Oh ja? Het is 8-richtingen, of je nou analoog speelt of niet. Ik ga niet blind op filmpjes af. Ik denk rationeel na en weet dat PES 2009 geen revolutie is dus ook geen 360 graden bewegingsvrijheid. Niet op die oude engine waar men op de PS2 succesvol mee was.
De gameplay waar jij het over hebt is gebaseerd op last-gen en kan anno 2008 gewoon niet meer, klaar. Kunnen we uren over ouwehoeren maar dat is gewoon een feit. Kom op nou, als de gameplay al stond sinds deel 4 waarom doe je die dan niet lekker in je oude console? Scheelt toch weer € 60,00 per jaar en je kunt waarschijnlijk nog meer lagvrij spelen online dan in PES 2009.
Ik speel PES/WE al zo lang, al ver voordat bij deel 4 zoveel nieuwe fans aan kwamen waaien, en ik vind dat de gameplay goed is maar verouderd en echt niet verder komt dan een krakkemikkig hutje op de hei en niet staat als een huis.
Next-gen gameplay is 360 graden bewegingsvrijheid (dit is echt de belangrijkste), een AI waar je je vingers bij aflikt, in ELKE richting kunnen schieten bij penalties en een hoop minder bugs dan er nu zijn. Ook moet de balans echt een keer optimaal zijn.
PES is niet alleen op de markt, en de concurrent gaat mij meer geven dan PES dat gaat doen. Nogmaals. Konami heeft te lang aangeklooit ieder jaar. We zijn nu next-gen en als ik een voetbalspel wil spelen met goede beelden en gameplay wil ik dat op mijn PS3 of 360 doen. Verandering, dat willen we, mogelijkheden, dat willen we.
Laatst bewerkt: 21 aug 2008