AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Youssoef was waarschijnlijk te lui om te kijken........Ik ga straks wel even langs...

"Wat? Is het 6 augustus? He verdorie dan denk ik dus al de hele dag dat het donderdag is"

:cool:

2. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Zaterdag heb ik mijn tussentijdse toets! hoewel........Vandaag na 2 1/2 week weer rijles gehad (In verband met vakantie). Maar het ging eigenlijk heel erg goed. Mijn instructrice zei dat ik de TTT zou kunnen omzetten in een echt rij-examen... Maar aan het einde van de les krabbelde ze toch iets terug. Ik vergat een aantal keer op tijd terug te schakelen voor bochten. Maar dat kwam eigenlijk alleen voor op momenten dat ik dikke lol met haar had...

De toets is geplanned op zaterdag om 9 uur 's ochtends. Geen hond op straat dus. Aangezien het maar 75 euro scheelt in prijs, wat één rijles is, ga ik de gok er maar op nemen.

Ik zit nu ontzettend te stuiteren. 8)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    mwa dat terugschakelen had ik in het begin ook last van......vooral bij diesels heb ik het gevoel dat het weinig uitmaakt of je een bocht nou in zijn 2 of in zijn 3 neemt.....

Ach ja ik heb hem woensdag opgehaald en pas 60 km gereden dus wat weet ik er nog van 8)

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Nou ik dit topic lees, moet mezelf ook eens nodig aanmelden voor rijlessen.
    Na mijn autorijbewijs wil ik ook nog wel mijn motorrijbewijs gaan halen.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Was jij niet 2,85 M ? :+

Dat vond ik altijd vreselijk als een andere leerling je op kwam halen.....ik ben lang in vergelijking met het gemiddelde......dus elke keer die stoel helemaal naar achteren en mezelf naar beneden pompen 8)

Facking irritant :+

6. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Heb ik ook last van. Ben 1.92.. Rij in een grote auto, maar die stoel kan niet ver naar achteren. :{

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    In zijn 3 trekt hij wat harder door de bocht heen. Maar met het busje wat ik ook rij (h200) moet dat bijna wel, want in zijn 2 gaat ontzettend traag..

P.s. ik ben 1.98m en ik rij in een swift, gaat prima ;)

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Gaat er ook niet om of het rijdt of niet ;)

Met lessen had ik er alleen een schijt hekel aan om elke keer die kutstoel te stellen :+

Zeker als er net iemand van 1.55 in heeft gezeten ofzo 8)

9. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Hmmm

Het wordt zaterdag toch een tussentijdse toets. Het zit mijn instructrice niet lekker als ik ga afrijden. Het kan dan zaterdag wel helemaal stil zijn op straat... Maar ik moet ook de weg op kunnen als het druk is, als er iemand naast me zit te kleppen... Ze is bang dat ik door mijn vrij weinige lessen (20) en "gebrek aan automatisme" niet goed genoeg ben voorbereid op het echte verkeer. Haar verantwoordelijkheidsgevoel...

Heb er lang over gesproken met zowel haar als mijn ouders... Ik heb mij er maar bij neer gelegd. Ik doe gewoon de toets en zie dan wel verder. :)

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hoezo, kan ze de nieuwe schoenen nog steeds niet betalen? :lol: Heb soms mijn vraagtekens bij de keuzes over het examen...

11. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Ze beweert dat ik 30% kans heb om te slagen als ik nu ga afrijden. De laatste schoonheidsfoutjes (die ik maak als we lol hebben) moeten er nog uit...

Ik heb ook een dubbel gevoel. Ik wil gewoon graag afrijden. Het is misschien een beetje 'valsspelen' om op zaterdag ochtend in de vakantie af te gaan rijden.... Maar door haar heb ik nu het gevoel dat ik niet in staat zou zijn om zelfstandig te kunnen rijden! :{

12. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ghehe, lange mensen verenig u!

2.05m hier, rij in de mazda 121 van mijn moeder :').

Past net, wel irritant bij stoplichten, vallen vaak net of aardig ver buiten mijn gezichtsveld (of verkeerslichten, hoe je het maar wilt noemen.)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou zo bont heb ik het nog niet, maar met 1,93 is het ook niet fijn vertoefen in een kleine auto......

Iedereen boven de 2 meter zou verplicht een grote bak moeten krijgen :+

14. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Eens _O_.

15. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Haha dat van die stoplichten is wel herkenbaar ja!

Furies, misschien wel verstandig dan. Nog even iets meer ervaring op doen en net wat meer automatisme krijgen is nooit verkeerd.
    Dan voel je je gewoon zekerder wanneer je daadwerkelijk je rijbewijs hebt.

Vanochtend moest ik weer even in de bestelbus rijden en bij het opgaan van een kruising gleed de achterkant of voorkant opeens weg..(Na stilstand) De bus begon toch te slingeren. Ik merkte dat ik met de motorkap opeens wel heel erg richting berm keek.. En stuurde tegen.

De weg was nat en er lagen plassen op, dus ik denk dat ik net wat te hard op trok (ding trekt voor geen meter in zijn 1, dus moest ff flink het gas intrappen).
    Er waren verder geen auto's gelukkig want ik slingerde wel even een stuk op de verkeerde weg helft.
    Gelijk maar de banden opgepompt, want achter waren ze 1.6/1.5 en voor 1.9/2.0... Super zacht dus.

Schrok wel een beetje, maar bleef gas geven/tegen sturen en daardoor trok de bus weer recht in de rijsporen denk ik 8)

Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  16. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is inderdaad schrikken.

Twee dagen geleden had ik ook iets heel vreemds. Ik trok op vanuit een parkeergarage, wilde rechts de weg op draaien en opeens lijkt het alsof mn rechter voorwiel blokkeert. Stuiterde ongeveer drie keer heel snel leek het en daarna weer normaal, niets meer van gemerkt verder en er was niets aan te zien. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Reed vandaag ook nog achter een maserati granturismo s. Wat een uberbak is dat zeg!

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ik denk dat je rechtervoorwiel iets van de grond af kwam. Doordat je op een helling stond ofzo? Dat heb ik heel vaak met de bus als ik bij een loods de oprit van zand op moet die omhoog loopt. Dan slip ik in het zand en hebben de voorwielen nauwelijks grip.

18. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Een hele lichte helling was het wel ja, misschien nog een beetje nat van de regen.

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik rij nu 2x een uur in een Peugeot 307 omdat mn instructeur op vakantie is, maar dat rijd toch wel flink minder dan die Golf waar ik normaal in rijd. Zit een mindere motor in en alles werkt gewoon wat minder lekker en vloeiend. Maarja, binnenkort weer Golf.

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik ook, ik lesde in een dikke vette Golf GTI. Ik moest wel even wennen toen ik me rijbewijs had en in me moeders afgeragde mitsubishi carisma ging rijden. Echt een wereld van verschil. En zelfs toen mijn instructeur op vakantie ging en ik met een andere instructeur ging met andere auto. Wat wel precies hetzelfde model auto was. Maar toch voelde het anders, de koppeling voelde net even wat anders aan en het schakelen voelde ook anders aan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina