Even random gedachtengang:
Goed, was net te laat om het begin van de Flashpoint 2 perspresentatie mee te maken, en rond 2'en al weggegaan. Heb wel met de man die Flashpoint 2 presenteerde gesproken en ook Michiel van Ubi (zit hier ook op het forum af en toe) geinterviewed. Had jammer geneog niks voorbereid (niet op gerekend dat hij er was, met o.a. Farcry 2) dus had maar enkele vragen. Ga hem nog wat mailen (heb z'n werk e-mail) om zo nog een leuk interview te kunnen maken. Kan hopelijk iets leuks schruiven voor de frontpage, moet wel lukken.
Vond het evenement geslaagd, maar het is simpelweg niks voor mij. De drukte, de massa, dat is niks voor mij. Voor 12 uur liep er zo'n 100 mensen pers rond en zelfs toen moest ik wachten bij bijvoorbeeld Gears of War 2. Heb gelukkig wel kunnen spelen (en in totaal 9 kills gescoord in mijn partij), dus dat was leuk! Game overdonderde me niet, hoewel ik wel al een aantal nieuwigheden heb ontdekt. Wapenkeuze aan het begin van een pot bijvoorbeeld, Lancer of het Locust wapen. Ook had ik het idee dat het spel iets soepeler beweegt, maar dat bijvoorbeeld de shotgun minder makkelijk te hanteren is. Geluidseffecten vond ik maar wat zwakjes, wellicht lag het aan de opstelling. Jammer genoeg enkel MP dus, ben veel meer benieuwd naar hoe de SP speelt, die met grote groepen vijanden mij toch heel anders lijkt. Fable 2 vond ik leuk, vooral het stukje Sandbox heb ik me mee kunnen vermaken. Het vechten in het moeras deed me weinig, de andere mogelijkheden (tuts, intro) niet geprobeerd. Jammer genoeg geen goed geluid, wat hierboven al gezegd is. Dead Space ziet er goed uit, maar kwam totaal niet tot zijn recht. FEAR2 zag er grafisch uiterst gelikt uit, maar leek meer een standaard fps dan, nou, FEAR! Farcry 2 word hopelijk een topgame, zag er erg veelbelovend uit en Michiel heeft me nog een aantal interessante dingen kunnen vertellen. Flashpoint 2 word op gameplay gebied een heerlijke game, totaal mijn straatje. Tacktiek, realisme, nadenken. Ben benieuwd! Effecten en geluid zitten nu al goed, heb enkel een hard hoofd in de graphics zelf (hoewel de EERSTE OOIT GETOONDE in-game footage, van de pc, OP FIRSTLOOK, een alpha was). Nu maakt mij dat persoonlijk weinig uit, ik verkies diepgaande gameplay groooots boven grafische kwaliteit. Call of Duty, Brothers in Arms en Mercenaries 2 deden me weinig (zijn ook al 2 games van uit...), vroeg me af waarom er stuk of 4 pods met Halo 3 stonden in plaats van een extra Bionic Commando. Die had ik graag uitvoeriger kunnen spelen, snapte er weinig van. Resident Evil 5 speelde zo goed als exact als deel 4, maar wat mooier en dit keer in Afrika. Oh, en Leon is vervangen door een macho spiermassa en een leuke dame.
Ik vond het zeker een geslaagd evenement, hoewel zaken als de WCG of TMF Game Awards me echt de strot uitkomen. Goed, daar kom je niet van af, dat moet ik maar voor lief nemen. En oh, goodiehunts vind ik ook belachelijk, maar goed. Leuk als je een PS3 kan winnen, dat dan wel.
Mijn tips voor volgend jaar zouden zijn: Maximum aantal bezoekers naar beneden draaien, maar is het evenement dan winstgevend (genoeg)? De
maximum leeftijd naar 18 is ook leuk, want ik kwam (hoewel ik zelf 16 ben) veel erg drukke jongeren tegen die zo snel mogelijk een shirt wilde scoren en daar de gekste dingen voor deden. Daar kan je eigenlijk niet om on heen, maar ik zou het opgelost willen zien. Verder vond ik het erg leuk, bijzonder dat er een groot aantal titels te spelen waren.
Klik om te vergroten...