1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is misschien goed gegaan, maar voor hetzelfde geld was het een ongeluk! Een goede afloop neemt niet weg dat het fout en gevaarlijk is. Ik vind het eerder vreemd dat coureurs überhaupt geldboetes moeten betalen. Wat is dat voor geldklopperij?
     
  2. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens hoe het met die monteur van Raikonnen is afgelopen?
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij had die zijn voet gebroken.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    En dan 10.000 euro. Dat voelt de FIA nog minder dan de coereur (in Massa's geval). 8)
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Niet helemaal, boetes worden meestal door de teams betaald dus Massa voelt helemaal niets :+
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Echt waar? Haha, heerlijk. Dan betekent die boete dus hélemaal nul komma nul.
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Damn........RIP
     
  8. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg sneu inderdaad, Phil Hill was een erg goede coureur. Op F1Racing staat nog een kort verhaal over zijn carriere.. RIP.


    PS: Ik kan niet stemmen op de enquête, mijn stem zou Honda zijn..
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    RIP. Maar 81 is dan toch nog wel een mooie leeftijd om te bereiken als sportman (waarin je dus jaren achter elkaar op je tenen moet lopen om top te zijn). Dacht vroeger altijd dat hij de vader was van Damon Hill, maar dat was dus Graham :)

    Ik kan trouwens ook niet stemmen in de poll.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Mooie leeftijd. Heeft in zijn carriere vaak zat collega's links en rechts van hem om het leven zien komen na een ongeluk dus dat hij de 80 heeft gepasseerd is knap. Ik kan trouwens ook niet stemmen op de pole. Heb trouwens echt geen idee waar hij heen gaat. Ik denk Honda of BMW.

    Edit:// Mooie column hier over het presteren van Raikkonen. Erg leuk geschreven en volledig waar.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2008
  11. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook een verhaal over Spa..

    ____________________________________________
    Exclusief: Drastische circuitwijziging voor Spa?
    [31 augustus - 17:32]

    Er lijken opnieuw aanpassingen aan het circuit van Spa-Francorchamps in de maak. Het circuit in onze eigen Ardennen onderging de laatste jaren al enkele wijzigingen, met name de bus stop-chicane en de pitlane. Ook de grindbak aan de dubbele linkse werd enkele jaren geleden weggenomen en vervangen door een asfaltstrook. Maar dit alles lijkt een peulenschil bij de grote plannen van Francorchamps.

    Francorchamps zou volgend jaar opnieuw veranderen, maar dit keer heel erg drastisch. Dat kan F1-Club.be u melden dankzij enkele bronnen vanop het circuit. Het bestuur zou het circuit vanaf de dubbele linkse, Pouhon genaamd, volledig veranderen tot aan de chicane. De FIA is niet zo tevreden met de lengte van het circuit. Met zijn zeven kilometer is Spa het langste circuit van de kalender en wordt er ook geen ererondje gemaakt na de wedstrijd. Dit tot ontgoocheling van heel wat fans die de wagens ook maar een veertigtal keer zien passeren.

    Een korter Francorchamps dus, en wel veel korter als we de plannen mogen geloven. Er zou een nieuwe weg aangelegd worden vanaf Pouhon en die zou doorgetrokken worden tot aan de chicane. Een volledig nieuw circuit dus dat het huidige bos zou doorkruisen. Waar nu onder andere de paddocks zijn voor lagere kampioenschappen of waar de bandenfabrikanten hun onderdak vinden, daar zou het nieuwe circuit doorgetrokken worden. De Formule 1-wedstrijden zouden dan niet meer rijden langs de pif-paf, Stavelot en Blanchimont. Dit ziet u op de afbeelding in het grote blauwe kader. Het circuit zou echter wel nog blijven bestaan maar niet voor de Formule 1.

    Als dit klopt dan zal Spa heel wat van haar charme verliezen maar krijgen we dus meer rondjes te zien en wellicht ook een ereronde. Maar geruchten of niet, er wordt nu al gewerkt aan een nieuwe bocht. Bij de haarspeld, Bruxelles, werd aan de linkerkant - uit rijdersopzicht - de kraan al bovengehaald. Het bos is volledig verdwenen en ook het hoogteverschil is er niet meer.

    Nu is er een grote platte aarden oppervlakte. Volgend jaar of in het najaar zou de bocht tussen Bruxelles en Pouhon, bocht nr. 11, ook hertekend worden. Nu is de bocht behoorlijk scherp maar tussen bocht 10 en 12 zou er een langzamere en minder scherpe bocht komen. Dit ziet u op de afbeelding in het kleine blauwe kader. Op die manier gaat het vanaf de haarspeld behoorlijk snel tot aan de dubbele linkse. Is dit al een voorproefje voor de grote werken of niet? F1-Club.be houdt u op de hoogte.

    [​IMG]
    Bron: F1club.be
    ____________________________________________

    Als zoiets zou doorgaan dan gaat het wel erg hard achteruit met de Formule 1. Volgens mij hebben Ecclestone en de FIA ook totaal geen enkel benul van wat er speelt bij de fans, klote circuits als Abu Dhabi en Bahrein komen op de kalender en legendarische circuits als Spa en Suzuka worden grondig aangepakt of mogen slechts eenmaal in de twee jaar op de kalender staan. Ze moeten echt afblijven van Spa, want dit is echt het meest idiote wat je kan doen!!
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Men moet hier nou onderhand eens mee nokken. Spa is nog een van de weinige ''echte circuits''. Deze baan heeft zoveel historie en is een echt racecircuit. Banen zoals Spa, Suzuka en Silverstone moeten in de F1 blijven. Vind veel van die nieuwere banen niet echt spectaculair. Bahrain vind ik bijvoorbeeld echt een smakeloze baan en race, om maar een voorbeeld te noemen.
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Spa is mijn inziens het mooiste circuit wat er nog ligt. Dat mag je dus niet zo slopen, het kan er niet beter op worden. Fack Singapore die races zijn toch geen reet aan!
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Dit gaat sowieso niet door. Is al een wat ouder bericht. Deze veranderingen zijn sowieso nonsens. Een beetje Pouhon, Stavelot en Blanchimont liggen om spitten. Wat je dan ook krijgt is 22 sec. volgas tussen La Source en Les Combes, en 20 sec. volgas tussen die linker en de Bus Stop (<- die al verneukt is). Totaal aantal bochten zou dan ± 6 stuks zijn. Van de vetste baan op de kalender naar de kutste. De FIA is stom, maar niet zo stom. En het management van Spa ook niet: dan maar geen F1 race.
     
  15. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    En wat dachten we van Valencia? Pfffff wat een saai zooitje zeg. :'-(
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De baan en de setting in Valencia vind ik mooi, maar de race was tergend saai. Dit weekend gelukkig Spa! Samen met Suzuka mijn favoriete baan. Heb echt zin in zondag, kan niet meer wachten! :cool:
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Spa en Suzuka zijn echt rijder-circuits, een coureur kan zich hierop onderscheiden van de rest. Maar als kijker heb ik hier ook veel saaie wedstrijden gezien als het droog was.

    De enige twee banen waarop ik me geen saaie race kan herinneren, zijn Melbourne en Montreal. Dat zijn mijn favoriete banen, voor een coureur misschien niet zo uitdagend omdat het maar semi stratencircuits zijn en geen echt circuit, maar voor de kijker altijd spectaculair :)
     
  18. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb enkele van mijn oude foto's onder de scanner gesmeten.
    Scanner is van 93 dus sorry voor de kwaliteit, ga mij binnenkort een nieuwe halen.
    De meeste foto's zijn van 1990 GP van België.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De beste piloot ooit in mijn ogen 8)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze is van een ander jaar, Michael Andretti

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    check die vangrails in eua rouge hierboven, au! daar wil je niet in hangen.
    Vroeger hielden ze het zo tenminste wel erg spannend.

    semi straten circuits roelen, nep straten circuits als Valencia zijn wack.

    het enigste leuke aan de optocht in Valencia was een ouwewetse kamikaze Coulthard die reed mooi helemaal achteraan als laatste hahaha
    een waardig afscheidstournee voor een loser.

    Gelukkig komen Spa, Monza en Suzuka eraan, dat wordt nog een leuke eindsprintje voor het kampioenschap.

    Die slome Bernie met zijn Valencia, trieste Monaco namaaksmaak. Stamp eens een circuit met looping uit de grond slome opa. Dan heb je tenminste lekker veel aandacht van de internationale pers en het is gewoon en reele optie, en lache toch, met 300 over de kop. Een kurkentrekker erbij en hopla, Circuito de Six Flags. Dat wil ik zien.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2008
  20. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    Die banden waren meer een catapult in die periode.
    De meeste auto's kwamen nadien aan de overkant in de bomen terecht.
    Hebben ze daar een net gehangen van 3 meter hoog en er waren er nog sommige dat erover gingen :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina