Stage / Stagevergoeding

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gaizka, 30 sep 2008.

1. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik doe een HBO opleiding, MER: Makelaardij/vastgoedkunde. Ik ga nu beginnen aan mijn afstudeerstage, 5 dagen per week waarvan 3 dagen meewerken.

Ik ben benieuwd wat de mensen hier voor stagevergoeding krijgen, ofwel: wat is redelijk?

2. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou in principe hoef er voor een stage niets betaald te worden. Maar dat verschilt heel erg per bedrijf. De een krijg dus niets, de ander 1 euro per uur en weer een ander wel een redelijk bedrag.

3. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik weet niet wat redelijk is maar het is niet wat hier ik hier krijg voor een 4 maanden lange stage bij ******.nl, namelijk €0,00.

Bedrijf noem ik maar even niet op, maar het is een internetzoekmachine bedrijf.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gewoon altijd naar vragen, ik zou eerst ook niks krijgen en toen vroeg ik er om en toen kreeg ik het.

5. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik krijg bij mijn stage een vergoeding van 175 euro bruto per maand. Het is niet veel, maar ik loop stage bij een goed doel dus daarom is het niet veel.
    Het loopt erg uiteen overigens want een oud collega verdient 550 per maand.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ligt idd tussen de 200 - 650 bruto per maand. Voor een HBO stage. MBO ligt lager. Een stage die ik wil doen levert minimaal 400bruto per maand op.

Bij een afstudeer stage zou ik nog wel iets meer verwachten. Maar het is vrij normaal om daar met het stage bedrijf over te praten.

7. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik krijg 250 euro per maand voor een MBO stage. Bij een klein IT bedrijfje in Amsterdam

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik krijg 475 euro per maand exclusief provisie en koopavonden, is voor een HBO afstudeerstage.

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe welzijn, dus krijg niks :+

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    280 euro netto hier, MBO, ICT hier in het ziekenhuis :)

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik ga in januari aan mijn afstudeerstage beginnen.
    Doe een HBO opleiding, Media Design.

Krijg €300,- bruto per maand.

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik moet er in februari aan geloven voor mijn studie. (HBO Rechten) Het verschilt waar je terecht komt. Heb verhalen gehoord over 850 eu per maand netto maar ook van bijna niets. Ik moet eerst maar eens een stageplek vinden...

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Mij werd destijds op het HBO door docenten aangeraden niet naar een stageplek te gaan waar je minder dan €200 krijgt want dit zegt blijkbaar vaak iets hoe ze jou zien en behandelen als stagair. Hoe meer ze bieden hoe meer ze je als echte werknemer zien.

14. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Geef ze groot gelijk, krijg 0 cent en krijg elke rottaakje dat er is, om maar niet over het personeel zelf te beginnen. Zit in 2dejaar ICT trouwens (MBO).

En de mensen daar kennende zou ik als ik om stagevergoeding zou vragen direct eruit worden geschopt, dus ik laat het maar voor wat het is.

15. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    €500 bruto, studeer accountancy. De stage loopt van September tot januari.
    Het is echt afhankelijk welke studie je doet, las laatst in de Spits ofzo, dat er in de ICT (dacht ik)soms vergoedingen van €1000 per maand worden betaald.

16. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    ik krijg nu € 2,- per uur en doe ook 'welzijn'. \o/

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Vriend van mij de een ICT studie volgde kreeg idd €1000 per maand + een bonus van €2500 bij een succesvolle afronding van zijn afstudeer project

18. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    HBO, doe webdesign / programmeren / animeren.

Krijg 300 euro per maand.

19. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag de lijst met stage adressen gekregen, er zit ook een mogelijkheid bij om in Londen stage te lopen.

Het lijkt me wel leuk om dat te doen maar er komt natuurlijk veel bij kijken.

Nu het hier toch over stagevergoedingen gaat, weet iemand of ze in Engeland ook zoiets kennen?

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Vast wel, maar ik weet ook dat veel scholen een potje hebben om studenten financieel te ondersteunen als ze in het buitenland willen studeren.

Deel Deze Pagina