Waarom niet? Ik ben het met je eens dat er meerdere gradaties algemene kennis zijn (zo weet iedereen dat de zon warmte afgeeft). Ik mag toch best verwachten dat iemand die zich interesseert in dergelijke zaken wel weet dat zwaartekracht en centrugale krachten er voor zorgen dat planeten en sterren in hun (al dan niet elliptische) baan blijven. Ik bedoel, iedereen weet dat de aarde om de zon draait (right?
). Waarom zou de maan-aarde situatie dan niet in het verlengde van die gedachte passen? Een béétje logisch nadenken is niemand vreemd lijkt me.
Nee hoor. Maar als ik voor zo'n vraag kom te staan ga ik meestal zelf even opzoeken hoe zoiets tot stand moet/is/kan zijn gekomen. Gewoon klakkeloos aannemen dat het inderdaad een vreemde situatie is op basis van een artikel van een of andere UFOloog is niet bepaald een houding waar we verder mee komen.
Zoals ik al zei is dit soort algemene stof overal op i'net verkrijgbaar, en is het aan degene die iets anders beweren om dergelijke vaststaand lijkende feiten te weerleggen. Degenen die zulke vragen opwerpen zijn degenen die dat moeten onderbouwen, niet degenen die dat al gedaan hebben voor hún theorieën.
Wederom: dat de maan om de aarde draait en hoe dat precies werkt is gewoon vrij verkrijgbare informatie. Waarom zou ik dat moeten verklaren terwijl jij, de schrijver van dat artikel en iedereen op de wereld dat gewoon op kan zoeken?
Dat weet ik, ik had het ook niet over jou, maar over de auteur(s) van het artikel dat jij plaatste.
En ik vind het ook leuk om te lezen, maar dit gaat wel iets verder dan
slechts een korreltje zout
Ik wil je overigens de BBC-documentaire "The Planets" aanraden. Geen idee of die nog ergens verkrijgbaar is, maar is ontzettend leerzaam en nog vele malen boeiender.
Klik om te vergroten...