Op Youtube heb je wat filmpjes van games op de huidige generatie MacBooks. Via Boot Camp speelt het soms vrij aardig, soms erg crap.
Ik heb zelf deze week een MacBook 13,3" besteld (2,4 Ghz, 250 GB HDD, 4 GB RAM) en krijg em over iets meer als een week binnen. Ik ga via Bootcamp wat games proberen af te spelen. Gewoon om te kijken wat nu kan. Voor school ga ik er vooral videobewerking mee doen. Extra RAM genomen om zeker te zijn van een solide prestatie en zodat hij een behoorlijk tijdje meekan. Ik heb getwijfeld tussen de goedkoopste MacBook Pro en de MacBook. Toch voor de MacBook gegaan vanwege het kleinere formaat en langere batterijduur. Een dedicated 3D Chip zou ik alleen gebruiken om te gamen, zo bescherm ik mezelf toch een klein beetje tegen mezelf .
Als ik het zo op Youtube zie, dan moet je er niet te veel van verwachten. Maar als je geen problemen hebt met Low-Medium graphics, dan speelt ie vrijwel iedere game af van een jaar en ouder.
Je kan wachten op een nieuwe generatie MacBooks, deze komen waarschijnlijk midden/eind september. Ik had zelf ook liever gewacht, maar ik heb mijn laptop over 2 weken al nodig voor school. Wel een groot nadeel van de nieuwe generatie MacBooks is dat hij waarschijnlijk naast het uiterlijk ook kwa chipset (niet per defenitie sneller) behoorlijk gaat veranderen. Dat kan aardig wat kinderziektes met zich meebrengen.
Laatst bewerkt: 15 aug 2008