Aangesproken worden op straat.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ol' Capone, 23 nov 2005.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    2 kogels, maarnee, dat is weer te veel voor de nederlandse regering,
    geef ze dan maar een retour turkije.
     
  2. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Weet je wat ze dan doen, dan klagen ze je aan voor mishandeling.
    Was iemand bij mij op school, die ging achter de leraar staan, die een schaar n zijn handen heeft. dus die leraar begint uit te leggen, je doet dan dus automatisch iets met je handen. Steekt ie die turk net boven zijn oog.

    1 week later, zegt ie in eens dat ie naar de directeur moest ofzo, werd ie ontslagen, en moest ie naar de rechter, omdat die turk achter hem ging staan. :confused:
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, Nederlandse rechters zijn vaak softies.
    Worden geregeld langere straffen (18 jaar ofzo, waarbij je na 2/3 tijd alweer voorwaardelijk vrij kan komen en zelfs nog een schadeclaim kan eisen wegens misgelopen inkomsten), maar maar al te vaak lees je berichten van straffen van slechts een paar maanden tot 2/3 jaar voor moord. Hoe bizar. Enerzijds willen ze alles verbieden, delen ze flinke boetes uit en verhogen ze tegelijk alle prijzen, anderzijds is het bijna lonend om crimineel gedrag te vertonen.
    Als zo een koter geen straf krijgt, of misschien een dagje moet schoffelen, nou, helpt lekker dan om zijn gedrag / mentaliteit aan te passen. Die gaat zo lekker door.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  5. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Doodstraf is sowieso onzin, dan verheerlijk je eigenlijk gewoon eerwraak, een van de ergste verschijnselen van 'die ene cultuur'. Lange gevangenis alleen is gewoon zonde van de centen, en het heeft ook nauwelijks een vormende werking lijkt mij. Ik ben voor inzet van criminelen in al het productie/fabriekswerk wat er in Nederland moet gebeuren. Van s'ochtends tot s'avonds aan de lopende band etc. werken, zodat je nog iets nuttigs doet voor de maatschappij, en daarmee de schade die je gedaan hebt toch nog op een soort manier 'hersteld'.
     
  6. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je wilt dus die criminelen bij echte bedrijven stallen? Dan zet je ze dus alsnog tussen de maatschappij, waar je ze juist vandaan wil houden omdat ze gevaarlijk zijn. Moeten gewoon langere gevangenis straffen geven. En laat ze daar 8 uur per dag werk doen om zo de kosten van de straf te verlichten. Of bedoelde je dat?
     
  7. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Hé, ok, een paar punten eerst, ik ben t compleet eens met iedereen die hier boven zegt, dat de Nederlandse rechtgang vééls te soft is.

    Maar wat de Doodstraf betreft, zo iemand als Mohammed B, die zijn hele leven vast zal zitten, kost ons; de samenleving, 2 miljoen, ik zou zeggen; geef die man de kogel en bespaar ons dat geld.

    Ok, nu weer ontopic. :+
     
  8. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag weer zoiets; Ik ben pizzakoerier en ben net met dit baantje begonnen, ik word dus ingewerkt en we komen aan bij een boot, zit er 30 meter naast ons een groep van wannabeegangsters die ons dus beginnen uit te schelden zonder reden. :eek:
    Wij hebben gewoon hun genegeerd en gewoon beetje spottend nagekeken maar omdat ik laatst al half in elkaar ben geslagen door zulke gasten, (was 4 tegen 1, had nog wel 1tje nog wel pittig te pakken gelukkig =() is het toch geen prettig gevoel als zij daar met hun 10en zitten.
    Maarja, gewoon zielige gasten. :mad::mad::mad:
     
  9. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zet ze niet tussen de maatschappij, je creëert een maatschappij voor de criminelen zelf. In plaats van gevangenissen, investeer je in beveiligde fabrieken. Op deze manier produceren/voegen de criminelen iets toe aan de economie/maatschappij.


    Ik hoop dat dit plan in meer delen van Nederland uitgevoerd gaat worden. Ben erg benieuwd wat het effect er van is.

    Oh en je zou ook wat geld kunnen verdienen door eens een keer in te gaan op die Assassins Creed deal die ik je aanbood:+
     
  10. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, ik heb echt een hekel aan dat soort mensen. Gewoon doodschieten of als ze te jong zijn terugsturen naar dat tyfusdorp waar ze vandaan komen.
     
  11. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    En die opmerking trekt de discussie weer op naar een akelig hoog niveau...
     
  12. halo3junkie

    halo3junkie Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb daar laatste tijd ook heel veel last van, vooral van die groepjes marokanen. In het verleden ook al eens keer ruzie gehad met 8 tegen mij. Heb nu altijd een wapen bij me. Als ze iets roepen loop ik er altijd opaf. Meestal vraag ik dan "wat zei je daar?" pak ik me mes, of ander wapen en is het van "Nee niks, sorry".

    (nee ik ben geen crimineel, het is voor zelfbescherming, zeg erover wat je wil.)
     
  13. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, dan zie ik jou net zoals die Marokkanen het liefst aan het werk in een beveiligde fabriek/gevangenis. Als je mensen met wapens gaat bedreigen, omdat ze iets naar je roepen, spoor je gewoon ook niet helemaal.
     
  14. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Een wapen bij je hebben is echt dom. Je maakt het alleen maar erger op dat moment. Nu hebben ze iets van: oh laat maar. Maar de volgende keer dan pakken zij hun pistool/mes en dan ben je echt de lul.
    En als je iemand straks neersteekt ben je ook zelf de lul. Hoe dan ook, je bent altijd de lul als je een wapen bij je hebt.
     
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    groot gelijk, ik zal een mes nooit gebruiken om iemand aan te vallen.
    maar wel om van me af te bijten.
    ik geef ze dan gewoon een waarschuwing. proberen ze toch mij wat te flikken. klap of trap te geven. hebben ze een probleem.
    zal trouwens nooit iemand in zn maag nek of andere fatale plekken steken. tis gewoon om mezelf te beschermen.
    heb trouwens ook nooit meer een mes bij, vroeger wel. toen was ik een klein jochie op de middelbare school tussen een grote menigte marrokanen en ander gezellig volk
     
  16. halo3junkie

    halo3junkie Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    @Biba & Volkoren

    Heb hem nog nooit hoeven te gebruiken. En als dan 8 mensen op je in zijn het trappen, dan weet je wel anders. Ik heb toen m'n arm op 3 plekken gebroken gehad, honderden blauwe plekken, overal bloeduitstortingen. Ik kon gewoon niks beginnen, ik heb geluk gehad dat ze me niet dood trapte. Het mes is eigenlijk alleen voor het schrikeffect. Niemand is zo dom om op meer dan 3 ventjes af te lopen..
     
  17. halo3junkie

    halo3junkie Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom, je weet maar nooit, laatste tijd knallen ze je voor alles om.
    Neem Meindert Tjoelker, een jongen van 30 die doodgeschopt is bij een ruzie over een fiets.

    Seder Soares, jongetje van 13, doodgeschoten omdat ie een sneeuwbal naar een man zijn auto gooide.

    (Meindert Tjoelker komt trouwens ook in een liedje van lange frans)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  18. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, daar gaat t al fout, van t een kom t ander, als iedereen zo denkt heeft iedereen straks een mes bij zich.
    En zeggen: "ik zal nooit iemand op een fatale plek steken" Tja, daar heb ik niet zoveel boodschap aan, als het tot een handgemeen komt ben je niet zo accuraat en kieskeurig meer in welke richting je een mes steekt. 3 maal raden wie er dan strakjes de bak in draait.

    Daarbij, als eerste een mes trekken is sowieso niet al te slim, balen als die andere gozers een groter mes opzak hebben, ploertendoder of een beretta.
    Tegenwoordig kijk ik nergens meer van op.
     
  19. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ja het is ook dom om zon ding mee te nemen, maar ik neem m ook nooit mee eigenlijk.
    alleen als ik savonds over straat moet ofzo.
    tis gewoon als ik savonds fiets door vaartbroek (niet te fijne wijk in eindhoven) voel ik me fijner snapje. tis gewoon verneukt datiedereen op die amerikaanse straat gangstas wil lijken en daarom dom doen op straat enzo. en daarom ga ik me zelf ook als een mongool gedragen eigk.
     
  20. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren toen ik richting huis fietste (jaja, fietsend) kwam ik een groepje kinderen uit, ik denk groep 8, misschien eerstejaars tegen. Voorop liepen drie jongens, eentje had een boombox, en ze zaten me echt met zo'n boze "getto" blik aan te kijken, tering zeg. Daar zo'n twinting meter achter liepen twee meiden met een jongen. Die gast gooit z'n armen in de lucht en kijkt me net zo aan als z'n vriendjes iets eerder. Ik kijk die gast toch vuil aan en gooi m'n stuur zijn kant op en fiets recht op 'm af...Heb nog nooit iemand zo snel zien wegsprinten.

    Verder deed ik niks, heb niet eens omgekeken. Toch leuk om zo'n rotjong op de plaats te zetten.
     

Deel Deze Pagina