FIFA 09 vs PES 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 18 jun 2008.

?

Welke ga jij kopen?

  1. Fifa 09

    65,5%
  2. Pro Evolution Soccer 09

    28,2%
  3. Ze zijn allebei even goed

    6,2%
  1. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch heeft hij wel een punt. Ik als PES-fan vind de FIFA09 demo heerlijk spelen. Alleen gebeurt er naar mijn gevoel net te veel (met de speler waar ik mee speel) zonder dat ik daar invloed op heb. Misschien is het een kwestie van wennen omdat ik het gewend ben om met PES altijd zelf te bepalen welke bewegingen de speler maakt.

    Wat PES betreft heb ik het gevoel dat er niet al te veel is veranderd. Maargoed, even de demo afwachten. Al snap ik niet dat ze die niet meteen samen met de FIFA09-demo hebben vrijgegeven..
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    De demo van FIFA 09 was wat ik ervan verwachtte. PES is ook goed, maar ik hecht altijd veel waarde aan de presentatie. Mooie menu's, goede muziek, strakke graphics. En de multiplayer van FIFA is prima. En FIFA komt eerder uit, dus een neiging om PES te kopen bij de release heb ik niet. Vroeg of laat komt die ook wel in huis, maar FIFA is het spel waarnaar ik uitkijk. En dat slappe gezeik welk spel realistischer is boeit me niet. FIFA biedt fun, mede door de 10 vs 10 mode.
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Volgens de PU is FIFA PES ver, maar dan ook ver voorbij..
    Nogal een statement. Dat betekend dat PES dus niet het niveau heeft gehaald van PES5/6.. PES 6 op de playstation 2 speelt imo vele malen beter dan fifa 09 (ook al heb ik alleen de demo gespeeld..) dat is toch merkwaardig.. ga je verder met een reeks en verneuk je 'm alleen maar. Eeuwig zonde.

    EDIT: Dit is dan volgens Maarten zo. Volgens Jeroen is PES een veel lekkerdere reeks om te spelen. De argumenten die hij geeft zie ik me precies in terug.

    EDIT 2: Volgens mij overschat Maarten zichzelf nogal door te zeggen dat PES "sneller voetbal zonder al te veel moeite is". Als je tegen goede spelers staat zal die heeeel wat moeite krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Het blijft ook een meningskwestie. Ik vind Fifa leuker omdat het mooier is, meer teams en lekker speelt. PES heb ik alleen deeltje 6 van gespeeld, maar die heb ik ook kapot gespeeld (PC versie). Het hangt er dus vanaf waar je zelf van houd: presentatie ed of hoe het speelt. En daar heb je dus die demo's voor dat je kunt kijken wat je het best aanstaat. Ik ga voor Fifa, maar dat komt dus omdat ik meer iemand van de presentatie en online gebeuren ben ;)
     
  5. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
  6. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    Dat blijft een terugkerend fenomeen. Het lukt toch niet elkaar te overtuigen. Volgens mij is het simpel: een ieder ziet dat fifa betere presentatie heeft. Als je dan niet dat PES-gevoel kent/hebt (let op fanboys: ik bedoel niet dat het beter is, realistischer, sneller, zwakker, langzamer, meer of minder simulatie of whatever) dan zul je fifa gaver vinden. Heb je dat PES-gevoel wel, dan was je ieder jaar blij met een geupdate/geevolueerde game (omdat de game ieder jaar ietsje beter werd met ongeveer om de vijf jaar een een nieuwe engine of zo).
    Voor de mensen die dat typische Pes-gevoel niet hebben, en presentatie belangrijk(er) vinden, zal gelden dat in hun ogen PES te weinig verandert en ieder jaar weer 60 euro neerleggen te veel is. Ik doe dat met alle liefde.

    Desalniettemin: PES6 en PES2008 (next-gen versies) waren op onderdelen te slecht, dus ik vind wel dat Konami met een goeie versie moet komen en ik denk dat men dat met PES2009 doet en -afgaande op wat ik lees en zie- denk dat het voor de mensen met het PES-gevoel de beste Pes ooit wordt.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  7. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind PES gewoon geen spel voor de next-gen, daarvoor betaalde ik 360 en ik krijg dezelfde shit voorgeschoteld als op de PS2, anno 2008 verwachten we gewoon wat beters en FIFA overtreft ons daar ruim in.
     
  8. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    En als een game nou zo goed is dat ie nauwelijks verbeterd kan worden.. behalve in grafisch opzicht?
     
  9. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    waarom doen ze dat dan niet? Ze hebben een heel jaar tijd om aan de graphicks te werken maar ze komen gewoon met fucking old ps2 look a like. Kijk naar fifa 09, een blinde koe ziet zelfs dat fifa er 30x mooier uitziet.

    Eerlijk is eerlijk, ze kunnen beter elk jaar een update uitbrengen met de nieuwe teams en dan iedereen er 60 euro voor laten betalen want je word gewoon genept met ieder jaar dezelfde game met alleen aangepaste teams waar je elk jaar weer 60 euro voor neertelt.
     
  10. dirkjang

    dirkjang Active Member

    Berichten:
    283
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt veel last van "kartelranden" bij reclameborden in de Fifa 09 demo, wat ik totaal niet heb bij PES 6 (al kan dat aan mijn TV liggen)
     
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    na het zien van de laatste beelden vanb de nieuwe pes, begin ik toch wel te twijfelen. het ziet er mooi uit en de sfeer lijkt mij beter als in fifa! de camera standpunten de netten het is gewoon vloeiend. (de herhaling in fifa 09 is gewoon niet vloeiend)

    Het enige nadeel wat ik nog wel een beetje vind dat het vaak passen en duwen is (er loopt te weinig vrij het gaat wat heen en weer..)

    Maar ik ga nu beide demo's afwachten. want ik vind pes er zeker niet lelijker op worden.

    Wel jammer van het commentaar in pes maar oke.
     
  12. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Beter als in FIFA?! Ik hoop dat je begrijpt dat het maar een demo van 700 MB is, daarin kan niet alles zijn. In de volledige versie is het er uiteraard wel in.
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ?wat hedoel je
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoelt dat het 'sfeer-bestand' uit de demo is gehaald, anders werd de demo te groot. :+ Ach ja, hij zal het wel weten.
     
  15. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    kan sfeerfifa.Exe niet vinen :+

    maart wat ik bedoelde is dat ze in pes (bijna) alleen camera standpunten gbruiken die je ook tijdens echte wedstrijden ziet. en het commentaar in pes is gewoon oud/mager dat is wel jammer.
     
  16. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Red & Yellow je moet je niet zo aangevallen voelen als iemand zegt dat PES beter dan FIFA is.
    Stel FIFA is daadwerkelijk 100x beter dan FIFA er zullen altijd mensen zijn die voor PES gaan omdat ze die beter vinden.
    Een kwestie van smaak.

    Iedereen die PES beter vind dan FIFA word door jou met de grond gelijk gemaakt!

    Maarja mooi te zien dat je zo in die concurrentiestrijd gewikkeld zit maar je moet wel je eigen vorige posts bekijekn voordat je andere post bekritiseerd want als ik me niet vergis heb je vorige week gezegd ''wat een geweldige demo, ik ga FIFA nu zeker weten kopen!''
    En nu vertel je iemand met een objectieve mening dat het maar een demo is:eek:
     
  17. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22

    waar staat dat?

    Ik vind op ditmoment dat konami aardig aan het bijtrekken is!
    Ik hoop echt van harte dat we een demo voorgeschoteld krijgen die net zo echt als de echte game speelt. Zodat we het goed kunnen testen.

    Het gaat mij altijd nog om de gameplay. En ook houdt ik van echte camera standpunten (zodat het net echt lijkt.) en dat doet volgens mij pes beter.
    Wel jammer dat ik schreens heb gezien waar de gezichten nu dan toch wel weer tegen vallen.
     
  18. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Jonge, denk je dat sfeerbestanden importeren een klein gedeelte is? Je zult het wel zien in de echte versie jonge.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    PSM3 heeft recensies voor zowel PES2009 en Fifa09. Zij geven vooralsnog de voorkeur nog steeds aan PES2009: http://forums.gametrailers.com/showthread.php?p=15137048#post15137048

    Staat wel dat het de beste FIFA tot nog toe is, dus voor de mensen die de 2 laatste Fifa's al prima vonden, die kunnen dus met een gerust hart voor 09 gaan.
     
  20. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik deze sjonnies geloven? Waar die vorige artikel von dt dat FIFA PES de grond inboorde, komt deze nu dat PES beter is, haha. Uiteindelijk moeten we het zelf allemaal beslissen:)
     

Deel Deze Pagina