Ik had de samenvatting niet helemaal goed gezien. Na kijken studio voetbal moet is dit mijn mening over de incidenten (overigens had ik de incidenten wel gezien, maar even vluchtig):
Timmer, had rood moeten hebben. Scoringskans ontnomen simpel als dat. Overigens had hij tijdens het uitkomen wel de intentie voor de bal natuurlijk, maar toen hij de sliding inzette was daar volgens mij weinig van over. Hij stak zijn been niet uit richting bal, maar richting enkel.
Makaay, vastgehouden. Echter begon het duel (en dus het vasthouden) al buiten het strafschopgebied, dus is een vrijebal op zijn plaats.
Suarez, had een penalty moeten hebben. Overduidelijk dat hij werd vastgehouden. Hier zou je eigenlijk niet eens over moeten kunnen discussiëren nadat je de herhalingen hebt gezien.
Biseswar, geen penalty. Ik zag tijdens de herhalingen niet echt contact, en als het er was zou het niet noemenswaardig moeten zijn geweest. Echter op hoge snelheid ben je natuurlijk wel snel uit je balans, dit hoeft niet persé schuld te zijn van de verdediger noch dat het een schwalbe is direct. Kan ook gewoon struikelen natuurlijk
Mols, geen penalty. Ik vond dat emanuelson hem niet echt naar de grond werkte. Hij viel wel erg makkelijk. Hier valt natuurlijk oneindig over te discussiëren (er was contact dus, hij liet zich makkelijk vallen, het kwam van beide kanten, blabla) maar in mijn optiek niet een penalty waardig.
Als ik een incident gemist heb zeg het dan even
Overigens is de 2-2 stand misschien wel terecht, ik kan dat niet zeggen want ik heb niet de volle 90+ minuten gezien. Echter gaat het er niet om wat een terechte uitslag had moeten zijn. Newsflash: De betere wint niet altijd. Als ajax de verdiende strafschop had gehad en 3-1 voor was gekomen, dan had het heel anders uitgepakt.
Edit: Volgens mij was er nog een moment vlak na de 22 in de 88' minuut met een voorzet van suaréz? kan me even niet helemaal voor me halen, maar volgens mij had dat ook met duw/trek werk te maken in de 16?!
Laatst bewerkt: 22 sep 2008