Kimi kon idd weinig anders doen. Hij ging wijder dan Hamilton en had met geen mogelijkheid over de groene verf kunnen rijden. Olie hè. Hamilton kon dat wel omdat hij zonder te sturen er overheen kon. Kimi had teveel snelheid. Hij heeft daar zonder twijfel tijd op Hamilton gewonnen (had meer tractie) maar dit kwam hem alleen maar ten nadele (als hij iets achter lag was die hele melee met Rosberg (of was hij nou Nakajima?) niet gebeurd). Maar ik vond het wel vet. Ik stond rally te kijken, belt m'n zus op ''Raikkonen 1. Nee Hamilton, ow hij gaat eraf! Kimi ook! Hij komt weer dichterbij, owwwww Raikkonen 0, Raikkonen 0.'' Haha Kon het amper verstaan door de brullende motoren op een paar meter afstand van me. Maat van me neemt ook Monza voor me op. Volgende week zondag dus lekker Spa en Monza kijken
http://www.dumpert.nl/mediabase/234781/64323f64/f1,_glibberen_en_glijden_@_spa.html Duidelijke beelden van de acties van Hamilton en Raikkonen. Kimi trapt vroeger op zijn rem, Ham gaat er langs, Kimi zit rechts naast hem, dus hij blijft links om het stukje af te snijden, aangezien hij Kimi er niet af kan beuken. Dan zie je hem in zijn spiegels kijken waar Kimi blijft. Als ie er ruimschoots voorbij is, wijkt Kimi ver naar links uit, waardoor Ham ervan kan profiteren door er rechts langs te schieten en de binnenbocht te pakken. Even later blijft Kimi ook lang buiten de lijnen rijden en doet daar overduidelijk voordeel aan, aangezien ie flink dichter op Ham weer de baan op komt, wat ook geen chique actie is. Nee, blijf erbij dat de 25s penalty te streng is.
Die Hamilton moest ook snel reageren toen Kimi remde voor de chicane. McLaren heeft officieel protest aangetekend (zie dikgedrukte stuk):
Een moeilijke, Hamilton had er ook voor kunnen kiezen om te liften en achter Kimi aan te sluiten in Busstop. Aan de andere kant was Kimi er wel helemaal voorbij op het rechte stuk voor La Source. En het is helemaal zuur als Whitmarsh daadwerkelijk heeft gezegd dat het teruggeven goed bevonden is, en dan toch een straf uitdelen.
ja, zeg dat wel! tijdens het remmen stuurde hij naar links. voor hetzelfde geld was hamilton door het natte asfalt en de onbalans eraf gegleden zoals kimi deed in monaco.
die 25 sec. straf slaat inderdaad nergens op, het was een faire race. Maar wat ik helemaal ook triest vindt, is dat Massa in Valencia ook nog een drive through had moeten krijgen vanwege het hinderen van Sutil in de pits. Toen die dat niet kreeg vond ik het al stinken en dacht ik, laat zo'n situatie maar snel nog eens voorkomen, wedden dat degene dan wel weer gewoon gestraft wordt, en ja hoor in Spa gebeurde hetzelfde met Bruno Senna in de GP2 race die ook net als Massa te vroeg werd weggestuurd en wat voor straf kreeg die? Een drive through zoals altijd, waarom bij Massa dan ineens een geldboete van bijna niks? Dus Ferrari/Massa heeft 2 GP zeges op rij kado gekregen, lekker sportief hoor. Ferrari verlies alle stijl hiermee, t worden zo winnende losers. Trouwens iemand die wat weet over motor updates, want Ferrari heeft er al heel wat gehad volgens mij terwijl de rest daar ook benadeeld wordt, maar ik hoor er nergens echt iets over en de FIA hoeft daar ook niks over los te laten dus is wel heel erg ondoorzichtig wat daar allemaal gebeurd. En als je naar Torro Rosso en Force India kijkt zie je heel duidelijk dat die Ferrari motor wel heel veel vooruitgang heeft geboekt dit seizoen in verhouding met de rest, terwijl er wel engine freeze in de regelementen staat. edit: en hopelijk wint McLaren gewoon dat beroep, kan ook niet anders eigenlijk, maar Ferrari mag wat mij betreft dan ook nog wel ietsje pietsje extra bestraft worden wegens onsportief klaaggedrag bij de stewards op Spa, disqualificatie voor het constructeurs kampioenschap en een kleine 100 miljoen dollar boete zou best gepast zijn. hehe what comes around ...
Het onderstaande zegt genoeg......... Ben benieuwd wat voor onterechte straf McLaren in Italië krijgt er waarmee Ferrari dit keer weer mee wegkomt. Niets verbaast mij momenteel nog.
Mijn droom is dat McLaren zich gewoon terugtrekt uit het corrupte Formule 1 circuit. F1 is de laatste 5 jaar alleen maar verziekt door al die regels die vooral teams treffen die niet de naam Ferrari dragen.
Tja, het schijnt ook dat de andere teams Ferrari moeten betalen, zodat ze niet opstappen uit de F1. De macht van Ferrari is daardoor gewoon té groot, dus de FIA moet die dingen wel doen, helaas. Je kunt wel blijven beweren dat de FIA niet Ferrari is, maar het is al vaak genoeg gebleken dat dat wel zo is. Het is zo vaak voorgekomen dat andere teams werden bestraft en Ferrari er altijd voordeliger van af kwam. Ik had nog moeten zien of Raikkonen bestraft zou worden als de situatie precies omgekeerd was. Ik snap sowieso niet dat Hamilton is gestraft, want volgens Dennis is het tot 2x goedgekeurd tijdens de race die actie.
Raikkonen's contract bij Ferrari is tot eind 2010 verlengd. In 2009 en 2010 hebben ze dus Raikkonen en Massa, geen Alonso dus. Zie Alonso wel naar BMW gaan.
Misschien, maar ik denk dan wel dat BMW eist dat hij minimaal voor 2 jaar tekent. Daarbij lijkt BMW me ook een team dat rust wil uitstralen, dus misschien wordt er ook nog wel iets vastgelegd in het contract dat er op neerkomt dat Alonso z'n mond moet houden.
Er zal inderdaad eerst wel een aardig contract worden opgesteld met de nodige voorwaarden. Volgens verschillende geruchten staat Alonso op het punt om binnen een korte tijd een 3 jarig contract bij BMW te tekenen. Alonso zou voor BMW net het extra stapje kunnen zijn. Met Alonso en Kubica als rijders heb je het toch bijzonder goed voor elkaar. Zie Alonso toch eerlijk gezegd niet naar Honda gaan (en als hij wel gaat, dan zal het een kortlopend contract zijn). Bij Renault is het bijzonder twijfelachtig of ze volgend jaar echt de hele grote stap naar de top kunnen maken, dus zie hem daar eigenlijk ook niet blijven, te twijfelachtig, teveel risico.
Ik hoop alleen voor hem en BMW dan niet dat hij het niet kan verdragen en gaat jammeren als Kubica sneller is, want dat gaat zeker een paar keer gebeuren. Daar houden teambazen niet zo van, al geloof ik het verhaal met Hamilton best wel van hem. Hamilton had ook zo zijn nare trekjes.
Na Raikkonen's contractverlenging denk ik ook dat hij naar BMW gaat, eerst dacht ik een jaartje Honda en dan Ferrari maar dat gaat dus niet door. Mocht het gebeuren, en BMW is goed voorbereid op 2009, dan worden het misschien drie teams die vechten om de titel.
Denk alleen niet dat het wat wordt bij Honda. De laatste jaren presteren ze niet meer, terwijl Barichello en Button niet de minste rijders zijn.
Ferrari word inderdaad betaald door de andere teams. Maar Ferrari heeft op Spa zelf niet om onderzoek gevraagd naar de actie van Hamilton, al denk ik dat als het wat langer had geduurt ze het wel hadden gedaan. Heb zin an het weekend!