Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Wanneer komt Home eigenlijk uit, of is die al uit?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Home wordt in November verwacht
     
  3. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij misschien niet maar een hoop mensen houden van zekerheid en baseren daarom hun keuze op het verleden. En laten we de fanboys niet vergeten...
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  5. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben het niet met je eens, ik wacht liever op een geweldig apparaat dan dat je snel iets kan kopen wat eigenlijk nog niet echt af is.

    Ben het met de andere mensen die zeggen dat de ps3 duur is ook niet echt mee eens, omdat je gelijk een blu-ray speler hebt en het live gamen gratis is.
    Als je live-gamet en blu-ray kijkt ben je juist heel veel goedkoper uit dan xbox360! Heb zelf toch vor de xbox360 gekozen voor LIVE en de exclusieve games als gears of war.\o/
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zoals de persoon al onder het bericht zegt...

    Tuurlijk!

    Eerst zien dan geloven, tijden horen we er niks meer van en is het allemaal nog vroege BETA en dan nu op eens komen met "Home komt zeker dit jaar". En daarom noemen ze geen datum, omdat ze weten dat er dan weer veel mensen teleur worden gesteld dat het niet op tijd z'n release heeft.
     
  7. HayabusaDOAgamer

    HayabusaDOAgamer Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik Microsoft (op z'n zachts gezegd) zielig. Ze willen koste wat kost (letterlijk en figuurlijk) de consolewar winnen van de PS3, de Wii hebben ze al laten varen. Vind je het gek dat ze meer toptitels hebben, hun agressieve aanpak om meer (exl.) titels naar Xbox360 te brengen heeft hiervoor gezorgd. Met andere woorden, ome bill heeft weer eens de portomenee uit de zak gehaald. De PS3 is daar ook meebezig. Misschien niet agressief maar een titel als Bioshock wat eerst 360 exclusief was komt nu ook naar de PS3. Daarnaast is Sony natuurlijk vooral bezig met toptitels uit first party en ik geloof ook second party's te stampen.

    Als je kijkt naar de feiten heeft Microsoft bakken met geld uitgegeven aan DLC van GTA4 en nu FallOut3. Dit zijn voordelen voor de consument ja, maar niet grote voordelen aangezien het gaat om DLC. FF 13 bijvoorbeeld is naar de 360 gekomen, niet alleen omdat Microsoft veel geld daarvoor wil betalen, maar vooral omdat Square Enix veel geld wou verdienen. SE is 1 van de vele third party developers die multi platform gaan simpelweg omdat ze een bedrijf zijn en daardoor het meeste geld verdienen wat altijd het doel is van een bedrijf. Dus Microsoft is niet de hoofdreden dat dit bij spellen gebeurt a la FF, GTA, Resident EVil en derg.

    Dus al met al heeft Microsoft nog vrij weinig opgekocht, alleen een zootje DLC voor rete veel geld. En waarom eigelijk? Zodat de mensen met beide platformen het spel op hun platform gaan kopen? Ik denk het, niet echt slim trouwens als je kijkt naar de levensduur van GTA 4 en FallOut 3, de 1 60uur en de ander 100uur. De meeste mensen zullen behoorlijk moeite hebben om zon spel helemaal uit te spelen.

    Zelf snap ik het hele gedoe om het verschil in prijs niet zo. Een normale 360 is 300euro en een normale ps3 is 400 euro. Je koopt een spel wat 60 euro kost, koop je er 2 heb je dat verschil al weer overbrugt. Meeste mensen kopen toch wel al gauw 5 spellen dus waar doe je moeilijk over. Als je beetje slim 2e hands spellen koopt haal je dat geld er zo uit.
    Daarnaast is die extra 100euro goed voor een blu-ray speler. De meeste mensen met een 360 en ps3 hebben een HD TV en hebben dan dus ook wat aan een blu-ray speler. Klik. En aangezien het een degelijke blu-ray speler is voor een hele goedkope prijs, is de ps3 400euro meer dan waard en eigelijk zelfs nog aan de goedkope kant.
    Btw als je die jaarlijkse 60euro voor Gold dr bij optelt kost een 360 al 360euro (misschien dat ze hem daarom 360 genoemd hebben ). Speel je 2 jaar op je 360 kost ie al 420euro. Speel je drie jaar op je 360 kost ie al 480euro, etc, etc.

    Daarnaast word de blu-ray speler niet alleen gebruikt voor films, maar ook voor games voor de opslagcapaciteit wat dan dus ook weer zn invloed heeft op games. Spellen als MGS4 zijn simpelweg niet mogelijk op de 360 omdat MGS4 de volle 50 GB benut. En DUS slaat dat 'goedkoper-argument' wel ergens op. En daar komt bij dat men steeds meer HDTV's koopt. En daar is de PS3 op de lange termijn dus ook bij gebaat. En doordat de blu-ray voor games gunstig is door de opslagcapaciteit is het natuurlijk wel interessant voor de PS3 gamer.

    M.b.t. de online service: Het is waar dat iets downloaden voor de PS3 wat langer duurt. Dat is wel een nadeel. Maar als je het over het PSN hebt dan heb je het vooral over het gamen daarop en dat is over het algemeen erg goed. Zelf heb ik hier nooit problemen meegehad. Ik snap dan ook niet waarom Live dan zoveel beter kan zijn.

    De online service van Live schijnt erg goed te zijn, maar de online service van PSN schijnt daarom niet erg slecht te zijn. PSN is ook een heel goede service, ik heb dr zelf nooit problemen mee gehad. Het enigste waar PSN nog achter meeloopt is ingame chat, dacht ik. Dus.

    Dat de PS3 het van zn naam moet hebben slaat nerges op lijkt me. Wil je beweren dat mensen die een PS3 hebben gekocht alleen maar playstation fanboys zijn en niks van iets anders moeten hebben?
    Logischer lijkt me, en daar is niks fanboys aan, is dat mensen die een hele tijd de PS2 hebben gehad, al die tijd hele goede spellen hebben gespeeld en veel vertrouwen in de kwaliteit van het playstation merk hebben. Vertrouwen uit ervaring is wat anders als fanboyisme.

    Ik kan me niet voorstellen dat mensen zomaar 4 a 500 euro uit geven aan een PS3 zonder dat ze iets van consoles af weten. Sony loopt ten eerste in op de 360 dus doet volop mee. Ten tweede de PS3 heeft genoeg top titels. De 360 heeft er misschien 1 of 2 meer..

    Wat de 360 betreft, ik heb daar vrij weinig bewondering voor. Het enige positieve wat de 360 heeft meegebracht is concurentie voor Sony en een aantal dingen voor de hardcore gamer zoals achievements. De originaliteit is ver te zoeken door een gebrek aan visie. Hun visie is hun doel wat winnen is waardoor ze zichzelf richten op de concurentie en dus alleen op hun reageren en daardoor niet origineel en creatief kunnen zijn wat je ook terug ziet in hun spellen. De amerikaanse drang om koste wat het koste de PS3 voorbij te streven wordt grotendeels ge-backupped door veel geld en kritiek op de concurentie ipv. inzet, talent en creativiteit. Zaosl ik al zei, zielig.
     
  8. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Wow. Dat zijn veel woorden om niks in te zeggen :{
     
  9. HayabusaDOAgamer

    HayabusaDOAgamer Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet fatsoenlijks of zinnigs bij te dragen hebt aan deze disscussie verzoek ik je vriendelijk doch dringend om simpelweg gewoon niet te reageren. Dat zo'n reactie niets meer is dan 100% uitlokkerij/geflame is overduidelijk. ;)
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, ik zeg gewoon wat ik zie, ik ben alleen chagrijnig dus wat kortaf. Ik zie een lange lap tekst, waarvoor ik de moeite neem om hem te lezen, en aan het eind van de tekst besef ik me dat er eigenlijk niks in gezegd wordt, behalve een ongegronde persoonlijke aanval op MS. een beetje geblaat dat de PS3 niet meer goede spellen nodig heeft om een succes te zijn, meer PS3 fanboyism wat betreft online service en een prijsberekening die op stront slaat.
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    No shit sherlock elk bedrijf wil winnen, en dat jij Microsoft dan zielig vind omdat het wil winnen zegt meer over jou als PS3 fanboy dan over Microsoft die net als Sony wil winnen. Voor de rest ga ik er niet eens op in dit soort posts hebben we al zovaak langs zien komen, het is gewoon omdat Microsoft de grond in te trappen. Want ik haal werkelijk niks positiefs uit je post... Is Microsoft dan zo slecht?:emo:
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    @HayabusaDOAgamer

    De eerste vraag is heb je een 360?
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Amen to that. Van het begin naar het eind > Bash Ms.
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Mijn eerste reactie was echt precies hetzelfde.

    Uit alles blijkt dat je geen ervaring hebt met de 360, online play en dat je ook niet bekend bent met de mogelijkheden die de 360 op dit moment biedt.

    Even wat random dingen eruit pikken. Aangezien de meesten kant noch wal slaan door jouw gebrek aan ervaring tussen beide platformen.

    Wat is hier nou eigenlijk je punt? Dat het de keuze van het bedrijf is om multiplatform te gaan lijkt me wel vrij duidelijk. MS geeft veel geld uit aan DLC om meer mensen naar hun platform te lokken. Bijvoorbeeld. Hoeveel gamers zijn er niet met een 360 en PS3. Veel van deze lui zullen dan kiezen voor de 360 versie omdat deze DLC krijgt.

    Zo is de visie van MS, dat dit ook zo is zeg ik niet. Ik wil er alleen mee zeggen dat er een gedachte achter zit waaraan jij totaal voorbij gaat.

    Als je een betoog geeft is het handig om mensen te overtuigen. Dus gebruik geen woorden als "schijnt". Hieruit wordt enkel duidelijk dat je argumenten zoekt en geen argumenten geeft.

    Heb je ooit wel eens een persconferentie, zoals op de E3, van MS en Sony gezien? Beide bedrijven vinden hun platform de beste en altijd zal de concurrent genoemd worden. En dit moet wel om meer mensen aan te spreken. Dus dit argument moet je niet alleen op MS richten want beide bedrijven zijn er erg goed in om de ander "af te kraken".
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Sowieso is zijn betoog niet echt objectief, aangezien Nintendo er niet eens in voorkomt. En dat is nog wel de grootste geld-"bloedzuiger" van de drie op het moment. Het is duidelijk dat meneer de PS3 wil ophemelen zonder goede argumenten te gebruiken. Ik heb alle drie en kan duidelijk mededelen dat de 360 toch echt de beste van de drie is op dit moment en ook de afgelopen jaren. Veel goede games, leuke en goede online services etc, daar waar de toppers op de andere twee consoles op 1 hand zijn te tellen.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Maaruh, vind je het gek dat Microsoft de consolewar wil winnen? Dat willen Sony en Nintendo ook. Het gaat om de beste resultaten. Het maakt mij niet uit hoe Microsoft die games op de 360 krijgt, betaald of niet. Het gaat mij als gamer erom dat ik de games kan spelen. Hoe het komt dat ik deze games op m'n 360 kan spelen boeit mij als gamer niet.

    Nogmaals, als gamer boeit het mij niet hoe Microsoft aan die DLC is gekomen. Het gaat erom dat ik als 360 gamer straks de mogelijkheid heb, om de speelduur/ervaring van mijn game te verlengen. Er zijn inmiddels dik 20 miljoen 360's verkocht, daar kun je als developer niet omheen. Als je dan ook nogeens naar de softwaresales van de 360 kijkt, deze zijn bijzonder goed, hoger dan bij de PS3. Als developer van bijvoorbeeld een GTA, RE, FF etc KUN je de 360 dus niet negeren. Je laat anders een groot gedeelte van de markt liggen en je laat dus potentiële inkomsten liggen. Doordat Microsoft zo groot is geworden, kunnen developers de 360 niet meer laten liggen. Deze markt die Microsoft in handen heeft, zijn voor de developers de reden om de games naar de 360 te brengen.

    De rest van je post reageer ik maar niets eens op, het meeste slaat kant nog wal.
     
  17. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ach ja welke de beste is zal toch persoonlijk zijn. Ik heb hier een 360 en PS3 en mijn voorkeur gaat naar de PS3. Ik vind het allemaal net iets fijner werken en de online mogelijkheden zijn voor mij voldoende. Maar ik ben niet zo'n online gamer, zo af en toe is het leuk maar ik speel liever offline een leuk spel. Maar omdat ik toch allebei de consoles heb staan kan ik het beste van beide ervaren en maakt het voor mij eigenlijk niet uit welke beter is.
     
  18. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben eigenlijk benieuwd of ik nou de enige ben die helemaal niks met z'n wii doet. Ik heb er nu een in huis staan, en ik heb er niet meer dan 5x op gespeeld. Super Mario Galaxy en andere regenboogspellen interesseren me gewoon niet, ik wil gewoon een lekker actiespel spelen. Het zou heel tof kunnen zijn om een FPS te spelen met de wiimote, maar serieuzere spellen zoals Far Cry krijgen gewoon onvoldoendes, en/of het commentaar dat de besturing gewoon niet lekker werkt. Iemand nog aanraders?

    Het enige regenboogspel wat ik wel fantastisch vind, is Brawl, maar die is onspeelbaar met een wiimote, dus moet ik eerst ergens een gamecube controller zien te regelen. Eigenlijk te gek voor woorden dat je een 5+ jaar oude controller verkiest boven een next-gen controller..
     
  19. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Twee vrienden van mij hebben hetzelfde, maar die hebben de wii juist gekocht voor die 'regenboogspellen' :p. Tot nu toe hebben ze Zelda en Mario, en that's it. Brawl heeft een gekocht om hem snel weer te verkopen dooe die besturing die jij ook al noemt. Ze staan dus idd alleen maar stof te happen.
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat is mooi, kunnen we hem allemaal op hetzelfde moment spelen. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina