[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ongetwijfeld, samen met het verwijderen van de winglets zal een slipstream meer effect hebben.

Het is nog theoretisch allemaal, maar laten we hopen dat het werkt. :)

2. JeePee

JeePee Guest

Maar bij Minardi deed Albers het toch echt beter ;)

Over die vleugel en andere aerodynamische aanpassingen: Het zorgt voor een 'rustigere' lucht achter de auto. Momenteel worden er veel wervelingen gecreëerd, waardoor de auto vlak daarachter zijn downforce verliest en ook nog eens weerstand ondervind op een recht stuk. Door de nieuwe aanpassingen is het de bedoeling dat door de rustige lucht, de achterste auto makkelijk kan blijven plakken, met name in een bocht. Om dit effect te versterken krijgen ze ook nog eens slicks, waardoor het helemaal 'makkelijk' is om iemand te achtervolgen. Hierdoor kan je op het rechte stuk een draft pakken (weinig weerstand) waardoor je er op snelheid langs/naast kan komen. Hopen dat het werkt!

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat klopt, maar de ene auto is de andere niet, want bij Red Bull was Doornbos minimaal gelijkwaardig aan Coulthard. Albers is bij Spyker toch wel onderuit gegaan t.o.v. Sutil en was het elk weekend weer 'helaas pindakaas'.

Doornbos heeft nog nooit een volledig seizoen gereden en die kans mag hij van mij wel een keer krijgen :)

En dat de ene auto de andere niet is, blijkt ook wel uit onderstaande situatie:

1996: Hill is beter dan Villeneuve bij Williams
    1997: Villeneuve is veel beter dan Frentzen bij Williams

Dan verwacht je dat Hill Frentzen helemaal zoek gaat rijden, maar wat blijkt:

1999: Frentzen overklast Hill bij Jordan.

4. JeePee

JeePee Guest

Kan iemand deze man omleggen? Echt te erg. Echt opflikkeren met die kostenbesparing. Dan nou een paar teams niet kunnen overleven maakt toch geen zak uit. Er is altijd wel een rijke Indiër of frisdrankfabrikant die zoiets kan overkopen en kan financieren. De topteams hebben geld zat. Zelfs nu. Krijg je straks coureurs met een salaris van 100 mil. + per jaar. Geld zal toch echt moeten rollen...

@ hierboven,
    Villeneuve was een rookie en in '99 zat Hill's beste tijd er al weer op. Maar inderdaad. De ene auto is de andere niet. En van mij hoeft Doornbos die kans niet te krijgen. Er zijn zat andere die voor hem staan in de rij. Robertje mag eerst een jaartje GP2 doen, en dan maar eens zien of hij bij de beste drie kan eindigen. Heeft die jonge uberhaupt wel eens een kampioenschap gewonnen?

Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2008
  5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hamilton was vorig jaar toch ook een rookie en die kon prima meekomen met de kersverse tweevoudig WK Fernando Alonso. En Frentzen liep in '99 ook al een hele tijd mee en bovendien kwam hij nieuw bij Jordan (nadat hij had gefaald bij topteam Williams en je dus zou denken dat zijn beste tijd er ook al opzat) en Hill zat daar al dus kende de auto/omgeving al.

6. JeePee

JeePee Guest

Net zoals de ene auto de andere niet is, is Villeneuve ook geen Hamilton ;) Maja, een auto moet bij je passen. Tuurlijk is er veel af te stellen, maar als hij uit de fabriek al niet goed voelt, dan heb je gewoon kans dat de langzamere teammaat ineens sneller is.

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat klopt, maar hoe kom je dan aan de wijsheid om te zeggen 'Villeneuve was nog een rookie dus is het logisch dat Hill sneller was'. Want Hamilton is wel het bewijs dat het niet per se hoeft te zijn dat de rookie de mindere is. Trouwens, Hill is ook geen Alonso ;)

8. JeePee

JeePee Guest

Hehe, ik heb nergens gezegd dat het logisch was :+ Gaf het aan als mogelijke reden. Maar cut the crap, discussie gaat nergens over :9

Wie wordt kampioen gokken jullie? Massa, Hamilton, of waar twee vechten om één been gaat Kubica er mee heen? Hoop zelf uiteraard dat Kimi zijn kunstje van vorig jaar weer kan herhalen :cool:

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik hoop op Kubica, maar ik denk niet dat hij het wordt. Hij is goed genoeg om te profiteren van andermans falen, maar de BMW is gewoon te langzaam als de andere niet falen.

Van Massa heb ik altijd gezegd dat ie nooit WK zou worden, maar hij heeft nu toch wel een reële kans. Had ik niet verwacht omdat hij bijna nooit een teamgenoot heeft verslagen. Ik moet toegeven dat je bij hem toch wel een stijgende lijn ziet, elk jaar maar weer wordt ie steeds beter.

Toch zie ik liever Hamilton het worden dan Massa, maar dat heeft niet echt iets met Massa of Hamilton te maken. Dat heeft meer met McLaren/Ferrari te maken :+

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Kubica is ook al te ver weg denk ik. Denk zelf dat Hamilton het wordt, Massa is de laatste 2 races dan wel wat ingelopen maar dat was nou niet bepaald omdat hij het zo goed deed. hsmilton is gewoon de betere van de 2

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
  12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vorig jaar maakte ie ook op het eind een inhaalslag en wist ie kampioenschap nipt te winnen. Hoop dat dit jaar Hamilton het wordt, die hem vorig jaar eigenlijk ook had moeten winnen. Massa maakt ook een grote kans.

13. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn gevoel zegt toch Hamilton, maar dan moet McLaren wel beter presteren op het droge want vooral in Brazilië is een overwinning van Massa bijna zekerheid.

Helemaal mee eens, standaardmotoren slaat nergens op maar denk ook niet dat dit snel zal gebeuren.

14. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Kimi gaat dat echt niet meer doen.
    Als hij het wel doet, wat een held.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Volgende week de nachtrace in Singapore. Ben erg benieuwd hoe dat gaat verlopen!

16. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de anderen dan beter ontslag kunnen nemen...

Laatst bewerkt: 20 sep 2008
  17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben bang dat kutje Massa kampioen wordt maar ik hoop van harte op Hamilton. Kimi vind zou ik een stuk minder erg vinden dan Massa maar die rijdt erg wisselvallig momenteel.

18. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Rijden ze met die nachtrace ook met verlichting op de auto of wordt gewoon het hele circuit belicht ? verlichting op de wagens lijkt me echt supervet :9

19. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het gevoel dat het kimi dit jaar geen reet meer interesseert. Hoop dus ook omdat ik voor ferrari ben dat massa wint.

20. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Massa heeft tenminste charisma, Raikonnen totaal niet!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina