[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Gewoon blijven doen! :b:
    Het is duidelijk dat ik lang niet alles weet, dus er zijn mensen nodig die wél kennis van zaken hebben
    Ik zorg voor de complotten, en jij voor de 'down to earth' oplossing :+

En al doende leer ik ook een hoop bij.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom niet? Ik ben het met je eens dat er meerdere gradaties algemene kennis zijn (zo weet iedereen dat de zon warmte afgeeft). Ik mag toch best verwachten dat iemand die zich interesseert in dergelijke zaken wel weet dat zwaartekracht en centrugale krachten er voor zorgen dat planeten en sterren in hun (al dan niet elliptische) baan blijven. Ik bedoel, iedereen weet dat de aarde om de zon draait (right? 8)). Waarom zou de maan-aarde situatie dan niet in het verlengde van die gedachte passen? Een béétje logisch nadenken is niemand vreemd lijkt me.

Nee hoor. Maar als ik voor zo'n vraag kom te staan ga ik meestal zelf even opzoeken hoe zoiets tot stand moet/is/kan zijn gekomen. Gewoon klakkeloos aannemen dat het inderdaad een vreemde situatie is op basis van een artikel van een of andere UFOloog is niet bepaald een houding waar we verder mee komen.

Zoals ik al zei is dit soort algemene stof overal op i'net verkrijgbaar, en is het aan degene die iets anders beweren om dergelijke vaststaand lijkende feiten te weerleggen. Degenen die zulke vragen opwerpen zijn degenen die dat moeten onderbouwen, niet degenen die dat al gedaan hebben voor hún theorieën.

Wederom: dat de maan om de aarde draait en hoe dat precies werkt is gewoon vrij verkrijgbare informatie. Waarom zou ik dat moeten verklaren terwijl jij, de schrijver van dat artikel en iedereen op de wereld dat gewoon op kan zoeken?

Dat weet ik, ik had het ook niet over jou, maar over de auteur(s) van het artikel dat jij plaatste.

En ik vind het ook leuk om te lezen, maar dit gaat wel iets verder dan slechts een korreltje zout ;)

Ik wil je overigens de BBC-documentaire "The Planets" aanraden. Geen idee of die nog ergens verkrijgbaar is, maar is ontzettend leerzaam en nog vele malen boeiender.

Laatst bewerkt: 20 aug 2008
  3. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het is al goed, ik ben dom geweest 8)

Ik zal eens kijken of ik The Planets nog ergens kan vinden. Dat het leerzaam is twijfel ik niet aan, maar of het boeiender is... :+

En denk eraan; al doende leer ik, dus het zal zeker niet de laatste fout zijn die ik heb gemaakt! :cool:

4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    The Planets is echt een schitterende docu. Gaat over onze ontdekking van het zonnestelsel met o.a. het begin van het ruimtetijdperk (eerste mensen in de ruimte, wat ze (onder)vonden, maanreizen), het zoeken naar leven, hoe de verschillende planeten in ons zonnestelsel zijn ontstaan, waar ze uit bestaan en of er leven mogelijk is (zo denkt men bijvoorbeeld dat er op Europa (een van de manen van Jupiter) weleens een oceaan van vloeibaar water onder de ijslaag zou kunnen liggen), hoever we tot nu toe zijn gekomen met onze sondes en wat we in de toekomst allemaal nog denken te kunnen bereiken.

Geloof me, als je de ruimte ook maar enigzins boeiend vind vreet je deze docu als chocola.

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is het deze?
    Even checken of het wel de goede is voordat ik de verkeerde te pakken heb. ;)
    Als dit inderdaad de goede is zal er wel een hoop info niet inzitten wat sinds 1999 is ontdekt. (neemt trouwens niet weg dat er toch een hoop info nieuw voor mij zal zijn)

(en ik wist best wel dat Europa een maan van Jupiter was. :+)

Dit filmpje kwam ik op YT nog tegen:

First "Earth-like" planet found (April 2007)

Het eerste wat ik me dan afvraag is: Waarom denken ze dat áls er leven op is, dat er dan alleen insecten zijn?
    Is het zo onmogelijk dat er leven gevormd is wat tegen die grotere zwaartekracht bestand is? Leven wat groter is dan insecten?
    Vanuit mijn oogpunt is het logisch dat leven zich aanpast aan de planeet / omstandigheden. Dat zou dus moeten betekenen dat er inderdaad ook groter leven zou moeten kunnen zijn.
    Maar wetenschappers delen die mening blijkbaar niet?

Misschien is dit mijn 2e domme vraag in korte tijd. En ja, ik ga alvast richting Wikipedia om wat meer te lezen over zwaartekracht ed.

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat is de goede docu ja.

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Voor vandaag even geen complottheorieën ;P
    Gewoon een leuk filmpje wat alles weer eens in perspectief zet (dat doet dit filmpje beter dan die vorige wat al eens gepost zijn vind ik)
    http://www.liveleak.com/view?i=9e8_1211980922

Robbie Williams 'gelooft' trouwens ook! Een beroemdheid aan mijn zijde. Jottem! :+
    (Hi Mark from ATS)
    ATS = AboveTopSecret.com

En hier een leuk topic over een mysterieuze berg. Dat ik dit post wilt dus ook niet zeggen dat ik daar wel of niet in geloof, maar het leest gewoon lekker weg.

Volgende keer zal ik er weer voor zorgen dat ik weer wat leuke complotten heb die jullie onmiddellijk kunnen afschieten. :cool:

8. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    @DulleNL

Robbie Williams is cool,ben een grote fan van hem maar niet alleen om zijn muziek,maar vooral dat hij van persoonlijkheid lekker tegendraads is enzo.
    Kan dat alleen maar waarderen.

Trouwens,wist je dat Tom Cruise ook zo'n religie heeft?
    En dat is geloof ik iets dat je erin gelooft dat je bent geinfecteerd met een buitenaards virus of zoiets in die trent.
    En zo zijn er nog meer beroemdheden helemaal Alien leip,meer dan je verwacht.

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Tom Cruise is lid van scientology, dat is een hele foute/slechte/gevaarlijke secte..

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Scientology was dat toch? Ik wist niet dat dat geloof ook iets met Aliens/buitenaardse dingen ed. te maken had.
    Misschien is Tom Cruise nog niet zo gek als ik altijd dacht :eek: (;))

edit: Ik had het dus goed. danku Gerjan.

Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  11. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Ondertiteling is wel grappig.

Het is heel arrogant om te denken dat wij de enigste zijn. Vraag is eerder is er ook vreemd leven op aarde gekomen, of leven dat intelligenter is.

12. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat is volges mij een van de dingen,maar hoofdzakelijk denk je in die religie dat je onsterfelijk bent een soort hoger wezen.
    Maar net als andere religies is dat weer heel uitgebreid,en geen touw aan vast te knopen.

En ja of dit fout of niet is mag iedereen zelf invullen,maar ik weet zelf te weinig van dat geloof om daarover te oordelen.

Edit

Iedereen mag zelf weten wat die geloof voor mij,voor mij part geloof je in dat bloemetje in je tuin dat zal me egaal wezen.
    Maar zolang je niemand schaad is alles okee nar mijn mening.

13. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Daar draait Scientology voornamelijk om. Om Science-fiction verhalen die zij als hun bijbel beschouwen. :+

En zoals iemand anders ook al zei het word als een secte beschouwd door vele.

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja hoor,net even wezen googlen en kwam het nieuws tegen over Robbie Williams.
    De beste man is gestopt met zingen,nu wist ik dat al een tijd.
    Maar nu wil hij dus fulltime Ufoloog worden,nou there you have it.

DulleNL vanaf nu durf ik niet meer tegen je op haha,niet met Robbie aan je zijde.:)

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Vanaf nu begint langzaam maar zeker de tegenstand af te brokkelen :cool: :+

Nu ben ik bezig om een paar Nibiru filmpjes te bekijken, maar het blijft een freaky onderwerp. :eek:
    Dit is een voorbeeldje. Ze hebben het daar ook over Fallen Angels ed., maar het principe blijft hetzelfde: Er is een planeet die het meest bekend is onder de naam Nibiru onderweg naar Aarde die in 2012 een hoop chaos zal aanrichten.
    De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn.

Het verhaal wat mensen er omheen 'verzinnen' kan iedere keer wat verschillen, maar juist omdat het principe hetzelfde blijft wordt het 'echt'.
    Het is niet goed voor je gemoedstoestand om te veel van deze doem filmpjes te bekijken.

Op een bepaalde manier kijk ik dus uit naar 2012 om te ontdekken of het waar is. Maar als het idd klopt zie ik best op tegen 2012.

(maar no worries, zodra ik de PC uitzet zal ik dit weer allemaal vergeten zijn, en ga ik weer verder met mijn dagelijkse leven.
    Hopelijk ;))

Hier nog een voorbeeld filmpje.

2012 is niet al te lang geleden hier ook al even aan bod gekomen, maar ik wilde dit toch even posten. Vraag niet waarom. Misschien lucht dit gewoon op ofzo 8)

Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het blijft toch treurig om te zien dat iedere generatie die hier geleefd heeft dacht dat zij de apocalyps mee zouden maken en daarvoor de meest uiteenlopende ideeën en theorieën verzon.

Allemaal bullshit als je het mij vraagt.

17. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Over die planeet is al langer bekend,en er zijn nog tal van andere theorien en verhalen omheen.
    Maar nogmaals,let er niet teveel op en er kan altijd wel wat gebeuren,en voor hetzelfde komt er onverwacht een Tsunami of komeet die we niet zien aankomen.
    En het leven is onvoorspelbaar,je kunt niet weten wat morgen komt.
    Ook geloof ik zeker in planeten die nog rondom ons bevinden en niet ontdekt zijn,er kan zomaar eentje uit de hoek komen zwaaien.
    Mijn advies,maar kijk niet teveel naar die zooi want iemand die niet zo daartegen bestand is kan er letterlijk gek van worden.

En over de tegenstand,ja ik vind het best lullig om het studie werk van een ander in de prak te komen trappen.
    Maar ik oordeel daar niemand over,als iemand in UFO'S geloofd vind ik dat prima zoals ik al met dat bloemetje aangaf.:)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Tsja.. Ik vind wel dat er een verschil zit tussen die loze voorspellingen van zogenaamde profeten, en de wat meer wetenschappelijk ondersteunde theorieën waar het nu over gaat.
    Daar heb je absoluut gelijk in! Dus op naar het volgende complot wat iets minder dood en verdoemenis voorspelt ;)
    Ik wilde het gewoon even gepost hebben.
    *pff Ik voel me nu helemaal opgelucht

Om even snel ander kijkmateriaal voor te schotelen geef ik u het volgende:Nu moet ik toegeven dat ik het zelf nog niet heb gekeken, ik heb tot nu toe alleen de intro van de presentator gezien. Maar aangezien het in het channel staat van 'NibiruExposed' zal er vast en zeker wel iets in voorkomen wat met dit topic te maken heeft.

En zo niet; dan hebben we tenminste weer iets bijgeleerd over de oorsprong van de mens. :b:

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Zoals?

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Gister Slither gezien en ik ben helemaal overtuigd. :+

Grappig al die documentaires die je laat zien DulleNL, maar net als bij de complottheorieën van 9/11 worden ook deze theorieën maar van één kant belicht...

Dulle krijgt tunnelvisie.. 8)

Laatst bewerkt: 26 aug 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina