Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Nooit gedacht dat ik na al die jaren van PES met veel plezier gespeeld te hebben ga overstappen naar FIFA09... heel jammer, maar ik wil toch echt een beter spel dan dat teleurstellende PES2008. Doei PES, misschien volgend jaar weer een kans als ze flink gaan vernieuwen (zoals fifa dit jaar wel doet) _0/
     
  2. AtoniSD

    AtoniSD Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    geob81, volledig mee eens... fifa here I come
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.583
    Hé, ik zeg toch juist dat gameplay het belangrijkst is.. Ik weet niet wat hier aan de hand is maar wat worden posts toch slecht gelezen dezer dagen.
    Ik vind het ook jammer dat Konami niets vernieuwd, want ze hadden echt beloofd de ML te updaten.
    Echter, hoe vaak ik de stukjes ook lees, niets kan mij overtuigen om nu dan maar voor FIFA te gaan. Misschien is het een haat liefde relatie, maar PES speelt gewoon heerlijk. Zoals ik al meerde malen overal al zeg, FIFA is de betere game, PES is de betere voetbalgame.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nog wat gameplay.

    [gt]38749[/gt]
     
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Wij zijn denk alleen op deze wereld ;) Maar ik ben het volledig met je eens!
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik lees wel goed, jij zegt dat niemand iets over de gameplay zegt. Sorry, maar iedereen heeft het over de gameplay van PES. En die is oud en niet Next-Gen. Dat zijn argumenten binnen de gameplay. Nog steeds 8-richtingen en ik durf te wedden dat ik binnen 2 potjes morgen dezelfde bugs die er al jaren inzit zal ontdekken (wedden dat de keeper nog steeds willekeurig de bal wegschiet? Al druk ik als een gek naar rechts om de bal diep iin veld rechts te schieten, hij schiet gewoon rechtdoor of links. Dat kan niet meer in 2008.

    PES is niet meer de betere voetbalgame. Hoe kan je dat zeggen, je speelt nu al 3 jaar een versie die steeds slechter wordt. Dit nieuwe deel is nog afwachten maar echt veel verwacht ik er niet van. Kan beter gewoon PES 2008 blijven spelen, het verschil is miniem lees ik overal.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2008
  7. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
  8. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zal je met de jaren anders bekijken en beheersen, trust me ;)
    Ben het niet volledig met u eens. Maar goed, dit zijn nu éénmaal de verschillende meningen. Het is allessinds geen toeval meer dat je ineens vele PES fans zie overstappen naar Fifa de laatste 2 jaren. Ik hoor daar (helaas) bij, en terecht vind ik. Op de laatste 8-9 jaren kan ik u niet opsommen hoeveel UREN ik besteed heb achter mijn scherm(en) met PES (en ook nog ISS op SNES/PS1) te spelen. Nu beleef ik datzelfde plezier met Fifa08 en binnenkort waarschijnlijk ook met de 09 versie.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    @Cyrax77, dit is nog steeds zo. Als je een doeltrap, of vrije trap hebt en naar links wilt schieten, dan schiet ie niet die kant op. Echt heel slecht dat dat er nog steeds inzit.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    En ik droomde inderdaad van een PES5 met veel mooiere beelden op mijn PS3. Alleen komt die droom 3 jaar te laat uit. Waar ik niet mee ga zeggen dat ik PES2009 niet haal. Want dat gaat wel gebeuren, omdat ik offline gewoon veel speel met vrienden en dan vind ik hoogst waarschijnlijk PES 2009 leuker om te spelen dan Fifa 2009 (welke ik ook ga kopen).
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.583

    Onzin zeg. BTW, als je in plaats van je D pad je analoge stick gebruikt is dat 8 dingen gebeuren onzin, je moet niet blind op de filmpjes afgaan.
    Wat versta jij nou onder next-gen gameplay? Voor mij staat de gameplay als een blok, dat stond het na deel 4 al.
     
  12. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Lul toch niet zo slap, er zijn juist zat argumenten gegeven die over de gameplay gaan. Jij bent hier degene die niet kan lezen.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    :cool: Oh ja? Het is 8-richtingen, of je nou analoog speelt of niet. Ik ga niet blind op filmpjes af. Ik denk rationeel na en weet dat PES 2009 geen revolutie is dus ook geen 360 graden bewegingsvrijheid. Niet op die oude engine waar men op de PS2 succesvol mee was.

    De gameplay waar jij het over hebt is gebaseerd op last-gen en kan anno 2008 gewoon niet meer, klaar. Kunnen we uren over ouwehoeren maar dat is gewoon een feit. Kom op nou, als de gameplay al stond sinds deel 4 waarom doe je die dan niet lekker in je oude console? Scheelt toch weer € 60,00 per jaar en je kunt waarschijnlijk nog meer lagvrij spelen online dan in PES 2009.

    Ik speel PES/WE al zo lang, al ver voordat bij deel 4 zoveel nieuwe fans aan kwamen waaien, en ik vind dat de gameplay goed is maar verouderd en echt niet verder komt dan een krakkemikkig hutje op de hei en niet staat als een huis.

    Next-gen gameplay is 360 graden bewegingsvrijheid (dit is echt de belangrijkste), een AI waar je je vingers bij aflikt, in ELKE richting kunnen schieten bij penalties en een hoop minder bugs dan er nu zijn. Ook moet de balans echt een keer optimaal zijn.

    PES is niet alleen op de markt, en de concurrent gaat mij meer geven dan PES dat gaat doen. Nogmaals. Konami heeft te lang aangeklooit ieder jaar. We zijn nu next-gen en als ik een voetbalspel wil spelen met goede beelden en gameplay wil ik dat op mijn PS3 of 360 doen. Verandering, dat willen we, mogelijkheden, dat willen we.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2008
  14. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Als ik die gameplay beelden zie zie ik echt weer pes :D Het lijkt wat een trend te worden om te zeggen pes is kut en fifa is beter, wat een paar jaar geleden precies andersom was.
    Mij lijkt Pes gewoon beter spelen omdat ik bij Fifa08 me ook dood ergerde aan de trage gameplay met spelers die er een kwartier over deden om de bal aan te nemen en te draaien.
     
  15. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow ja dDirk, jij hebt echt onderzoek gedaan. Als je niet blind was had je gemerkt dat FIFA inmiddels veel sneller speelt dan PES. Trend geworden? Regelrechte objectiviteit noem jij een trend?
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    8) Volgens mij is het nog helemaal niet duidelijk of Fifa sneller speelt dan PES. En ik weet of niet of dat goed zou zijn. Ik vond juist dat Fifa 2008 een veel betere speelsnelheid had dan PES 2008. Alleen reageerde de spelers in Fifa 2008 veel te traag op jouw acties. Dat is nu beter naar wat ik heb vernomen. Dat was voor mij de hoofdreden dat ik Fifa 2008 niet veel speel, de reactiesnelheid van de spelers is poeptraag.

    Dat PES 2009 teruggaat naar de speelsnelheid van PES5 is een goede zaak. Maar het is gewoon niet genoeg om de strijd met Fifa 2009 te winnen. Ik zal beide games kopen, hoewel ik Fifa 2009 niet bij de release zal halen. Eerst PES 2009 en dan als ik die zat ben haal ik Fifa 2009. Heb ik vorig jaar ook zo gedaan.
     
  17. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa sneller dan PES? Dus niet. AC/DC, jij hebt ook lekker onderzoek gedaan.

    Het is wel zo dat de reactiesnelheid enorm is verbeterd.
     
  18. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]gDTMptgvY4M[/yt]

    [yt]LfohbZdzOao[/yt]

    :)
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2008
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat wil je nou hier mee bereiken?
     
  20. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Het tegendeel? Ik hoef niks te bereiken, ik wil alleen laten zien dat de snelheid zeker niet verschilt en al helemaal niet dat PES sneller is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina