1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2012 (of 2220), Het einde van deze wereld?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 10 sep 2008.

  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Omdat niemand er nog een thread over heeft gemaakt begin ik er zelf maar 1tje.

    Ik heb de laatste tijd een aantal dingen gehoord en gelezen die gaan over het einde van de mensheid zoals wij deze kennen. Dit zou alles te maken hebben met de maya-kalender die stopt rond 21 december 2012. Omdat de maya's heel veel dingen met bijzondere nauwkeurigheid hebben voorspeld, zijn er veel mensen die er nu ook automatisch van uitgaan dat er in 2012 van alles gaat gebeuren.

    Nu zijn er al eerder verschillende data aangevoerd waarin het einde van de wereld werd aangekondigd, dus ik geloof er niet zoveel van (O rly?). Maar deze thread is er om te speculeren en info te posten voor de mensen die het - net als ik - boeiend vinden.

    Er zijn inmiddels verschillende theoriën voorbij gekomen. Van demonen die neerdalen op aarde, tot de mensheid die een soort van 'upgrades' gaat ontvangen en op een hoger niveau wordt gezet, tot het feit dat alle planeten in een rechte lijn komen te staan en de magnetische velden hierbij verstoord zullen worden met tsunami's, aardbevingen etc. als gevolg.

    Hieronder volgt nog wat aanvullende informatie die ik van een of andere site heb geplukt:

    Bron: http://www.seriewoordenaar.nl/seriewoordenaar/content/Lees.asp?InleidingKey=62


    En speculeren maar! ^^
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    *iets* gaat gebeuren, maar welke van bovenstaande opties weet ik nog niet.
    Maar ik vind het té toevallig dat er zoveel dingen allemaal uitkomen op 2012.

    Er wordt ook gezegd dat de regering dan 'disclosure' zal geven over het bestaan van buitenaards leven, of dat de aliens het zelf doen. Dat lijkt me nog de meest vreedzame voorspelling. :+

    /edit: En natuurlijk Project Blue Beam niet vergeten! Ik zal even een link zoeken waar uitgelegd wordt wat dit zou zijn. NWO dacht ik.
    edit: Gevonden: http://educate-yourself.org/cn/projectbluebeam25jul05.shtml

    ah, wat is het toch leuk om te speculeren. ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    En Tupac zou om 7 Juli 2007 opstaan uit zijn graf..

    Altijd die speculaties, geniet van je leven nu. Misschien ontploft de aarde wel nadat ik dit heb gepost.

    Edit: Niet dus :mad:
     
  4. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24

    Hahaha:lol:

    Maar ik denk dat er niks gebeurt....Tenminste, als we het niet te bont maken.
    Wat ik wel denk,is dat de temperatuur gaat dalen na 2012. Maar geen ijstijd
    ofzo, gewoon 5 graden ofzoiets.
     
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ Dulle; Maar het heeft allemaal wel veel weg van de voorspellingen die voor het jaar 2000 werden gedaan. Toen gebeurde er ook geen zak. Ook het verhaal van de planeten die op 1 lijn zullen gaan staan met zon (en het centrum van onze melkweg oid) is toch ook al meerdere malen voorgekomen. Doemdenkers spreken over een verschuiving van de poolkappen en een complete chaos wat bereft het klimaat op aarde.. Maar het zal allemaal wel meevallen denk ik.

    Blijft leuk fantaseren though.. :)
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee hoor, we gaan dit jaar nog dood door die verdraaide deeltjesversneller. :+

    Damn, nog zo'n theoretisch verhaal over dood en verderf.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zat gisteren toevallig op een site die een hele lijst had met alle voorspellingen die niet waren uitgekomen. Best lachen om eens door te bladeren. :)
    Ik zal eens kjken of ik het terug kan vinden.

    Die poolkappen die zouden verschuiven *zou* door Planet X / Nibiru komen die ons in 2012 zou passeren.
    Die komt maar eens in de 3600 jaar langs. De aarde zou zelfs een paar dagen niet meer draaien.

    Een voorspelling die wat dichterbij is (en die waarschijnlijk hopeloos zal falen): Op 14 oktober 2008 zal een UFO voor 3 dagen boven Alabama blijven zweven.
    I'm not holding my breath... :+
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    goeie site , een echte "conspiracy theory" site , best leuk om eens door te bladeren:thumbs:
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb die site nog niet verdere bekeken dan alleen die pagina, dus ik zou het niet weten.
    Als je een echt goede conspiracy theory site wilt moet je naar www.abovetopsecret.com gaan. :b:

    Ik kan trouwens die link over die gefaalde voorspellingen even niet vinden, dus je moet het maar even met deze doen: http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm
    Als ik de goede vind merken jullie het wel. ;)

    edit: Hier is ie:http://www.abhota.info/end1.htm
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  10. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Gewoon 5 graden ofzoiets :lol: geen Aardrijkskunde gehad op school?
     
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb hier ook wat over gevonden:

    Poolkappen = bull omdat zelfs de meest pessimistische wetenschappers ons daarvoor nog minimaal 100 jaar geven. Er zal op een gegeven moment vast wat gebeuren met de polen alleen niet binnen een dergelijke korte tijd. Tevens zou dat wel gedeeld worden met de wereldbevolking en zo niet, uitlekken. De wetenschap is inmiddels wel zover dat, als er binnen 5 jaar zoiets zou gebeuren dat ze dat nu makkelijk met zekerheid zouden kunnen zeggen.

    Nibiru = bull omdat een planeet (die 4 x zo groot zou zijn als de aarde) allang gespot had moeten worden als hij hier rond 2012 in de buurt zou zweven. Zelfs door amateur met een simpel telescoopje. In mei 2003 werd er trouwens ook al gezegd dat deze planeet even kwam kijken en ook toen was er niets gebeurd (op een aantal zelfmoorden binnen sektes na).

    Bron: http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/224/28/
     
  12. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Die mayas hebben gewoon teveel tikken op hun neus gehad van de spanjaarden en daardoor zagen ze sterretjes...

    lijken mij toch niet de meest betrouwbare sterren
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Mjah, feit is wel dat zij de meest nauwkeurige kalender ooit hebben gemaakt en dat veel dingen ook daadwerkelijk zijn uitgekomen. Alleen die doemscenario's die veel mensen van het einde van die kaldender hebben gemaakt komen er bij mij niet in ^^
     
  14. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    5 graden MAAR?

    Met dank aan de vrienden van wikipedia
     
  15. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Wattan? Gaan we met 5 graden celsius omlaag al dood dan8)
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Uhmmm... Heb je enig idee hoeveel effect een daling van 5 graden zou hebben? Ik weet al dat dit niet het geval is en even wikipedia raadplegen zou dus geen kwaad kunnen :)
     
  17. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Again: Zeker geen aardrijkskunde gehad op school?
    Temperatuur veranderingen kunnen vrij extreem uitpakken, echter kan je er lang over discussieren of dit komt door de mens. We worden nu wel opgelegd dat wij de oorzaak zijn, maar daar zijn nog lang niet alle wetenschappers het er over eens en sommige zeggen zelfs dat de mens maar 1-2% invloed erop heeft.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  18. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Wist ik veel:{

    Ik heb wel Aardrijkskunde gehad, maar dit hebben ze me nooit verteld:9
     
  19. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het niet gewoon zo zijn dat de Maya's die nieuwe kalender op het jaar 13.0.0.0.0 wouden herzien. Dat ze gewoon nog niet verder geteld hebben, omdat het toch in de toekomst ligt. Of dat ze tegen die tijd wouden kijken of de kalender nog wel klopt en bijgesteld moest worden? :+

    Verder heb ik ook die verhalen over Nibiru etc. gelezen, maar toch lijkt het me sterk als zo'n planeet opeens uit het niets verschijnt. Die theorieen zeiden dat als het waar was Nibiru in 2009 met het blote oog te zien moet zijn, dus nog even afwachten..
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    The Doomsday.
    Tja het hele 2012 verhaal is me al zo lang bekend dat ik er niet meer zo wakker van lig,in het begin toen ik ervan begon te horen en dat is jaren terug toen was ik er ook bang voor.
    Maar nu weet ik wel beter,maar ook net als de meeste ramp aankondigingen is dit weer een typisch iets vanuit religieuze standpunten.
    De een zegt er komen Aliens ons wegvagen en de ander zegt de Duivel laat zijn troepen op ons los,kortom er zijn ook wetenschappelijke feiten maar ook die zijn niet even betrouwbaar.

    Maar als ik even mijn stelling mag maken,maar in 2012 gaat iedereen nog altijd naar zijn werk,er word nog steeds gestudeert en de nieuwe Duke Nukem komt uit (Misschien) en kunnen we nog wel even door.
    Maar zoals iemand hier eerder zijn,voor hetzelfde komt er nu een onploffing en vliegen we allemaal de lucht in,of Moeder Aarde laat haar vlooien wij dus weer eens flink opschrikken met een flinke Tsunami.

    Mijn tip aan iedereen,maar geniet van je leven want je weet niet wat er morgen kan zijn of gebeuren.
    Laat je niet teveel meeslepen,en voor degeen die wel geloven zou ik sterk aanraden om eens logisch na te denken.
    Maar denk je nu werkelijk dat op een bepaalde datum alles stopt?
    Nu lijk me dat zeer onwaarschijnlijk,maarja 'who am i' om dat te zeggen haha.:)
     

Deel Deze Pagina