De Grote Voetbaldraad [Deel 19]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 25 aug 2008.

?

Is van Gaal nog altijd de juiste man voor AZ?

  1. Ja, hij is nog altijd de juiste man voor AZ

    10 stem(men)
    10,6%
  2. Ja, AZ zal weer goed presteren dit seizoen

    9 stem(men)
    9,6%
  3. Nee, hij kan het niet meer waarmaken

    8 stem(men)
    8,5%
  4. Nee, AZ is weer eens toe aan iets nieuws

    12 stem(men)
    12,8%
  5. Maakt me niet uit, zolang ADO maar degradeert

    24 stem(men)
    25,5%
  6. Met deze AZ selectie zullen de prestaties beperkt blijven

    13 stem(men)
    13,8%
  7. Zolang Feyenoord maar degradeert is alles goed

    18 stem(men)
    19,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nope. Ik kom helaas niet in aanmerking voor een uitkaart, dus dat zit er niet in. In maart ben ik er uiteraard wel bij.
     
  2. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zit mooi op TT a.s. zondag. Negen uur vertrekken, tien uur al de kroeg in en dan maar hopen dat onze spelers beseffen waar het om gaat...
     
  3. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Marco je zit dus bij me in de buurt! Hopen inderdaad dat het wat wordt.

    Overigens de Poll is beter zo, maar nog neutraler mag ook :)

    Zie het onderstaande, ben het zelf er niet helemaal mee eens en hij gaat en beetje verder dan de essentie van clubliefde met tot haat aanzettende taal, maar oke hij is aardig goed.

    Column: Ze komen eraan

    Allemaal logische kreten hier. Van slechte sfeer, muggenzifterij van Feyenoord over spandoeken tot dure tickets en nep-bier. En de even zo logische reacties van supporters die dit niet leuk vinden en “020″ vergelijkingen maken.

    Hou toch op met het afzeiken van elkaar. Kijk lekker naar jezelf. Als mr. X geen zin heeft of niet elke wedstrijd kan bezoeken, en mr. Y wel, so what!? Who gives a fuck!? Laat een ander lekker in zijn waarde. Het trouwste en grootste legioen van Nederland houden we toch wel.

    En accepteer nou eens het feit dat de commercie de voetbal in Nederland allang voor 99% heeft afgepakt van de liefhebber. Ga eens voor de grap één keer bij Royal Antwerp kijken, in de Tweede Klasse in België. Dan ga je 10-20 jaar terug in de tijd op alle gebieden: Echt bier, een stokoud stadion, kaartjes aan de ingang, staanplaatsen (houten bankjes), vlaggen in de vakken, fakkels, volle 90 minuten zingen, etc.

    Als je Feyenoord gewend bent zoals ik, en je gaat één keer naar Antwerp, dan zie je duidelijk de verschillen. Feyenoord is commercieel en loaded van de veiligheidsmaatregelen. Niks kan/mag meer en de sfeer wordt gedrukt. Die paar spreekkoren in topduels mogen geen naam meer hebben in vergelijking met het verleden. Bij Antwerp mag nog vrijwel alles. Je merkt direct dat dit nog altijd garant staat voor de pure sfeer. Zoals het ooit is ontstaan. Bij Antwerp maken ze met 10.000 man meer kabaal dan Feyenoord in 95% van de wedstrijden. Begrijp me niet verkeerd, Feyenoord is mijn hele leven lang al mijn club. Maar voor de sfeer moet je niet meer in de Nederlandse stadions zijn.

    Waarom zou je dan nog een mede-supporter, verdomme een “eigen” Feyenoordfan, lopen uitkotsen!? Laat iedereen in zijn waarde. De trouwe aanhang die nog altijd komt verdient werkelijk alle lof. Heel knap. Maar leer toch eens begrijpen dat mensen die (af en toe) niet meer komen ook niet achterlijk zijn. Naast de loyaliteit aan de club blijven er nog maar weinig redenen over om naar de Kuip te gaan. Je weet dat je genaaid wordt in je portemonnee, je privacy pakken ze af, je mag je mond niet meer opendoen, de sfeer is weg, ze kopen ex-Ajacieden, het spel is slecht, de inzet is kut. En toch blijf ook ik naar Feyenoord gaan. Maar in de jaren dat ik een seizoenkaart had heb ik me niet één keer druk gemaakt om mensen die gewoon geen zin meer in het hele Feyenoordgebeuren hadden. Ook al ben je zelf trouw aan je club, je begrijpt het maar al te goed, denk ik.

    99% hier is Feyenoordsupporter vanwege de uitstraling van de club. Het beroemde Feyenoordgevoel: De supporters, de sfeer, de trouwe aanhang. Wat is daar tegenwoordig nog van over? Waarin verschilt Feyenoord nog van PSV of Heerenveen? Over 10 jaar zijn er bijna geen verschillen meer als deze trend zo doorgaat. Dan zit er alleen nog theaterpubliek.

    ECHTER,

    Tegen 020 moet al het bovengenoemde geklaag op de commerciële verkrachting van het Nederlandse voetbal opzij worden geschoven.

    De training moet scherp zijn. Slapjanussen als Bruins moeten op hun flikker worden gegeven: Lichte blessures zijn geen blessures meer. Makaay gaat maar 4x per dag naar de fysio, gebruikt elke dag 6 spuiten. Hij moet zorgen dat hij er staat. De 21e moet er een elftal staan dat met de tanden bloot begint vanaf minuut 1. Ze moeten weten wat er op het spel staat. Kansen moeten worden afgemaakt. Geen gelul. Tegen 020 krijg je er een paar, en die moeten erin. Geen afwachtend begin om te kijken wat 020 doet, hoe ze spelen, hoe ze beginnen. WIJ spelen thuis. WIJ zijn Feyenoord. NIEMAND maakt hier ook maar IETS uit. En zeker onze “vriendjes” niet! Beuken, stampen, die bal erin gooien, werken, snoeien, maaien, rossen, klappen, bikkelen. Aanpakken, jagen en vuren. Geef ze geen seconde de tijd om een vrije man te zoeken. DAT IS Feyenoord!

    Het legioen moet zich daarnaast ook weer eens vanouds roeren. Laat jezelf eens wat langer horen dan “Dan is alles wat je hoort… HET LIED VAN Feyenoord! (stil…)”. Zing door, zing harder dan je buurman. Wedden dat ie de volgende keer meezingt!? Hou op met ge****** op medesupporters (”zitten!” / “zitten doe je thuis!”) en zorg dat dat smerig Amsterdams volk weet hoe groot de haat is. De spelers moeten het weer voelen. Er is verdomme maar 1 competitiethuiswedstrijd in het jaar die er écht toe doet.

    Wie wil hier de 22e weer met een kut gevoel naar school/het werk? Wie wil hier de dagbladen maandagochtend weer moeten vermijden? Ik ben het zat, spuugzat. Dat gezeik op elkaar, de club, alles.

    We weten het, er is weinig tegen te doen (het gebeurt overal in Europa), maar weet één ding: Feyenoord - 020 is de wedstrijd van het jaar. Alles is geoorloofd. Het mes moet op tafel. De treinen moeten worden ontvangen op het voorplein. De dreiging moet weer voelbaar zijn. De haat moet weer borrelen. 21 september. Feyenoord - 020. PUNT UIT

    Als de sfeer goed is en de ploeg staat op scherp, blijven er de 21e gewoon drie punten in Rotterdam. Een kolkende Kuip kan niet verliezen.

    Ze komen eraan… Kan niet meer wachten, YouTube maakt me helemaal gek. Ik ben er klaar voor!
     
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard ben ik ook weer van de partij. in vak BB. Kan haast niet meer wachten. Er is geen wedstrijd in Nederland waar je ook maar in de buurt komt van de sfeer tijdens die wedstrijd. Kijk er nu al naar uit.
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Dan ben jij nog nooit naar De Derby van Assen geweest. ACV-Achilles 1894.

    :+
     
  6. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Of bij Go Ahead Eagles - FC Zwolle! :cool:
     
  7. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Aardige column, alleen jammer dat het knulletje het woord ajax niet uit zijn mond krijgt, maar 020 eruit moet sputteren.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij kan die beter stoppen met voetbal.

     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Had vanmiddag nog gelezen dat hij er Zondag misschien al bij kon zijn en nu al weer geblesseerd. :eek: :lol:

    Is er iemand bij Feyenoord die niet geblesseerd is ? Vervelend.
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Makaay schijnt weer fit te zijn:+ Maarja, als er straks weer iemand op die voet gaat staan is het alweer snel voorbij:cool:
     
  11. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Vervelend voor Vlaar. Die kan beter stoppen onderhand, al moeten we afwachten hoe ernstig het is, maar het zal wel weer vies tegenvallen. Balen. :mad:
    Maar Van Bronckhorst is weer fit na een griepje en Bruins is er morgen weer bij. De Guzman mag uiteraard ook weer meedoen. :)
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Flashback ;)
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Who me?! O-)
     
  14. Bassie_

    Bassie_ Guest

    waarom wordt Ajax niet uitgezonden vanavond?! :mad:
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ajax is gewoon op Nederland 3 vanavond
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Na Feyenoord komt het. Aangezien Feyenoord vroeger speelt.

    Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen en Emanuelson; Sno, Sulejmani en Vertonghen; Suarez, Huntelaar en Sarpong.

    Tegen Roda was ik absoluut niet onder de indruk van Sno en Urby. Suljemani gaat ook dit keer weer achter de spitsen spelen wat tegen Roda erg goed werkte. Nu wil dit niet zeggen dat het ook Europees de perfecte combinatie is maar ik ga er vanuit dat er op deze manier weer wat kansen gecreëerd kunnen worden. Ben benieuwd of we weer eens verder kunnen geraken in een europees tournooi. Heb er toch wel vertrouwen in. Ga voor de 1-3 :)
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Aissati en Gabri nog niet speelbaar ? Jammer. Cvitanich kan wel invallen, right ? :)
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Hij is wel mee idd. Ik hoop eigenlijk dat hij wel gewoon speeltijd krijgt.

    Edit://
    Wat een kansloze figuren daar...
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    [yt]Nkat9ECN3sA[/yt]

    In Nijmegen ging het ook lekker.
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Apen zijn 't.

    Wel mooi dat ie die stoel op z'n harses krijgt :lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina