1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Machinima, Game Capture & Game Montages

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mitch rules

    Mitch rules ODX.com FC

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem toch maar gehaald die Dazzle, had nog een draadje van alle 2 de kanten die Rood Wit Geel stekkertjes. Die deed ik op m`n TV en ging naar de zender van m`n Xbox 360 en op NTSC zetten (Bij Pincal Studio).

    Alleen mijn bestanden (ongeveer 3 minuten, Rock Band songs) zijn 161 MB ofzo. Hoe kan ik ze 'kleineren' ? :p
     
  2. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Met videobewerkingssoftware ... zie startpost. Of probeer eens te spelen met virtualdub (en maak een mpeg4/mp3 avi)
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Niet mijn beste filmpje, maarhet was gisteren wel gezellig :)


    [gtuser]243677[/gtuser]

    Afgelopen dinsdag heb ik weer eens mee kunnen doen met een Oldskool NL gameavond. Ik heb de afgelopen tijd niet mee kunnen gamen, omdat ik s'avonds in het land was om daar voor onze klant werkzaamheden te verichten. Hierdoor heb ik een aantal gameavonden en Xbox 360 speeltijd moeten missen. Gelukkig word het nu weer wat rustiger op het werk en kan ik weer met de oudjes gamen.

    Dinsdag stond Unreal Tournament III op het menu. Het was de eerste keer dat ik deze game on-line speelde, dus zoals je kan zien ben ik slechter dan slecht. Ik had wel het genoegen om Prime NL twee keer te trakteren op een headshot, maar dat is dan ook alles. Ik rende daar als een kip zonder kop rond en was vaak het slachtoffer van iemand die beter om kan gaan met een controller. De meeste waren dan ook trigger happy en ik lag zeer vaak voor pampus.

    Natuurlijk heb ik weer een video verslag gemaakt, zodat jullie kunnen zien hoe ik om zeep geholpen wordt. Helaas loopt het geluid niet synchroom met de beelden. Maar goed de volgende game avond maar eens kijken of ik dat kan aanpassen. Op de volgende gameavond wordt GTA IV gespeeld, dus ook daar ben ik het zaadje. Hoe weet ik dat zo zeker? Ik heb namelijk alleen de eerste achievement. Het word dus echt tijd dat ik weer eens ga gamen.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2008
  4. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik zie een groot wit vlak :eek:
     
  5. SysanApse

    SysanApse Guest

    met deze splitter : http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=321

    Kan i kdan alleen de geluid kabel splitten ?
    Of kan de video en de andere ook ?

    Of weet iemand anders een andere goedkope splitter ?


    Edit :
    Dit even gemaakt voor uitleg , zou dit zo werken ?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2008
  6. SysanApse

    SysanApse Guest

  7. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat zou moeten werken. Je hebt 2 audio stekkertjes en de video. Die moet je dus allemaal splitten, zoals je zelf al uitgetekent hebt.

    Ik heb zelf ook een vraag: Welke Dazzle's werken met Vista en kan ik ook van mijn HD TV af capturen? (Die met component verbonden is).
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2008
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    nee dat werkt niet .. het signaal van de xbox moet gesplitst worden
     
  9. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Zoals Fardo idd zegt werkt dat niet op die manier.

    Zelf heb ik het zo:

    Professional Y-Cable Cinch, 1x stekker op 2x bus
    [​IMG]

    Daar heb je er 3 van nodig. 2 voor audio en 1 voor de video. Mannetje gaat in de tv en jouw 360 en Capture card gaan in de 2 uitgangen.

    En nog deze kabel, mocht je deze nog niet hebben:

    All-in-one Universal Audio/Video interconnect cable
    [​IMG]

    Deze gaat van de Capture card naar de TV.
     
  10. SysanApse

    SysanApse Guest

    Hoeveel kosten die Kabeltjes , en waar kan je ze halen ?

    Edit : net eerste filmpje gemaakt met capture card in de oude pc , voor het eerst.
    Zorg wel even voor betere kwaliteit volgende keer.
    Aanschouw : [yt]QcHD8dHbtiQ[/yt]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2008
  11. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb ze zelf bij Nierle.be gehaald. Verzenden is dan wel 10 euro. Maar zelf weet ik verder geen sites waar ze al deze kabels hebben.
     
  12. SysanApse

    SysanApse Guest

    Hmm 10 euro is me te duur ,ik zoek wel even verder dan.
    Btw , weet je dan ook hoe ik die kleuren mooier krijg ?
    Ik capture met een ATI video kaart , met Movie Maker.
     
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Om te capturen kan ik je Pinnacle aanraden. Deze heeft veel meer opties waardoor je de kleuren sterk kan verbeteren. Zelf gebruik ik ook Pinnacle Studio Quickstart. Deze zat gewoon bij de Capture Card die ik kocht (Dazzle 170).
     
  14. SysanApse

    SysanApse Guest

    Hmm , ik zal kijken of ik die kan krijgen.
    Bedankt voor de tp ^)
     
  15. SysanApse

    SysanApse Guest

    Heb nu vegas , en het ziet er goed uit.
    Alleen verneu** YT die kwaliteit erg vind ik.
    En ik heb ook niet echt zin om heel lang te wachten omdat Filmpje in HD te uploaden.
    Ik neem tenminste aan dat dat lang duurt ?
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    www.vimeo.com :)

    Voor youtube moet je het converten naar de juiste size en kwaliteit. Vimeo doet dit gewoon zelf. Sinds kort kan je Vimeo ook gebruiken op XBW.

    Dit was bijvoorbeeld een filmpje in slechte kwaliteit en Vimeo heeft er alsnog wat van kunnen maken:

    [vimeo]1416324[/vimeo]

    Uploaden naar deze site gaat best snel, evenals het converten.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Vimeo laat vanaf 1 septembe geen gaming videos toe.. du sje kan beter viddler gebruiken ;)
     
  18. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    [VImeo]1042569[/VImeo]
    Leuk die {VIMEO} tag:) ... trouwens op Vimeo zelf is de video iets groter
     
  19. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Huh? Vimeo? Waarom?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    New upload rules

    [​IMG] by Blake Whitman July 21st, 2008
    The Vimeo staff has decided that we are no longer going to allow gaming videos on Vimeo. Specifically, we are no longer going to allow game walk-throughs, game strategy videos, depictions of player vs player battles, raids, fraps, or any other video gaming videos that simply depict individuals playing a video game. Videos falling into this category will be subject to deletion as of September 1st; new videos of this type will be removed.

    There are many reasons for the decision, two of which we would like to elaborate on.

    1) Vimeo was created with the intent of inspiring creativity and providing a place to share video with friends and family. The Vimeo staff does not feel that videos which are direct captures of video game play truly constitute "creative expression" [Note: Some users in the comments have effectively defended their work as creative. We apologize to those offended. Our decision remains for the other reasons]. Further, such videos may expose Vimeo to liability from the game creator(s), as we have already seen action from popular video game companies against videos such as these.

    2) Gaming videos are by nature significantly larger and longer than any other genre on Vimeo. Over these last few months they have been the single biggest reasons for our transcoder wait times.

    This decision was not easy, and there was much debate internally; however, we feel this decision will benefit Vimeo in the long run and better benefit the video makers it was created for. Our resources are limited and they must be channeled towards maintaining our goals.

    Two questions you might have:

    1) Are my gaming videos going to be deleted?

    Starting today, all new gaming videos are subject to deletion. Videos uploaded before today will be hosted until September 1.

    2) I make Machinima films! It's not the same thing! Am I banned?

    We currently do not feel that Machinima films fall under the category of gaming videos described above and, therefore, assuming compliance with our site�s general terms & conditions, we will continue to accept such videos on Vimeo. We are not, at this time, banning films that fall into the Machinima genre.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina