1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Hoe convert ik een DVD die ik in m'n MacBook stop naar iPod Classic formaat? Al die programma's doen maar vijf minuten.

2. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik ging nog uit van 1,55 maar nu zie dat de pond de laatste tijd ook aardig ingekakt is. 1,28 nog maar. Dan is het ietsje goedkoper in de UK

3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    @Kiss of Fire, kijk eens naar het programma iSquint (website).

@P_Trick, volgens mij ga je geen product vinden die wereldwijd dezelfde prijs heeft. De prijs wordt meestal vastgesteld bij de lancering of bij een productaanpassing. Als de wisselkoers daarna veranderd kan dat voor prijsverschillen in beide richtingen zorgen.
    De Xbox360 is ook iets goedkoper in de UK ;) (de arcade is ongeveer een tientje goedkoper als je de Nederlandse Dixons vergelijkt met de Engelse). Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat ze in de UK een andere power plug leveren. In Nederland zul je dan alsnog een Nederlandse power cord moeten kopen van rond de €15,-.

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kom jij 350GB aan muziek fixen voor mij _O_ thanks!:D
    Ik heb ook last van de dubbele nummer ding in iTunes. Weet zeker dat ik geen dergelijke optie heb gezien om dit toe te staan. Ik draai iTunes op mijn Mac en draait net als kut als op Windows.

5. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik ook dubbele albums op m'n iPod, ondanks dat ik ze niet op m'n PC zie. Werkt niet geweldig, maarja, moet je maar alles via de Store kopen, ipv rippen van Albums. Neppe shit.

6. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je je Album in een verzameling hebt plaatst heb je dit probleem als het goed is niet.

Als Albums te groot zijn krijg je inderdaad dubbele Albums, gewoon even je hele Album in iTunes selecteren -> rechtermuisknop op je geselecteerde album -> Tabblad Info -> Deel van verzameling aanvinken -> Ok

Problem solved (als het goed is)

7. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn notebook (pc) begint wat aan de oude kant te geraken, gisteren is één van de tl-lampen gesprongen. Hij maakt veel lawaai, weegt veel, en is niet meer de krachpatser dat hij vroeger was. Een 17" met pentium 4 3.4 ghz (acer aspire 1714smi).
    Ik heb deze een 4 tal jaar geleden gekocht mer het idee er lang meer voort te kunnen. 4-5 jaar jaar had ik wel gehoopt, en hij zal het nog wel even vol houden. Hij heeft wel al eens een nieuw moederbord gehad wegens overhitting, buiten garantie natuurlijk...

Nu ik ben de pc ene beetje beu, telken zien dat je viruscanners up to date zijn, regelmatig eens vastlopen, zwaar en niet elengant. Ik studeer voor ir. architect, en veel mensen bij ons hebben het wel voor een mac. Het design zit mee, minder onnodige prullen, en naar het schijnt met dezelfde hardware als in een pc betere prestaties?. Als ik raad vraag aan een programmeur of informatici, zeggen die allemaal om geen te kopen en geloven niet in die betere prestaties. Mij lijkt het toch wel logisch omdat het besturingssysteem misschien stabieler is en beter aansluit op de specifieke hardware?
    Ik kan die informatici misschien wel begrijpen dat die met een mac misschien minder greep hebben op de situatie.

Maar ik denk dat het voor toepassing (professioneel: photoshoppen, autocad(zou ook al op mac kunnen lopen!?), vectorworks, archicad, renderen,...) ik met een mac wel goed af ben? Iemand een gelijkaardig programmas dat hij moet gebruiken en ervaring i.v.m pc? (vb. software mogelijkheden?)

Ik zou gaan voor een 15.4" mac book pro. Wat mij vooral aanspreekt is het lage gewicht, weinig stroom voorbreuk en een even krachtig model als de 17". Dus ook een krachtpatser, maar veel mobieler dan mijn huidige notebook (=7kg!!!!, max 1u baterij). Natuurlijk spreekt het design mij ook wel aan, en een beetje nieuwschierig naar de ervaring hier mee (daarom alleen vind ik al dat ik het eens zou moeten wagen).

Ik zou nog even kunnen wachten, want ik had mij voorgenomen om te wachten op een labtop die toch wel 4x krachtiger is dan mijn voorganger. Een quad-core zou mooi zijn, en een blu-ray drive zou ik toch ook wel willen. Naar het schijnt zouden er deze september een nieuwe lijn komen, omdat de huidige modellen toch al 3 jaar oud zijn (hiermee bedoel ik de behuizing enzo).

Ik zou in ieder geval geen nieuwe kopen voor september, en kan te snoods nog wel enkele maanden wachten. Een iphone is dan ook niet uitgesloten. Die mobile me, waarmee je e-mails, contactpersonen en agenda altijd up-to-date en synchroon zijn op je iPhone lijken me ook wel wat.

Iemand wat antwoorden op mijn bedenkingen? Dank bij voorbaat

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat voor videokaart zit er eigenlijk in een MacBook (de gewone 13" versie)?

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Onboard grafische chip.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zou die goed genoeg zijn om de Sims 2 (+ 13 oid uitbreiddingssets) goed op te kunnen spelen?

11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Op Youtube heb je wat filmpjes van games op de huidige generatie MacBooks. Via Boot Camp speelt het soms vrij aardig, soms erg crap.

Ik heb zelf deze week een MacBook 13,3" besteld (2,4 Ghz, 250 GB HDD, 4 GB RAM) en krijg em over iets meer als een week binnen. Ik ga via Bootcamp wat games proberen af te spelen. Gewoon om te kijken wat nu kan. Voor school ga ik er vooral videobewerking mee doen. Extra RAM genomen om zeker te zijn van een solide prestatie en zodat hij een behoorlijk tijdje meekan. Ik heb getwijfeld tussen de goedkoopste MacBook Pro en de MacBook. Toch voor de MacBook gegaan vanwege het kleinere formaat en langere batterijduur. Een dedicated 3D Chip zou ik alleen gebruiken om te gamen, zo bescherm ik mezelf toch een klein beetje tegen mezelf ;).

Als ik het zo op Youtube zie, dan moet je er niet te veel van verwachten. Maar als je geen problemen hebt met Low-Medium graphics, dan speelt ie vrijwel iedere game af van een jaar en ouder.

Je kan wachten op een nieuwe generatie MacBooks, deze komen waarschijnlijk midden/eind september. Ik had zelf ook liever gewacht, maar ik heb mijn laptop over 2 weken al nodig voor school. Wel een groot nadeel van de nieuwe generatie MacBooks is dat hij waarschijnlijk naast het uiterlijk ook kwa chipset (niet per defenitie sneller) behoorlijk gaat veranderen. Dat kan aardig wat kinderziektes met zich meebrengen.

Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  12. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Die heb je toch niet bij de applestore gekocht he?

13. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    jawel, kwam er later achter dat het ook iets goedkoper kom dat je dit ook zelf kan doen. Maarja, te laat. Het scheelt iets van 50 euro.

Maar goed, ik ben er niet echt bekend mee hoe het in zijn werk gaat, zo kan er iig niets fout gaan.

14. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    50 euro maar? Bij mijn macbook pro scheelde dat 200 euro ofzo, ik kwam er gelukkig wel optijd achter. Dit was voor mij de eerste keer dat ik geheugen moest verwisselen en kwam erachter dat dit zeer eenvoudig is.

15. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    In de laatste MacFan staat er een item over gaming op de MacBook / iMac doormiddel van Bootcamp / Windows.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zo zuur met die steeds wisselende iPods.
    Nu staat er op de Apple Store site een universele iPod dock met dockadapter voor de 3rd gen Nano. Kan je er een losse dockadapter voor de 2nd gen Nano gaan bijkopen. Ben je 50 euro uit, enkel zodat je iPod in een houder staat. Dat is toch echt iets te veel van het goede.
    Net als die vga/dvi adapters voor 20 euro, of extreem dure tobo's en muizen.
    Wordt geen Apple product als verjaardagskadootje vragen dus.

Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  17. Nexi

Nexi forumspiekert

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zeker is dit? Ik ben zelf ook van plan om een Macbook te kopen, maar ik heb er niet eentje snel nodig. (ook al kan ik eigenlijk niet wachten ;) ) Maar als dit waar is vind ik het zonde om vandaag of morgen een macbook te halen, mijn laptop kan nog wel een paar maanden mee.

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij Apple is niets zeker.

Mij werd een Mac Mini afgeraden , gelukkig ben ik (stront)eigenwijs.
    Voor het dagelijks werk voldoet de Mac Mini perfect.

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zat er laatst over na te denken hoe ik me zou voelen als er nu nieuwe MacBooks uit zouden komen. Eerst dacht ik godverdomme.. net een nieuwe gekocht. Maar ga eens kijken naar een Asus, Acer, HP, whatever.. Die hebben ieder week een nieuw type. Alleen omdat Apple slechts 2 type laptops heeft (verdeeld in 3 klasses - Air niet meegerekend..das gewoon een onzin laptop:+) zie je dat eerder.

Wat erger is dat Apple gebruikers / early adopters KEI HARD naait met bijvoorbeeld de iPod touch updates (betaald dus that is).

20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Zo, net twee weken terug van vakantie en afgelopen donderdag een Macbook Pro 15,4 inch 2,4 Ghz met 4 gig RAM binnengekregen \o/

Afgelopen wintersport op de terugweg zat een vriend van me in de auto op zijn MacbookPro mijn HD video footage te editten en toen was ik eigenlijk meteen om! Op mijn Vista pc 2,8 ghz etc. regelmatig vastlopers en eigenlijk sinds ik over ben op Vista gewoon teveel gezeik met wegvallende Wifi en andere frustrerende zaken....

Deze Macbook pro koste me €1188,- (vorige generatie dus geen multitouch maar wel met twee vingers scrollen ;) ) daar heb ik dan nog voor €80,- extra Ram bijgeprikt.

Nu nog mn edit en video skills wat opschroeven maar dat gaat komende winter gebeuren :b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina