Inderdaad dat is ook erg vaag, gebeurde in Frankrijk ook al! Ik hoop dat McLaren dit argument gaat gebruiken, want op deze manier zit de FIA niet op één lijn en volgde McLaren alleen maar de goedkeuring van Whiting.
Dit werd al vaker gezegd maar ten eerste scoorde Schumacher alsnog een punt (hij werd achtste!) en is dit geen argument om geen straf op te leggen. Achteraf had Schumacher bijvoorbeeld ook een straf kunnen krijgen van 25 sec., waardoor hij dat punt mogelijk kwijt was geraakt.
De la Rosa was Schumacher wel degelijk voorbij, terwijl beide wagens nog op het circuit (niet de uitloopstrook) reden. Als Schumacher niet had afgesneden, dan zat DLR er helemaal voor en dus weldegelijk voordeel voor Schumacher.
Daarnaast was het gewoon gevaarlijk wat Schumacher daarna deed, eerst DLR de illusie geven dat hij erlangs mag en daarna afknijpen in de bocht. Dit incident verdient naar mijn mening veel eerder een straf, of op z'n minst een waarschuwing, dan wat we dit weekend hebben gezien.
Zelfs al was het om alleen het kampioenschap spannend te maken, dat is alsnog een onnozele reden. Ik ben het wel eens met 'FIArrari', dit is namelijk niet de eerste keer en er zijn meerdere voorbeelden die tonen dat Ferrari wegkomt zonder straf en vooral McLaren beboet wordt wegens soortgelijke gevallen.
Daarnaast is de kwalificatie van Monza 2006 nog een goed voorbeeld, tot gisteren vond ik dat de grootste onzin actie die ik ken.
-Edit-
Laatst bewerkt: 8 sep 2008