1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Zune

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 30 aug 2008.

  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]


    Zune wat is het?
    Zune is een digitale mediaspeler van Microsoft voor jouw muziek, filmpjes, foto’s, podcasts, radio en nu zelfs games.
    Zune is nog niet verkrijgbaar in Nederland, maar je kan hem net als mij gewoon via internet bestellen uit Amerika/Marktplaats
    /eBay etc.

    In deze topic kom je van alles te weten over deze aankomende media player, je kan vragen stellen en zal me best doen om deze zo duidelijk mogelijk te beantwoorden


    Versies
    [​IMG]
    Er zijn verschillende versies momenteel verkrijgbaar in Amerika.
    De Zune 3 versie (niet afgebeeld) zal volgend jaar zijn opwachting maken hier in de Nederlandse winkels.

    Van links naar rechts...

    [​IMG]
    Zune 4gb/8gb (second gen)
    Memory: Flash geheugen
    Size screen: 1.8-inch color display
    Type: Scratch-resistant glass
    Orientation: Vertical (music) and horizontal (pictures and videos)
    Resolution: 320 pixels x 240 pixels
    Size: 41.4 mm x 91.5 mm x 8.5 mm (w x h x d)
    Weight: 1.7 ounces (47 grams)
    Colors: Black, Green, Pink

    [​IMG]
    Zune 30gb (first gen)
    Memory: HD
    Size: 62.8 mm x 112.5 mm x 16.5 mm (w x h x d)
    Weight: 5.6 ounces (159 grams)
    Size screen: 3.0-inch color display
    Type: Durable plastic
    Orientation: Vertical (music) and horizontal (pictures and videos)
    Resolution: 320 pixels x 240 pixels
    Colors: Black, Brown, Pink, Red

    [​IMG]
    Zune 80gb (second gen)
    Memory: HD
    Size screen: 3.2-inch color screen
    Colors: Red, Black

    [​IMG]
    Zune 120gb (second gen)
    Size screen: 3.2-inch color screen
    Memory: HD
    Colors: Black

    [​IMG]
    ZuneHD
    Scherm: 720p OLED scherm in 16:9 aspect ratio met multi touch
    Memory: 16 en 32gig flash geheugen
    Colors: Steel/Black
    Internet: Multi touch
    Aansluiting: mini HDMI, aansluiten op HDtv dus mogelijk
    Release EU: Niet bekend
    Prijs: 289,00 dollar

    Zune Originals
    [​IMG]
    Je Zune uitrusten met je eigen unieke kunstwerk? Dat is geen enkel probleem,
    want naast dat je jouw eigen wallpaper kan maken kun je ook jou kunstwerk
    laten ingraveren op de achterzijde van de Zune.

    Op deze site kan je enkele voorbeelden zien.


    Bestandstypes (ondersteuning)
    De Zune heeft net als de Ipod de mogelijkheid tot het afspelen van verschillende bestandtypes.

    Voor muziek zijn dat: MP3, MP4, WMA, CBR, VBR, AAC.
    Voor video zijn de volgende bestandtypes mogelijk: WMV, H.264, AVI/divX/Xvid en MPEG 4


    Accessoires

    Travelpack
    [​IMG]
    Zune gear bag
    dual jack/remote control
    earphones
    sync cable
    AC adapter

    Home Dock
    [​IMG]
    Zune dock
    AC adapter
    AV output cable
    synchronization cable
    Wireless remote

    Uiteraard is er veel meer aan accessoires, maar ik hou het even hierbij.


    Zune Games
    [​IMG]

    Een leuke extra's is sinds de 2.5 firmware update aan de Zune is het mogelijk om games te spelen, dit werkt erg fijn.
    En alles is mogelijk doordat het XNA van Microsoft is, dus de toekomst van games op de Zune ziet er heel rooskleurig uit.
    Je kan zelfs je eigen games maken als je goed ben in het programmeren van games.
    Op Zuneboards vind je een ruime keuze aan games waaronder: Running Man, PacMan,
    Tetris, Worms, Sonic, Bejeweled en Rock Rain.


    Zune Wallpapers
    Je Zune kan je standard uitrusten met je eigen foto's en plaatjes, er zijn ook meerdere websites waar je duizenden wallpapers special voor de Zune kan vinden. Hieronder enkele voorbeelden...

    [​IMG][​IMG][​IMG]


    Zune Software
    [​IMG]

    De software voor de Zune is mooi vormgegeven, en werkt met drag'n''drop (lees: slepen) gewoon je mp3'tjes in het programma slepen naar het icoon van de Zune.

    Het enige nadeel is dat het niet werkt op Apple computers, deze heeft namelijk geen toestemming gegeven voor het gebruiken van de software in hun OS. Hopelijk word dat in de toekomst opgelost, aangezien Microsoft wel gewoon de Ipod ondersteund.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Zune en Xbox360
    [​IMG]
    De Zune en 360 samen gaat heel erg goed, gewoon je Zune aansluiten op 1 van de USB uitgangen,
    en je kan lekker je muziek/films/foto's streamen.

    Misschien in de toekomst gaan de Zune en Xbox nog wel meer met elkaar delen, we zullen het zien.


    Zune Filmpjes
    [vimeo]367886[/vimeo]
    [vimeo]1748927[/vimeo]


    Zune Links
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat weet ik daarom staat het er ook bij! ;) Maar die topics slaan nergens op, en die heel oud zijn en kwa informatie dus niet meer kloppen. Daarom heb ik in overleg met Pegas deze topic geopend om de Zune onder de aandacht te brengen op een manier die teminste wel informatief is. Dat omdat ik zelf al geruime tijd in het bezit ben van 2 Zunes, en er dus ook informatie over kan geven direct naar de leden toe.

    "Er was al een topic hierover maar die was heel erg verouderd, en nu vond ik het een mooie gelegenheid om de Microsoft Zune net als de Apple Ipod een eigen plekje op XBW te geven want dat verdient deze gadget zeker!"
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2008
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
  5. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag laatst wel zo'n zune in de winkel liggen.
    Maargoed ik denk eigenlijk dat het hééééél moeilijk gaat worden iPod van zijn troon te stoten.
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hoe kan je die in de winkel zien liggen als hij hier in Nederland niet te krijgen is in de winkel? 8)

    Daarnaast heeft de Zune opties die de Ipod niet heeft (en andersom), Zune richt zich momenteel niet zoals Apple op de mainstream. Daarnaast is de geluidkwaliteit ook van een stuk betere kwaliteit ten opzichte van de Ipod. Het zou nu trouwens raar zijn als Ipod van de troon word gestoten door een mediaplayer die nog niet eens wereldwijd in de schappen ligt, wie weet wat de toekomst doet als hij wereldwijd z'n release heeft. :)
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2008
  7. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn nog niet released in Nederland8)

    Edit: Wat Excess zegt inderdaad.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar betere geluidskwaliteit krijgen dan de Ipod is niet zo moeilijk :9. Gelukkig pakt de Zune het iets anders aan idd :thumbs:
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Is er toevallig al iets bekend over de prijzen die de Zunes hier gaan krijgen?
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nog niks officieels jammergenoeg, maar denk dat je zo 200 euro moet rekenen voor 80gb Zune Generation 3. De prijzen wil Microsoft laag houden, dat zien we ook in Amerika waar de 30gb versie voor rond de 80 dollar word verkocht. Dat doen ze dan weer om te concurreren met Apple, in Amerika was het op de drukste verkoopdag daar de meest verkochte gadget en verkocht meer zelfs op die dag dan de Nintendo Wii.

    De versies die hierboven staan komen niet hier uit, maar de Zune 3 zal er denk ik ongeveer hetzelfde uitzien als de 80gb versie. :)
     
  11. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Noujah ik weet toch echt 100% zeker dat ik zo'n Zune in de winkel zag. Een kleintje..

    Maargoed, wanneer is dan de (worldwide?) release hier in NL? Als er al een 3rd generation is, zijn ze blijkbaar al heel lang in de VS te krijgen?
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Je zal er wel een ander merk voor aan hebben gezien, winkels mogen de Zune niet verkopen hier in de EU.

    De Zune bestaat sinds 2006, het eerste model (first gen) was de 30gb versie. In 2007 brachten ze de second gen uit, oftewel de 4/8gb en de 80gb. Nu in 2008 is er de 120gb bijgekomen, deze valt ook onder de second gen omdat het niet meer is als de 80gb versie alleen dan met een zwarte glans kleur en een 120gb hd erin. De release voor heel Europa zou lente 2009 moeten zijn.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook de 80 gig versie, heerlijk dingetje en inderdaad een super geluid komt eruit _O_
    Via de aux ingang van mn reciever luister ik tegenwoordig al mijn muziek via de zune. Binnenkort maar eens een mooiere oplossing vinden (doc).
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Er is een nieuwe Zune bijgekomen de 16gb versie, deze is de vervanger van de 4gb versie worden en later ook de 8gb.

    [​IMG]

    Daarnaast komt er de 3.0 Firmware update op 16 september, en dan is het mogelijk om liedjes automatisch te kopen die je op je Zune radio luisterd.

    Hieronder de nieuwste features:


    KLIK
    voor meer info over de 16gb versie! :)
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zoals eerder genoemd is er nu de Firmware update 3.0 te downloaden voor je Zune, HIER kan je uhm downen.

    Ik heb hem al gedownload en het is weer een hele mooie update aan zowel software als hardware.
    Dit zijn de dingen die mij zijn opgevallen:

    1. Er is nu een clock/klok zichtbaar op je Zune deze kan je in settings aanzetten, eerst moest je deze via een hack op je Zune zetten nu is dat dus niet meer nodig.

    2. Games zijn nu standard geworden, er komen met de update Hexic en Texas Hold'em mee, deze werken veel beter en sneller als de hack games. Ook duurt het stoppen van een spel niet lang meer, binnen 1 sec zit je weer in het hoofdmenu dat was eerst wel anders.

    3. Het menu van je Zune is weer aangepast, het is wat kleiner geworden. Persoonlijk vond ik het grote wel wat hebben, en Podcasts is verdwenen in het menu.

    4. Het kan aan mijn Zune liggen maar RDS van de radio functue werkt niet meer sinds de update. Er is wel een optie toegevoegd waar je gelijk de muziek kan kopen die op de radio afgespeeld word.

    5. Over het algeheel werkt alles veel soepeler, het uitzetten/aanzetten en menu, het switchen van muziek etc.

    - De software op je pc is ook weer helemaal veranderd, je kan nu weer andere designs kiezen, en is nu nog overzichterlijker.

    ... er zal vast meer zijn. Maar dit was mij opgevallen, en deze update is zeker het downloaden waard als je ook in het bezit bent van een Zune! :)
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het enige dat er nog op de Zune mogelijk zou moeten zijn is het streamen van je muziek op de pc over Wifi naar je Zune.
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd, maar zou dat ook niet mogelijk kunnen worden via een firmware update? :confused:
     
  18. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er eens eentje in m'n hand gehad, maar ik vond ze vrij dik in vergelijking met de iPods.
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat is de 30gb versie ook wel first gen, de andere zijn zelfs smaller dan de Ipods aangezien ze gebruik maken van flash geheugen, en de 80gb is een stuk smaller dan het overgrote deel Ipods. :)

    Je moet de Zune 30gb zien als de Ipod classic, alleen dan wel met veel meer opties dan de Ipod classic. Dat verklaard dus ook waarom deze versie zo dik is, 2006 was de release hiervan.

    Edit: Nog wat nieuws, in Amerika ligt nu ook de 120gb versie in de winkels.

    [​IMG]
    [​IMG]

    En de 16gb blue in beeld! :)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2008
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan aan zo'n homedock komen voor ongeveer 30 euro... Heeft iemand ervaring met zo'n ding?
     

Deel Deze Pagina