De Grote Voetbaldraad [deel 18]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Conquistador, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Veel geblesseerden op het moment.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat is niet de reden dat ze een spits willen... Dat willen ze al heel lang, omdat ze geen pure afmaker hebben (Rooney en Tevez voldoen blijkbaar niet in die rol en daar valt wat voor te zeggen). Ook voordat Rooney en Ronaldo geblesseerd raakte wilden ze al een spits dus dat maakt geen verschil.

Ze wilden Huntelaar toen niet, dus waarom nu wel?

3. Bassie_

Bassie_ Guest

Jezus wat een respectloze column van Taco van der Velde over Patrick Kluivert. Die kerel heeft er echt weinig van meegekregen.

4. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Daar ben ik het je niet mee eens. er zit een flinke kern van waarheid in. hij heeft zoals ie al zegt bij zijn laatste 3 wedstrijden maar 1x de volle 90 minuten gehaald. hij kan het niveau niet meer aan, hij was een gouden talent maar is na Barcelona flink ingezakt.
    Ik vind het eerder een goede column. zo respectloos is hij trouwens niet. hij geeft kluivert ook wat pluimtjes

5. Bassie_

Bassie_ Guest

wat pluimpjes is voor zo'n voetballer is niet genoeg. In potentie was hij (vele) beter dan bijvoorbeeld Cruyff. Zo zie je maar weer hoe de media een speler kappot kan maken, en dan heb ik het vooral over types als J. Derksen. En natuurlijk ook door zulke types:

http://www.youtube.com/watch?v=sGABLOM0iBA&feature=related

Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2008
  6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je seizoenen bedoelde ;)

Anyways, Kluivert is gewoon vroeger gepiekt. RvN is even oud maar debuteerde pas op 22jarige leeftijd in Oranje. Kluivert op 18jarige leeftijd. Nu stopt Ruud in 2008 en Kluivert stopte in 2004 met Oranje, wat dat betreft is het dus gelijk.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Media een speler kapotmaken? Kluivert staat toch zelf op het veld? hij is diegene die er niks van bakt. Hij heeft al seizoenen niks meer gepresteert, heeft hij alleen maar aan zichzelf te danken.

Laatst bewerkt: 13 aug 2008
  8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou, Kluivert heeft privé natuurlijk wel het een en ander problemen gehad, en heeft veel last gehad van blessures gehad. Ruud van Nistelrooij is na zijn ernstige blessure heel goed teruggekomen terwijl Kluivert van de een in de andere viel. Helpt ook niet echt natuurlijk. Kluivert heeft in zijn laatste jaar bij Barcelona toen een ernstige knieblessure gehad, maar toen hij eenmaal terug kwam in een beter draaiend Barcelona zonder hem, kwam hij bij Rijkaard niet meer in de plannen voor en heeft hij zich ook niet weten terug te vechten in de basis. Gevolg was dat hij transfervrij mocht vertrekken.

Wat pluimpjes niet genoeg? Hij omschrijft dat Kluivert jarenlang de meest veelzijdige spits was van de wereld. Een groter compliment kun je een spits toch niet geven ofwel?
    Dat filmpje is natuurlijk achterlijk, mee eens. Dat de media hem kapot hebben gemaakt geloof ik niet. Hij is gewoon de laatste 4/5 jaar ontzettend teruggevallen door verschillende oorzaken. Echt niet door de media die hem kapot maakte volgens jou.

Die column vind ik alles behalve respectloos. Het is gewoon een constatering. Kluivert was jaren een van de beste spitsen van de wereld, en vervolgens moet hij weg bij Barcelona, voetbalt hij amper goed bij Newcastle, Valencia, PSV en Lille en zit hij nu zonder club. En dat in 4/5 jaar. Blessures zullen zeker meegespeeld hebben, maar dat kan toch niet alles zijn? Hij heeft bij al die clubs de kans gekregen zich te bewijzen en zijn 'beter dan Cruijff-potentie' te laten zien.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Jij weet net zo goed als iedereen dat je een stuk lekkerder op het veld staat als je supporters en 1 van de meest invloedrijke personen in het nederlandse voetbal positief over je zijn.

Dat heeft niets met professionaliteit te maken, dat is een stukje mens-eigen.

Neemt natuurlijk niet weg dat Kluivert te vroeg gepiekt heeft.
    Tragisch en jammer.

Zag een column in de VI zelf staan (misschien dezelfde Van der Velde? ik weet het niet) met kritiek op de kwaliteit van de nederlandse topclubs.
    Dat een stelletje oud gedienden nog bijna winnen van een topclub als Ajax.

Vergeet meneer erbij te vermelden dat de "Oud-Gedienden" carrieres hebben gehad bij de grootste clubs van Europa en dat de rechtsback van Ajax daar nog maar over kan dromen.

Beetje zielig om te vergeten te relativeren......

Laatst bewerkt: 14 aug 2008
  10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Klopt. Talent en kunde verleer je niet. Ook al ben je al een tijd gestopt zoals Overmars. Dan kan het alleen conditioneel en fysiek minder worden. Maar voetballen kunnen ze nog.

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En dan mag je jezelf afvragen waarom de media niet positief over hem is? Omdat hij er niks van bakt. Sorry hoor maar ik heb geen medelijden met hem. Het is niet alsof de media alleen kluivert aanpakt? Ze zijn kritisch op iedereen. Waarom hebben andere daar dan geen last van?

12. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Wat pluimpjes voor zo'n voetballer is wel genoeg, want het is bij die potentie gebleven. Ik vind het een erg reële column. Het was een erg groot talent, heeft mooie jaren gehad bij Ajax en Barcelona, maar daarna was het echt helemaal niks meer. Die vent is al een paar jaar absoluut niet fit meer en dat heeft niet direct met een kritische media ofzo te maken. Hij heeft het namelijk niet alleen in Nederland nog geprobeerd, maar ook in andere landen. Als je bij drie clubs in totaal één volle wedstrijd hebt gespeeld kun je gewoon niet mee.

Overigens heeft hij zelf ook wel een klein beetje geholpen aan de kritiek over de persoon Kluivert. Herinner me een interview bij Holland Sport... Dat lag niet aan de media, maar aan zichzelf. Hij maakt het zichzelf daardoor al wat moeilijker, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat die spreekkoren belachelijk zijn.

Laatst bewerkt: 14 aug 2008
  13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb het over het algemeen he, dat misbaksel van een Derksen kan iemand maken of breken

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien was het maar een oefenwedstrijdje. Volendam speelde ook gelijk tegen Espanyol gister, moet ik nu ook de subtop van Spanje gaan bekritiseren? En dan speelde Ajax ook nog eens met een B-team.

Die columns af en toe..

15. Bassie_

Bassie_ Guest

Ik heb al een paar keer gemaild naar J.Derksen via z'n mediageile filmpjes (ware hoofdredacteur) over hoe hij oa Kluivert kappot heeft gemaakt. Jammer dat die geen reactie geeft via zijn medium, want hij leest toch altijd wel al die honderden mailtjes, tenminste dat zegt hij in elk filmpje minstens drie keer.

Hier de grote kneus Wilfried de jong, die types vinden het nodig om kritiek te leveren terwijl ze niet weten wat Kluivert meemaakte:

http://www.youtube.com/watch?v=C416WZcxrFc&feature=related

Ik snap niet dat mensen niet begrijpen waarom Kluivert nooit contact heeft gezocht met de slachtoffers van dat ongeluk. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2008
  16. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Patrick Kluivert lijkt op de jonge Muhammad Ali.

17. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Leave Patrick Alone!:emo:

Als je iemand aanrijdt vind ik het normaal dat je teminste iets van je laat horen..

Hij was in Potentie misschien beter maar hij heeft het nooit zo waar kunnen maken. Waarom heeft hij nog geen club als ie toch een topspeler is?

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hij heeft 11 jaar geen enkel contact gehad met de mensen na het ongeval... Zou jij dat ook doen? Vlak na het ongeluk gaf de familie aan niet direct contact te willen, maar om nou daarna nooit meer iets van je laten horen vind ik gewoon niet kunnen. Het contact dat gelegd is na 11 jaar kwam niet eens via hem, maar via de dochter van de overleden mr. Putman.

Natuurlijk, hij was jong, kreeg ineens alle aandacht, was ineens wereldberoemd, en wist zelf niet met die situatie om te gaan. Misschien hadden zijn ouders hem daarin moeten helpen. Maar na een paar jaar moet toch ook vanuit jezelf het besef komen eens contact te zoeken?

Ik hoop niet dat jij hetzelfde zou reageren als je een dodelijk ongeluk veroorzaakt.

19. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wel hoe moeilijk het is om eventjes bij iemand langs de deur te gaan en te gaan praten over een ongeval van 11 jaar geleden? Als je ruzie met iemand hebt, en het niet meteen oplost word het ook alleen maar erger en steeds moeilijker om er over te praten en het bij te leggen. Vind het uberhaupt knap dat ie de familie Putman nog in de ogen durft aan te kijken.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Je kunt je niet altijd verstoppen. Sommige dingen moet je gewoon doen ook al is het moeilijk

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina