Gozer, je zat in het stadion. Het was overduidelijk rood van Timmer, een zuivere pingel van Suarez, de pingel van Feyenoord vond ik terecht maar ik heb de herhalingen niet goed gezien, Makaay had er zeker een moeten hebben, maar dat rood van Sarpong slaat nergens op (gebeurde gewoon in het duel) en twee keer geel voor Suarez helemaal niet.
De scheids was slecht voor beide kanten, maar Ajax werd toch wel harder benadeeld aangezien het een -waarschijnlijk- onterechte penalty tegenkrijgt (volgens diverse objectieve bronnen), Timmer geen rood krijgt en Suarez geen penalty krijgt. Feyenoord kreeg alleen geen penalty voor Makaay.
Duidelijke afweging.
Maar Ajax moet gewoon niet de scheids als argument aanhalen omdat ze hier op kwaliteit dik moeten winnen en helemaal NIETS hebben laten zien vandaag. Feyenoord was ook zwak maar verdiende op basis van duelkracht absoluut een punt.
Dat is mijn mening.
Dat heb ik net gedaan, en dat was inderdaad vele malen beter:
Torino - Inter 1-3 met bij vlagen heerlijk voetbal van Interzijde \o/
Dat de wedstrijd redelijk spannend was (Feyenoord-Ajax) wil niet zeggen dat het voetbal goed was, want dáár heb ik het over. Ga de wedstrijd maar eens redelijk analyseren, en je zult tot dezelfde conclusie komen.
Dit plaatste ik op een ander forum:
Maar als je het voetbal analyseert kun je toch niet anders dan tot de conclusie komen dat het schandalig slecht was (passes over enkele meters zijn traag en onsecuur, aannames zijn belachelijk slecht, de verdedigers stappen allemaal verkeerd in en staan enorm vaak verkeerd te dekken of verliezen hun man volledig uit het oog, het middenveld werd door allebei de ploegen constant overgeslagen en er werden bijna alleen maar lange ballen gehanteerd en ballen weggeroeid uit angst en onvermogen, ik heb geen goeie individuele actie gezien, behalve een of twee van Biseswar, geen vloeiende aanval, geen goeie voorzet, het was toevalsvoetbal van de eerste orde en het spel hing van fouten aan elkaar). 't Is dat Feyenoord de beuk er in gooide en Ajax twee keer scoorde (niet eens mooi uitgespeelde goals overigens) waardoor er nog redelijk wat te zien was, maar het was echt bar- en barslecht. Zelfs voor Nederlandse begrippen heb ik het niet vaak zo slecht gezien.
Hoe kun jij zeggen dat die overtredingen van Ajax zo erg waren als je in een kolkende Kuip met emotionele Feyenoorders om je heen, zonder herhalingen naar een wedstrijd hebt gekeken? Sorry hoor, maar ik heb zelf jarenlang in de Arena gezeten, en als er één ding is dat ik heb geleerd is dat lang niet alles is wat het lijkt en dat je zeker geen harde conclusies moet trekken na een stadionbezoek.
Laatst bewerkt: 21 sep 2008