Persoonlijk vind ik Microsoft (op z'n zachts gezegd)
zielig. Ze willen koste wat kost (letterlijk en figuurlijk) de consolewar winnen van de PS3, de Wii hebben ze al laten varen. Vind je het gek dat ze meer toptitels hebben, hun agressieve aanpak om meer (exl.) titels naar Xbox360 te brengen heeft hiervoor gezorgd. Met andere woorden, ome bill heeft weer eens de portomenee uit de zak gehaald. De PS3 is daar ook meebezig. Misschien niet agressief maar een titel als Bioshock wat eerst 360 exclusief was komt nu ook naar de PS3. Daarnaast is Sony natuurlijk vooral bezig met toptitels uit first party en ik geloof ook second party's te stampen.
Als je kijkt naar de feiten heeft Microsoft bakken met geld uitgegeven aan DLC van GTA4 en nu FallOut3. Dit zijn voordelen voor de consument ja, maar niet grote voordelen aangezien het gaat om DLC. FF 13 bijvoorbeeld is naar de 360 gekomen, niet alleen omdat Microsoft veel geld daarvoor wil betalen, maar vooral omdat Square Enix veel geld wou verdienen. SE is 1 van de vele third party developers die multi platform gaan simpelweg omdat ze een bedrijf zijn en daardoor het meeste geld verdienen wat altijd het doel is van een bedrijf. Dus Microsoft is niet de hoofdreden dat dit bij spellen gebeurt a la FF, GTA, Resident EVil en derg.
Dus al met al heeft Microsoft nog vrij weinig opgekocht, alleen een zootje DLC voor rete veel geld. En waarom eigelijk? Zodat de mensen met beide platformen het spel op hun platform gaan kopen? Ik denk het, niet echt slim trouwens als je kijkt naar de levensduur van GTA 4 en FallOut 3, de 1 60uur en de ander 100uur. De meeste mensen zullen behoorlijk moeite hebben om zon spel helemaal uit te spelen.
Zelf snap ik het hele gedoe om het verschil in prijs niet zo. Een normale 360 is 300euro en een normale ps3 is 400 euro. Je koopt een spel wat 60 euro kost, koop je er 2 heb je dat verschil al weer overbrugt. Meeste mensen kopen toch wel al gauw 5 spellen dus waar doe je moeilijk over. Als je beetje slim 2e hands spellen koopt haal je dat geld er zo uit.
Daarnaast is die extra 100euro goed voor een blu-ray speler. De meeste mensen met een 360 en ps3 hebben een HD TV en hebben dan dus ook wat aan een blu-ray speler.
Klik. En aangezien het een degelijke blu-ray speler is voor een hele goedkope prijs, is de ps3 400euro meer dan waard en eigelijk zelfs nog aan de goedkope kant.
Btw als je die jaarlijkse 60euro voor Gold dr bij optelt kost een 360 al 360euro (misschien dat ze hem daarom 360 genoemd hebben ). Speel je 2 jaar op je 360 kost ie al 420euro. Speel je drie jaar op je 360 kost ie al 480euro, etc, etc.
Daarnaast word de blu-ray speler niet alleen gebruikt voor films, maar ook voor games voor de opslagcapaciteit wat dan dus ook weer zn invloed heeft op games. Spellen als MGS4 zijn simpelweg niet mogelijk op de 360 omdat MGS4 de volle 50 GB benut. En DUS slaat dat 'goedkoper-argument' wel ergens op. En daar komt bij dat men steeds meer HDTV's koopt. En daar is de PS3 op de lange termijn dus ook bij gebaat. En doordat de blu-ray voor games gunstig is door de opslagcapaciteit is het natuurlijk wel interessant voor de PS3 gamer.
M.b.t. de online service: Het is waar dat iets downloaden voor de PS3 wat langer duurt. Dat is wel een nadeel. Maar als je het over het PSN hebt dan heb je het vooral over het gamen daarop en dat is over het algemeen erg goed. Zelf heb ik hier nooit problemen meegehad. Ik snap dan ook niet waarom Live dan zoveel beter kan zijn.
De online service van Live schijnt erg goed te zijn, maar de online service van PSN schijnt daarom niet erg slecht te zijn. PSN is ook een heel goede service, ik heb dr zelf nooit problemen mee gehad. Het enigste waar PSN nog achter meeloopt is ingame chat, dacht ik. Dus.
Dat de PS3 het van zn naam moet hebben slaat nerges op lijkt me. Wil je beweren dat mensen die een PS3 hebben gekocht alleen maar playstation fanboys zijn en niks van iets anders moeten hebben?
Logischer lijkt me, en daar is niks fanboys aan, is dat mensen die een hele tijd de PS2 hebben gehad, al die tijd hele goede spellen hebben gespeeld en veel vertrouwen in de kwaliteit van het playstation merk hebben. Vertrouwen uit ervaring is wat anders als fanboyisme.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen zomaar 4 a 500 euro uit geven aan een PS3 zonder dat ze iets van consoles af weten. Sony loopt ten eerste in op de 360 dus doet volop mee. Ten tweede de PS3 heeft genoeg top titels. De 360 heeft er misschien 1 of 2 meer..
Wat de 360 betreft, ik heb daar vrij weinig bewondering voor. Het enige positieve wat de 360 heeft meegebracht is concurentie voor Sony en een aantal dingen voor de hardcore gamer zoals achievements. De originaliteit is ver te zoeken door een gebrek aan visie. Hun visie is hun doel wat winnen is waardoor ze zichzelf richten op de concurentie en dus alleen op hun reageren en daardoor niet origineel en creatief kunnen zijn wat je ook terug ziet in hun spellen. De amerikaanse drang om koste wat het koste de PS3 voorbij te streven wordt grotendeels ge-backupped door veel geld en kritiek op de concurentie ipv. inzet, talent en creativiteit. Zaosl ik al zei,
zielig.
Klik om te vergroten...