de buurt.. Prof meestal ook wel rond de 4-0/5-0 en dan nog op 4 min/helft.
    Als je eenmaal doorhebt hoe je moet scoren gaan ze er achter elkaar in.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina