Dat blijft een terugkerend fenomeen. Het lukt toch niet elkaar te overtuigen. Volgens mij is het simpel: een ieder ziet dat fifa betere presentatie heeft. Als je dan niet dat PES-gevoel kent/hebt (let op fanboys: ik bedoel niet dat het beter is, realistischer, sneller, zwakker, langzamer, meer of minder simulatie of whatever) dan zul je fifa gaver vinden. Heb je dat PES-gevoel wel, dan was je ieder jaar blij met een geupdate/geevolueerde game (omdat de game ieder jaar ietsje beter werd met ongeveer om de vijf jaar een een nieuwe engine of zo).
Voor de mensen die dat typische Pes-gevoel niet hebben, en presentatie belangrijk(er) vinden, zal gelden dat in hun ogen PES te weinig verandert en ieder jaar weer 60 euro neerleggen te veel is. Ik doe dat met alle liefde.
Desalniettemin: PES6 en PES2008 (next-gen versies) waren op onderdelen te slecht, dus ik vind wel dat Konami met een goeie versie moet komen en ik denk dat men dat met PES2009 doet en -afgaande op wat ik lees en zie- denk dat het voor de mensen met het PES-gevoel de beste Pes ooit wordt.
Laatst bewerkt: 19 sep 2008