[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Juist ja. Lekker nuttig ook, om er wel naar toe te gaan, maar zonder officieel beeldmateriaal terug te keren.

Tuurlijk niet, jij gelooft immers (uiteraard was ik opmerk uit de gehele discussie) elke zool die zegt wat jij wilt horen.

En het nutteloze ":):" zegt gelukkig meer over jouw deel in de discussie dan over die van mij.

Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dus het was weer te veel moeite om even op die link te klikken die ik je gaf?

Ik geloof jou toch niet? :thumbs:

Ik kan wel oneindig mijn argumenten blijven herhalen, maar we blijven hier in rondjes doorgaan.
    Ik neem me de moeite gewoon niet meer.

Heb ik alleen maar blind geloof? Prima, als jullie dat willen. :b:
    Ik blijf het niet steeds herhalen.

Voor mijn part reageer je niet eens meer, want voorlopig hoef je van mij ook geen reactie meer te verwachten.
    We hebben inmiddels 34 pagina's volgepraat, maar je had net zo goed 1 willekeurige pagina kunnen nemen, en die 34 keer kopiëren.
    Ook zie ik dat er steeds vaker reacties specifiek op mij komen, ipv het onderwerp op zich.
    Post ik een filmpje, of wat dan ook. Dan zijn er mensen die reageren zonder zelfs naar de gelinkte dingen te hebben gekeken. En dan wordt weer een standaard copy/paste reactie gegeven

Ik ben er voorlopig klaar mee.\o/ Nou ja.. Hier op XBW iig.

MaxxRaptor..:
    Prima post was dat. Keuze is bij deze iig voorlopig gemaakt.
    Ik kap er mee.

Totdat er misschien weer een dag komt dat ik weer zin heb om hier te posten. Maar voorlopig hoeft dat niet veracht te worden.

Doeg _0/

(reageer dan aub ook niet op deze post. Ik trap het topic zelf wel weer omhoog als ik er weer zin in heb.
    Al mogen jullie ook wel zonder mij doorgaan, maar dat lijkt me lastig als je alleen maar sceptici zonder believers hebt.)

*verwacht toch commentaar hierop* =(
    *zegt dus abonnement op deze discussie op, zodat ik het niet eens meer zie als wordt gereageerd*

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Tja ik wilde al bijna niet meer reageren op deze topic omdat ik alles wel heb gezegd hoe ik over UFO's denk algemeen,maar toch nog even dit.
    Maar het bestuderen in UFO's is net zoiets als hoe een Koe een Haas vangt,je blijft als UFOloog alleen maar onderzoeken en studeren maar je word niets wijzer omdat het geen -tastbare- bewijzen zijn.
    Okee er zijn gelekte documenten,er zijn sightings over de hele wereld maar dat zegt nog helemaal niks over dat het allemaal echt om Aliens gaat.
    En dat geld ook voor andere gebeurtenissen zoals die zogehete ontvoeringen,ja zoiets geloof je alleen als je het zelf overkomt.
    Men zegt altijd de uitdrukking eerst zien dan geloven,maar voor Aliens en geloof word er die uitzondering gemaakt en maar aangenomen.
    Geen slecht woord over mensen die in UFO's geloven,en dat er buitenaards leven is weet iedere gek wel daar hoef je geen atoom geleerde voor te zijn.
    Maar ga niet af op de valse meldingen,of Crob circles en wat nog meer.
    Okee ze verschijnen en zijn daar,maar dat is het dan ook en verder kun je alleen maar gissen en een beetje ruim gaan denken aan dat het bezoekers zijn van Pluto ofzo.
    Maar uiteindelijk heb je er niets aan,maarja dat moet iedreen zelf weten.

4. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat blijkt wel. Ik zeg blijkbaar niet wat jij wilt horen eh?

Sceptici die hard bewijs willen voordat ze iets geloven. Je weet wel, de mensen die de voorkeur aan logisch redeneren geven?

Buh-bye. ;)

5. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Wat ik me toch afvraag is, waarom er na al die jaren alleen maar dubieus bewijsmateriaal is verschenen. Elke willekeurige gek kan filmpjes op het internet zetten, maar er is nooit waardevol (tastbaar) bewijs gevonden, terwijl de hype rondom deze 'onverklaarbare' dingen toch al bijna 50 jaar bestaat.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Je laat je wel makkelijk wegjagen Dulle. Zoals gezegd zijn er hier voldoende mensen (zoals ik) die je filmpjes met plezier volgen. Als je zelf rond gaat vragen of men het wel op prijs stelt dat je die dingen post en je afvraagt of er nog wel meer believers zijn (wat volgens mij voor dit topic geen flikker uitmaakt) moet je natuurlijk niet gek opkijken als je persoonlijke reacties krijgt 8)

Dus doe niet zo kinderachtig en kom vooral terug ;)

7. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad Nera. Ik heb genoten van de discussie Dulle, ik bedoelde met mijn posts ook verder niks kwaads hoor. Discussies voer je toch om te winnen, vandaar dat de gemoederen zo nu en dan wat hoog oplopen.

Friends?

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er is veel tastbaar en goed bewijs gevonden, echt niet alleen dubieus materiaal, maar zoals je zelf al zegt, iedere gek kan iets op internet zetten. Het onderwerp: 'aliens' wordt nooit serieus genomen en kan op dit moment ook niet serieus genomen meer worden. Alleen ufologen bestuderen al het bewijsmateriaal dat wordt gevonden, dat dan weer niet door onafhankelijke wetenschappers wordt aanvaard. En als een onafhankelijke wetenschapper dan weer bewijs gaat onderzoeken en tot conclusies komt die niet staven met de wetenschap en dus als bewijs voor ufo's of aliens kan gelden wordt hij simpelweg bestempeld als ufoloog. Het is een cirkel tussen de believers en non-believers, dezelfde die tussen evolutionisten en god gelovigen bestaat, het is niet op te lossen omdat:
    1 men geen definitie kan geven over wat goed bewijs zou zijn om de andere kant over te halen
    2 men geen bewijs nodig heeft om te willen geloven dat aliens bestaan of niet bestaan
    3 het een no-go onderwerp is voor de wetenschap en wetenschap tegenwoordig de enige maatstaf is die echtheid kan bestempelen voor de maatschappij, en zelfs dan blijf je believers en non-believers hebben

Zoals ik al eerder aangaf, bewijs wordt nooit aanvaard door de wetenschap (op dit moment)als dat er is (dat laat ik in het midden), 'aliens' is gewoon doodverklaart door de science-fiction, op het moment dat die zich ermee ging bemoeien is het onderwerp 'ufo' of 'aliens' een no go voor de wetenschap geworden. Elke 'alien' die werd ontleed en waar filmpjes van verschenen worden weggehoond met kritiek.

Daarom gaan dit soort discussies ook eeuwig door, goed bewijs is er niet of wordt door één van de partijen niet aanvaard, dus heb je voor en tegenstanders. Hetzelfde als 'het bestaat god topic', een eeuwig durende discussie waar geen van de partijen elkaar kan overhalen omdat er voor beide standpunten geen tot amper bewijs is.

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kom nou Dulle! Is toch lachen? Ik geniet van al die beelden hoor, vind het heerlijk. Niemand loopt je toch weg te jagen? Een discussie heeft toch niets te maken met jou wegjagen? :)

Maar goed, als jij denkt dat je zelf die conclusie niet trekt, dat veranderd toch niets? Dan neem je een veronderstelling van een ander over. Het feit blijft dat het een veronderstelling is over een objectief fenomeen (lichtjes in de lucht is objectief, lichtjes in de lucht van buitenaardse wezens die koeien ontvoeren is subjectief (waardeoordeel).

Het waardeoordeel, het subjectieve van de kwestie is de veronderstelling dat het buitenaardse wezens zijn, dat is nergens bewezen, zeker niet door veronderstellingen van astronauten of anonieme schrijvers van willekeurige documenten. Dat zij dat denken of geloven is wederom geen bewijs. :)

Nogmaals, dat maakt het niet minder interessant en betekend niet dat je die spullen niet moet posten, daarom zeg ik dit niet, ik wil je alleen het verschil leren tussen blind geloof in fantasierijke veronderstellingen en objectieviteit.

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    We moeten dulle teruglokken :+ Ik ga wel eventjes iets grappigs posten:

Kapustin Yar was de meest geheime luchtmachtbasis van de vroegere Sovjet-Unie, waarbij het zelfs het niveau van geheimzinnigheid van Area 51 in Amerika ruim overschreed. De basis deed na de Tweede Wereldoorlog dienst als ontwikkelingsplaats voor het ruimteprogramma van de Sovjet-Unie. De basis moest zo geheim blijven dat zelfs de naburige stad Zhitkur ontruimd en met de grond gelijk gemaakt werd omdat de stad te dicht bij Kapustin Yar gelegen was.

Maar diep onder Kapustin Yar zou nog een geheime basis liggen waar diverse brokstukken van tal van gecrashte UFO’s bewaard en onderzocht worden.

Toengoeska, Siberië

Één Russische gebeurtenis overtreft alle gerapporteerde UFO-sightings over de hele wereld. Op 30 juni 1908 komt een reusachtige vuurbol aangeraasd boven de Siberische taiga en explodeert in de bossen dicht bij de stad Toengoeska. Meer dan 2000 vierkante kilometer toendra werd met de grond gelijk gelegd en schokgolven van de explosie werden door seismologen over de hele wereld geregistreerd.

Aanvankelijk dacht men dat een meteoriet na het neerstorten op Aarde geëxplodeerd was. Toen 20 jaar later de eerste expedities ter plaatse kwamen dachten zij een enorme krater te vinden. Er werd geen krater gevonden, maar de verwoesting was nog duidelijk zichtbaar: bomen lagen als omgevallen lucifers in een groot cirkelwiel rond het centrum van de explosie.

Uit het vernietigingspatroon kon men opmaken dat het object ver boven de grond geëxplodeerd was, vergelijkbaar met de atoombommen die in 1945 boven Japan gedropt werden, maar dan met veel grotere magnitude.

De meeste niet-Russische onderzoekers, met inbegrip van Stanton Friedman, waren ervan overtuigd dat dit een natuurlijk fenomeen was en niets van doen had met aliens of UFO's. Maar Russische ufologen, zoals Nikolai Subbotin van het Russian UFO Research Station, waren daar niet zo zeker van.

Subbotin verklaarde dat het object tweemaal van koers veranderde alvorens te exploderen, iets dat een natuurlijk object zoals een meteoriet of komeet onmogelijk kan. In de hele regio waren er onverklaarbaar hoge stralingsniveaus en het lijkt een feit dat de plantenwereld door die straling veranderde.

Ook Jozef Stalin scheen overtuigd te zijn dat de gebeurtenis in Toengoeska betrekking had met één of ander soort wapen, misschien wel van buitenaardsen. Hij gaf Sergei Korolev, de vader van de Sovjet raketten, de taak om antwoorden te vinden.

Korolev financierde een team om met helikopters naar Toengoeska te reizen. Zij vonden radioactieve metaalfragmenten en ontdekten een gebied dat later bekend raakte als 'The Devil's Graveyard', een plaats dicht bij het epicentrum van de explosie waar geen enkele plant groeit en dieren sterven.

Hoewel men veronderstelt dat Korolev aan Stalin vertelde dat hij dacht dat de explosie veroorzaakt werd door een buitenaards ruimtevaartuig: in zijn officieel rapport geeft Korolev vierkant de schuld aan een meteoriet.

Amerikaanse spionage:

Naarmate er in Washington D.C. geruchten doorsijpelden dat gevonden brokstukken in Toengoeska, van het Kapustin Yar UFO Incident en andere UFO-crashes allemaal waren ondergebracht in Zhitkur, werd het voor de intelligentiediensten van Amerika duidelijk dat ze snel moesten achterhalen wat er in Kapustin Yar gebeurde.

Amerikaanse spionnen ontdekten dat de Sovjet-Unie er enorme raketten aan het bouwen was, die niet alleen grote nucleaire ladingen konden meenemen, maar ook de toen nog maagdelijke ruimte konden bereiken. En dat was ook zo. De vooruitgang van de Sovjets was zo groot dat ze op hun eigen voorziene schema van ontwerpen en ontwikkelen vooruit liepen.

Tegen de tijd dat Amerikaanse U-2 verkenningsvliegtuigen het complex in Kapustin Yar fotografeerden waren er al minstens vier ballistische lanceringsplaatsen, veertien lanceringstorens, een hoogst verfijnde radarinstallatie, drie lange start- en landingsbanen en een groot aantal niet geïdentificeerde plaatsen en gebouwen.

Over het hele terrein van de basis waren grote en vreemde geometrische patronen aangebracht. Vele UFO-onderzoekers denken dat deze ontwerpen UFO's moesten aantrekken en in vorm gekopieerd zijn naar duizenden jaren oude monumenten en ingewikkeld ogende graancirkels.

Wat de verkenningsvliegtuigen niet konden zien was Zhitkur, de ondergrondse faciliteit. Volgens een beschrijving van de Russische ufoloog Anton Anatof zou de installatie zich 400 meter onder de grond bevinden. Donkere gangen en tunnels zouden er verschillende ruimtes verbinden waar diverse types van UFO's ontmanteld werden.

Verder waren er laboratoria voor autopsies op aliens en andere secties waar mogelijk buitenaardse aandrijfsystemen werden gereconstrueerd. Als laatste zouden er ook nog verschillende hangaars zijn, niet met vliegtuigen, maar met grote sigaarvormige of cilindrische tuigen.

De vooruitgang in Kapustin Yar liet de Sovjets toe om Amerika voor te zijn in de ruimtewedloop. In 1957 werd de Spoetnik met succes in een baan rond de aarde gebracht. Een maand later werd de hond Laika het eerste dier in de ruimte. In 1961 was Yoeri Gagarin de eerste mens die in een baan om de aarde cirkelde. Valentina Teresjkova was in 1963 de eerste vrouw die een ruimtereis maakte en in 1965 deed Aleksej Leonov de eerste ruimtewandeling.

Russische kosmonauten waren ook de eersten op de afspraak om in de ruimte twee ruimtetuigen te koppelen voor een rendez-vous. Als we geen rekening houden met het Apollo-programma van de Verenigde Staten, dan won de Sovjet-Unie de ruimtewedloop tot het eerste Space Shuttle in 1981 werd gelanceerd.

Dat stukje van die vreemde explosie is opzich wel interessant :)

Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, alleen die alien opblaaspop ziet er wat ongeloofwaardig uit :9

12. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    idd O-)

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    speciaal voor Dulle NL nog een overtuigend filmpje :+

[yt]smwd8b0ycBg[/yt]

;)

... even apeldoorn bellen

Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    BWAHAHAHAHA, wat geniaal zeg :lol: _O_

Is die nieuw?? (Nog) niet gezien...

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben het eens met Theo Maassen.

Of er is leven en ze zijn dommer, dus hebben wij er toch niets aan.

Of ze zijn slimmer, en dan vinden ze ons wel.

_O_

Overigens zou het mij geen reet schelen als er een plantje zou zijn op Mars, als ze die miljarden hadden gestopt in de samenleving op AARDE zou iedereen ter wereld schoon drinkwater hebben en zouden we waarschijnlijk ook de welvaart in Afrika kunnen helpen, maar daar zouden wij Westerse Landen geen baat bij hebben, want dan kunnen we ze niet meer naaien. Nog een opkomende economie, daar zitten ze niet op te wachten. Al die hulp is gewoon een dubbele agenda. Ik dwaal echter af :+

Edit: Die reclame had ik op TV gezien, echter alleen het stukje met de caravan en even apeldoorn bellen, dat stukje daarna kwam niet, dat stukje ervoor had ik gemist.

Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  16. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow erg onder de indruk van deze reclame:eek: mogen ze wel vaker doen. Vast wat centen in geinvesteerd.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hoe zou 't met Dulle zijn jongens?

18. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zucht, ik mis nu toch wel die over the top vergezochte conspiracie/alien theorieen...
    Altijd leuk om te lezen toch?

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad. Petitie met handtekeningen om Dulle terug te krijgen?

20. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Eindelijk komen ze dan,op 14 Oktober zal er een UFO ons komen opzoeken.
    Ja groot nieuws,ooh ik ben toch zo benieuwt hoe ze eruit zien en ik kan niet wachten om ze te zien en horen kleppen.:)
    Wat vinden jullie?
    Ja hoef ik eigenlijk al niet te vragen,maar toch leuk om over te hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina