[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

  1. Lewis Hamilton

    80,0%
  2. Felipe Massa

    20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Alonso!! \o/ _O_ :b: Echt een geweldige race van hem, zeker na zo'n klote kwalificatie! 100% verdiende overwinning, echt loon naar werken gezien de inzet van Alonso het hele jaar. Wow, echt heel gaaf dit! Hij heeft echt een fantastische race gereden en was snel vandaag. De herstart na de 2e safety-car en de twee daarop volgende laps waren echt fantastisch.

    Rosberg heeft ook een klasse race gereden hoor! Heel erg tof. Hamilton ook een strakke race en heeft hele belangrijke punten gepakt, erg mooi!

    Ferrari echt drama vandaag. Het is niet de eerste keer dat het systeem bij de pitstops niet werkt, het is niet de eerste keer dat hierdoor crewmensen in gevaar komen en het is niet de eerste keer dat een andere rijder in gevaar komt. En wat gebeurt er? Een fucking nietszeggende drive-through! En vervolgens krijgen Rosberg en Kubica (die een gesloten pits ingaan) een zwaardere straf. Waar de fuck slaat dit op? |:- Maarja, het is Ferrari he..................:emo:

    Raikkonen ook echt compleet kansloos weer vandaag. Ik weet niet wat er met die gozer aan de hand is, maar het lijkt wel of er een zandzak in die auto zit. Vier races achter elkaar geen punten scoren + een aantal rare fouten.......... Wat was die Trulli trouwens ontzettend langzaam zeg vandaag, volgens mij was hij niet helemaal ok. Denk trouwens dat Piquet's toekomst bij Renault inmiddels wel een beetje over is.

    Al met al een onverwacht leuke race, met een GEWELDIGE winnaar! Een heel stuk leuker dan Valencia in ieder geval.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nou, wat Raikkonen betreft. Deze race is hij nog terug gereden naar de 4e plaats, en ook vorige race reed hij uit het niets naar voren. Als hij het wil, dan kan hij 't, met gemak zelfs. Ik denk dat hij lui is, serieus. En tja, wat zijn fouten betreft, ik weet het niet. Dat is gewoon zo vreemd. Dat hij in het waterballet in België tegen de muur knalde kan ik dan nog enigszins begrijpen, maar dit valt echt vies tegen. Vond het beeld van Kimi toen de vlag al gezwaaid had zo mooi. Hij stond daar, in z'n Ferrari pak, en hij stond in het niets. Buiten de baan, zonder auto, zonder punten, hij was stil.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet iemand waar je een goede samenvatting kan vinden?
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vond het vooral gevaarlijk hoe Sutil (?) op het laatste moment moest afremmen om niet op Massa te knallen. Ik zou alleen niet weten wat hiervoor de gepaste straf is. Aangezien het niet de verantwoordelijkheid van Massa is. Maar een drive-through penalty is toch te weinig.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk dat Massa niet gestraft had moeten worden, maar het team wel. Een team kan ook fouten maken, dingen doen die niet mogen. Kijk naar wat er vandaag gebeurd is. Moet je een straf dan terugbrengen op de coereur (drive through/stop 'n go) of op het team? Ik weet het eigenlijk nog niet.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit was een teamfout, en dat van Albers was echt de fout van de coureur. Dus ik denk dat het team gestraft gaat worden.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Pitstop onder safety car situatie is ook een teamfout, maar wordt nog zwaarder gestraft, en dat terwijl zij geen anderen in gevaar brachten.
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    't Gaat ook niet om het gevaar 2K ;) Maar om het voordeel dat beide mannen ervan hadden.

    Over de race: geweldig! Echt heel erg genoten. Niet echt een terechte winnaar (Massa, Hamilton en Raikkonen reden in stint 1 iedereen werkelijk het stront voor de ogen) maar toch gun ik het die man wel.

    Over Raikkonen's actie: Klein foutje. Lompe curb. Kon iedereen gebeuren. Kimi rijdt in ieder geval wél van achteren naar P3 en wat te denken van Kovalainen? Als Kimi als een zak stront reed, wat the hell deed Heikki dan wel niet? Weten we waarschijnlijk niet want die hebben we de hele race geen één keer in beeld gezien.

    Maja, ik heb genoten! En Albers zijn marktwaarde is ook een beetje omhoog gegaan :+
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Raikkonen reed toch ongeveer 10 seconden achter Massa in stint 1? Je moet toch wel toegeven dat Raikkonen op dit moment zijn vorm echt kwijt is. Hij maakt veel fouten en is structureel langzamer dan Massa. Ik heb nu een totaal ander beeld van hem dan dat ik had toen hij nog bij McLaren zat. Toen dacht ik echt dat die man niet te verslaan was als hij een topauto had. Als hij naast Schumacher zou rijden bij Ferrari had ik gedacht dat hij dan de betere zou zijn, maar eigenlijk is het sinds hij bij Ferrari zit alleen maar bergafwaarts gegaan. Raikkonen die langzamer is dan zijn teamgenoot hoort niet, zeker niet als die teamgenoot Massa is, die eigenlijk nooit een teamgenoot heeft verslagen. Daarbij zie je hem ook nooit vechten en dan bedoel echt vechten. Een Red Bull en een Toyota inhalen, mag ook wel met een Ferrari maar ik mis de briljante momenten bij hem. In Monza had je een mooi voorbeeld, toen deed hij er 3 ronden over om Fisichella in te halen en Hamilton deed het binnen 1 ronde. Dát vind ik echt tekenend voor de vorm/motivatie van hem op dit moment. Ik denk pas dat hij volgend jaar weer goed gaat rijden, als ie weer kans maakt op de titel en dat is zo vanaf race 1.

    Ik weet dat je fan bent en het is pijnlijk om het te lezen, ben zelf ook fan van een coureur dus ik weet wel hoe dat voelt, maar dat moet je toch wel toegeven. Het feit dat je Kimi al met anderen (Kovalainen in dit geval) gaat vergelijken, zegt ook al genoeg eigenlijk. Kovalainen is (nog) geen top, Raikkonen was dat wel.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Tuurlijk, ik ga niet ontkennen dat Kimi slecht bezig is momenteel. Maar ik kijk liever naar de gebeurtenissen dan naar de uitslagen.

    Singapore: Kimi verliest tijd op Massa en Lewis in de 1ste paar rondes, maar verbeterd daarna continu de snelste raceronde en loopt 6 tiende p/r in op Lewis en 4 tiende p/r op Massa. Ik keek mee met de livetiming en dacht dat ie een peper in z'n reet had. Uiteindelijk ongelukkig met de safetycar wat hem achteraan het veld brengt. Rijdt op eigen kracht door naar P3 daar waar Massa met moeite een Force India voorbij komt. Vier rondes voor het einde zit hij een paar centimeter (het zijn écht centimeters waar we over praten) te veel naar rechts, begint te vliegen en er is geen houden meer aan. Iedereen kraakt hem af, terwijl hij een puike race reed!

    Monza: Net zoals waarschijnlijk de eerste paar rondes op Singapore geen temperatuur in de banden. Kwaaltje van Kimi's Ferrari sinds de nieuwe ophaning in Hockenheim. De baan droogt iets te laat op, de banden worden warm, en Kimi is 1.5 seconden sneller dan wie-dan-ook.

    Spa: Was gewoon de snelste van iedereen. Het wordt koud, banden nemen in temperatuur af, moet veel eerder remmen dan normaal. De regen valt en Kimi heeft oncorrigeerbare overstuur.

    Valencia: Had hier een aardige pace (wel veel trager dan Massa) maar zat voortdurend vast achter Kovalainen en had pech doordat Massa voor hem kwam na zijn stop. Pitstop was echt stom, maar maakte weinig uit omdat de motor er toch geen zin meer in had.

    Hongarije: Weet ik eingelijk vrij weinig meer van. Stond hier nog wel op het podium, maar dankzij pech van andere. Zat volgens mij ook vast achter Alonso de gehele race zowat.

    Hockenheim: Hele ongelukkige safetycar. Ging daarna als een warm mes door de boter van buiten de top 10 naar P6.

    Silverstone: Had ie kunnen winnen als hij de interns niet gewisselt had.

    Frankrijk: Zonder twijfel was dit een overwinning... Uitlaat ging helaas los zitten.

    Ik kan hier alleen maar uit concluderen dat Kimi zeker de snelheid en motivatie heeft om leuke dingen te doen. De puzzelstukjes liggen alleen veel te ver uit elkaar steeds. Ik hoop heel erg op droge, warme races (ookal zijn er nog maar :cool:. Ongetwijfelt dat we dan weer een lachende Fin op het podium zien, al dan niet op de hoogste trede.

    Snap die kritiek niet helemaal. Beetje meelullen met Olaf Mol noem ik het...
     
  11. Remco

    Remco Guest

    Mooie race van Alonso_O_ Hoe die na de laatste safety-car dan weer vertrekt en gelijk 1,5 seconden pakt op Rosberg echt niet normaal!
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Maar het zijn uiteindelijk de uitslagen die tellen, niet de gebeurtenissen. Met gebeurtenissen win je geen races en WK's, met uitslagen wel. Allemaal leuk en aardig die ''gebeurtenissen'', maar het levert de man wel 4 keer een nul resultaat op rij op.

    Alonso is in mijn ogen wel degelijk de terechte winnaar. Alonso had namelijk samen met Renault z'n zaakjes wel voor elkaar en Alonso was snel.Of heb je de snelheid van de beste man na de 2e safety-car gemist?! Als 15e starten en door je strategie, de SC en je snelheid uiteindelijk 1e worden in een Renault, erg knap.

    Heeft niets met meelullen met Olaf Mol te maken, maar gewoon met de constatering van het feit dat Raikkonen momenteel volledig niet in z'n vel zit. Die opmerking slaat echt helemaal nergens op........

    Maargoed:

    Was trouwens wel leuk om Hamilton en Alonso samen op het podium te zien sinds alle shit van vorig jaar. De bitchfight bleef gelukkig uit. ;)

    Mooie beelden:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Die reactie ken ik ook, deed ik in 2005 ook toen ik het niet kon hebben dat Fisico slechter presteerde dan Alonso. Toen kwam ik ook met een hele lijst gebeurtenissen, waardoor het beeld wat beter werd. Maar dat heeft geen zin, want ook voor de anderen is er zo'n lijst te maken. Je geeft trouwens zelf aan dat Raikkonen problemen heeft met zijn bandentemperatuur, al vanaf Duitsland. Een topcoureur moet dit gewoon kunnen oplossen en niet zolang blijven kwakkelen totdat je uiteindelijk kansloos bent voor de titel. Nick Heidfeld heeft een soortgelijk probleem en is daardoor altijd te langzaam in de kwalificaties en staat nu ter discussie bij BMW. Om even aan te geven dat het aan de coureur is om de juiste afstelling en temperatuur, etc te vinden. Dat ligt ook aan Raikkonen. En je noemt ook twee crashes, ik heb hem bij McLaren en vorig jaar bijna nooit zien crashen door eigen fout. Ook het lange vastzitten achter Alonso in Hongarije gaf ook aan dat ie totaal niets probeerde. Ik heb hem nauwelijks manouvres zien doen of kijken, hij blijft er maar achteraan hobbelen. Ik zie dus toch wel een aantal dingen in je lijst die ook aan Kimi liggen. Ik vind het gewoon niet meer de topper die onverslaanbaar leek met een topauto. Dat wil niet zeggen dat ie niet meer terug kan komen op dat niveau, maar nu rijdt hij gewoon onder zijn kunnen.

    En dom meelullen met Olav? Nee, dank je. Met die gast heb ik het wel ff gehad. Ik geef gewoon mijn mening over wat ik zie.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2008
  14. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige overwinning van Alonso _O_

    Maar wat was de FIA weer lekker bezig zeg. Massa krijgt drivetrough en Kubica en Rosberg een stop en go. Wat is dat voor onzin zeg..
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Tja, vond het niet zozeer de fout van Massa. Ferrari als team straffen lijkt mij beter, aangezien het pitstop-systeem niet goed werkt. Masse reed weg op het moment dat het systeem het goed vond.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Jup. Maar die gebeurtenissen maken wel duidelijk of dat je iemand terecht helemaal kan afkraken.

    Nee hoor. In stint 1 reed Raikkonen 1'45.599 met een redelijk zware auto. Na de tweede SC reed Alonso 1'47.ers daar waar de baan sneller was en de auto lichter. Alonso reed één ronde onder de 1'46.ers. Kimi reed na de SC 1'49.ers, toen hij los was rolde er gelijk een 1.46.laag uit. Toen zat er gelijk weer een trage voorganger voor hem en schoot hij weer naar de 1.48. of hoger. Dus ik heb inderdaad de snelheid van Alonso gezien ja ;)


    Ik vond hem anders behoorlijk lekker in z'n vel zitten toen hij van P17 naar P3 reed ;)

    Kimi heeft het lek al boven. Het moet alleen nog even droog zijn en er moet tijdens de safetycar niet gewacht te hoeven worden op Massa. Raikkonen is toch echt de man dat als hij in een gunstige situatie zit (lees: droog weer en vrij baan) niet te kloppen is. Verklaard ook waarom hij bijna Schumi's record te pakken heeft...

    Klopt. Maar toen was er minder frustratie tijdens de race. Nu ging het een keer goed, maar wéér komt hij achter een tragere voorganger te zitten. Dan ga je pushen omdat je weet dat je hem kan hebben, en dan zit je iets te veel naar rechts...

    Hungaroring... Tuurlijk haal je daar niet in. Niemand doet dat. Op Hockenheim en ook gister in Singapore ging hij toch behoorlijk lekker door het veld heen!
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Kimi maakt foutjes, zoals in de laatste 2 race's die niet Kimi eigen zijn. Hij kan beter dan dat. Maar hij gaat ook zeker niet zo slecht bezig als er beweert wordt. Kwalificatie snelheid is niet goed vaak, toch zie je hem dan tijdens een race flink terug komen en vaak de snelste ronde rijden. Wat dan weer raar is zijn foutjes zoals in de afgelopen twee race's, het lijkt dan wel of ie gewoon minder geconcentreerd is. Kan verschillende oorzaken hebben, motivatie, misschien fysiek niet in de conditie dat is zou moeten zijn, apart vind ik het in ieder geval wel.

    Het was een mooie race, ik vind Alonso wel een terechte winnaar. Hij was al heel snel tijdens de trainingen maar liet het schieten in de kwali. In de race was hij er gewoon op het goede moment, beetje mazzel, tactisch slim aangepakt, dan is het gewoon terecht. Ben helemaal geen fan meer van de man na vorig seizoen maar dit heeft hij gewoon verdient. Rosberg ook een toffe race, 2e worden incl stop&go is gewoon cool, ondanks dat hij hulp dan Trulli had. Netjes ook van Glock en Vettel.

    Massa had imo een stop&go moeten krijgen, elke keer als er zoiets als dit tot nu toe gebeurde werden redelijke zware straffen uitgedeeld, en nu plots niet. Dat Massa er feitelijk zelf niets aan kon doen is duidelijk, maar dat heeft tot nu toe de FIA niet weerhouden om zware straffen uit te delen, zie Heidfeld maar deze race. Die wordt 3 plaatsen terug gezet vanwege hinderen, terwijl hij op de pitsstrook rijdt, maar vervolgens wordt wel de pitsstrook aangepast. Hoe dan ook, Massa rijdt incl slang weg en rijdt vervolgens bijna bij ik meen Sutil naar binnen. Beide de fout van het team/wegstuur systeem, niet de eerste keer dat het fout gaat ook. Dan rijmt een drive-through bij mij gewoon niet. Niet in vergelijking met de straffen die Kubica, Rosberg en ook Heidfeld kregen.

    Paar leuke acties gezien op de baan, mij wel geergerd aan Mol, die man heeft echt een andere bril nodig. Zoals Alonso aan zien voor Nakajima drie bochten lang achter Trulli gezien vanuit de camera op Trulli's bolide.
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik weet het niet, hij ging beide keren wel aardig door het veld heen maar toch wel duidelijk tot op een zekere hoogte. In Duitsland ging hij van P10 ofzo naar P6 en gisteren viel hij uit vanaf P5. Dus waar de concurrentie echt begint, haalt Kimi niet meer in. Ik kan me ook nog vorig jaar in de VS herinneren toen die ronden lang achter Kovalainen in de Renault bleef rijden en zo al zijn kansen op de winst weggooide. Hij is nog steeds snel, maar hij moet gewoon wat slagvaardiger worden met inhalen vind ik. Als binnendoor niet lukt, ga dan eens buitenom en laat zien dat je nog steeds buitencategorie bent. En stel dat het echt niet lukt, laat dat in elk geval aan je concurrent voor je zien dat je er bent door steeds schijnaanvallen te doen. Misschien gaat ie daardoor wel de fout in, maar ook dat zie ik Raikkonen niet doen. Nu zijn het vaak de stops waardoor hij naar voren komt.

    En met die frustraties moet je wel goed om kunnen gaan en je hoofd koel houden. Dat is ook een onderdeel van topsport. Bovendien heb ik ook een paar kwalificatie-interviews gelezen van hem en daarin zei hij dat hij een foutje maakt tijdens zijn snelle ronde. Dat kost hem dan ook belangrijke plaatsen.

    Ik hak Kimi niet af, ik zeg alleen dat ik hem in het verleden wel beter heb gezien en geef aan waarom. Want waar Kimi steeds een opmars moet beginnen, rijdt Massa allang op die plaatsen waar Kimi heen moet rijden. Dit is niet het beeld dat ik bij hem heb. Als ik de twee namen Massa en Raikkonen bij een team zie, verwacht ik dat Raikkonen de betere is. Dat is nu niet zo, dus constateer ik dat hij beneden niveau presteert.
     
  19. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke discussie over Raikkonen. :)

    Ik denk dat hij de snelheid nog wel heeft, maar dat de concentratie wat minder is en hij daardoor (inderdaad in tegenstelling tot de McLaren jaren) zelf wat foutjes maakt.

    Feit is dat Massa dit jaar wel de betere is, en dan moeten weersomstandigheden niet uitmaken.

    En het is logisch dat Kimi een aantal snellere rondes heeft dan Alonso, dat mag je ook wel verwachten van een Ferrari.

    -Edit-
    Zie nu dat Alonso nog geen twee tienden (0.169) langzamer was dan Raikkonen en maar 0.011 langzamer dan Massa. Echt top gedaan in die Renault. :)
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2008
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Daar heb je wel gelijk in, alleen is inhalen gewoon veel te moelijk deze jaren. We hebben Hamilton in Frankrijk en Bahrein bijvoorbeeld al veel eerder klem zien zitten dan Raikkonen elders. Dat Lewis in Monza zo goed ging hoeft door slechts een simpel iets als een kleinere vleugel te komen. Moet trouwens zeggen dat hij in Singapore wel liet zien dat hij er was. Dat deed hij in Monza niet inderdaad, toen bleef hij er strak achter rijden, wellicht op de hoop toch nog een draft te kunnen pakken.

    Klopt. Ik vind de kwalificaties ook veel minder leuk dan vroeger (als ik door mijn Raikkonen bril kijk). In 2006 en daarvoor reed Kimi regelmatig een spectaculair rondje en kon hij zo met zijn zwaar slechte Mclaren uit 2004 voor de totaal dominante Schumacher staan op de grid. Geweldig vond ik dat. Als je op YouTube naar 'Raikkonen pole' zoekt dan krijg je van die kippenvel rondjes te zien. Zoals op Monza waar hij met een 1 stopper naar P1 toe reed (en door de zoveelste motorwissel vanaf P11 van start ging). Nu, in de Ferrari (ook vorig jaar toen hij regelmatig pole pakte) heb ik geen 'wow' rondjes meer gezien. Hij kan met de rode rakker niet zo smijten en gooien als dat hij met die Mclaren wel kon. Curbs worden zachter genomen en ik zie hem amper grasrandjes pakken bij het uitkomen van de bocht. Hij voelt zich, met vers rubber in ieder geval, niet thuis in de Ferrari. Ik kan alleen maar hopen dat het volgend jaar met de slicks totaal anders is, en dat Raikkonen weer kan doen wat 'ie altijd zo goed deed. Want een one-lap-wonder was een van zijn specialiteiten. Net een Trulli die wél hard gaat rijdens de race.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina