[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    De enige reden dat Bourdais niet gelijk een drive through kreeg is omdat de FIA eerst de uitslag wilde afwachten, om er zo zeker van te zijn dat ze Massa voor Bourdais kunnen manipuleren.:{

Is elke keer hetzelfde liedje, Hamilton zijn actie was inderdaad niet helemaal ok, maar dit soort dingen is al zo vaak gebeurt in het verleden zonder dat er een straf werd uitgedeeld. Maar ligt er weer dik bovenop, snap ook niet dat alle teams niet in opstand komen tegen deze voortrekkerij. Misschien omdat McLaren altijd de pineut is, dat het ze niet interesseert ofzo, maar denk dat ze de daar bij Torro Rosso nu iets anders over denken.

Maar goed, op naar de volgende race en daar alles maar weer goed maken. }:]Massa als kampioen, moet er niet aan denken dat zo een coureur van de categorie `middelmaat` kampioen zou worden. Dan nog liever Kubica.

2. JeePee

JeePee Guest

@ Zeepsop,
    Straf is toch duidelijk? Forcing/Pushing other car of the track.

@ Mika Kimi,
    Ik vond de straf terrecht ja. Het was een veel te enthousiaste of gefrustreerde actie van Hamilton. En hij had er zeker niet zichzelf mee te pakken. Hij ging van 2 naar 3. Raikkonen van 1 naar 8 en Massa van 3 naar 7. En wat Massa deed op Hamilton is inderdaad terrecht ja. Daar zal niemand over twijfelen.

En om terug te komen op de reacties 'zo'n start gebeurd zo vaak': Ik kan me weinig starts herrineren waarbij de kop van het veld de 1ste bocht zo verkeerd nam. Iemand een filmpje maybe?

Edit://
    @ Zilverpijl,
    Welkom terug man :) Da's lang geleden!

Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2008
  3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Stomme, onnodige actie van Hamilton in de eerste bocht. Baalde enorm. Ook toen ie door Massa aangetikt werd en je de mensen bij Ferrari zag juichen. Ben wel blij dat ze allebei een drivethrough kregen. Massa heeft er nog 1 puntje uit weten te slepen, maar het is te hopen voor Hamilton dat ie niet meer van dit soort fouten maakt.
    Leuk om te zien dat Alonso en Kubica het goed doen en ook Raikonnen liet weer eens van zijn betere kant zien.

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Waarom moet het per se bij de start zijn dan? Het afsnijden van een andere auto in ronde 34 is toch hetzelfde als bij de start.

Je zegt zelf tegen Zeepsop dat ie is bestraft voor 'Forcing/Pushing other car of the track'. Lijkt me niet dat dit alleen maar bij de start kan toch? En toch worden die andere acties niet bestraft die ik al eerder heb genoemd. Misschien vind je op Youtube nog wel een filmpje van die start in Spa vorig jaar of de afsnij actie van Raikkonen op Hamilton in Spa ;)

En van mij mag Kubica de titel winnen, zei zelfs nog dat het misschien mijn nieuwe favoriet zou worden aan het begin van dit jaar toen ik dacht dat Fisico geen stoeltje kon vinden. Dus daar blijf ik bij :)

Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Kovalainen reed op dat moment 3e, ik dacht ook dat het Hamilton was maar die lag dus achter Massa op (volgens mij) P7. Dus hij heeft wel degelijk vooral zichzelf ermee te pakken.

Foto's van vandaag:

Ons zicht, echt top vond ik.

Race kijken.

Na de race.

6. JeePee

JeePee Guest

Nee. Hamilton kwam naast Alonso de baan weer op. Ik denk dat de regie het een en ander gemist heeft en dat Lewis in T2 van de baan geschoten is en daarna achter Massa terecht kwam.

http://nl.youtube.com/watch?v=v_BasbCgcGE

@ Fisico,
    De mate waarin Hamilton dit deed is wel extreem. Je noemt Lewis/Kimi in Spa, maar daar had Lewis makkelijk achter Kimi aan kunnen sluiten (had Massa vandaag ook bij Hamilton moeten doen) en Spa vorig jaar was inderaad een veel besproken actie, maar daar treft de 'gepushede' auto geen nadeel.

Ben benieuwd wat voor race dit was geweest als er een grindbak lag in T1 8)

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, nu zie ik het ook inderdaad.

Blijf wel bij m'n mening dat het gewoon belachelijk is om verremmen te bestraffen. Alonso, Kubica en Kovalainen verremden zich ook door de wat te koude banden.

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Fijn, Massa krijgt de 7de stek ook nog eens in de schoot geworpen, omdat Bourdais hem gehinderd zou hebben bij het uitkomen van de pits.
    Tijdens de race gaven ze al aan dat ze er na de race naar gingen kijken, maar dat vind ik zo triest. Kijk er dan gelijk naar, deel gelijk een straf uit, maar geef niet achteraf nog eens een timepenalty.

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb er ook mijn twijfels bij. Ik heb het shot maar van één kant gezien, dus ik kan het mis hebben, maar het leek mij dat Bourdais evenveel schuld had als Massa.

En dan hebben we nog die drive-through penalties. Zoals ze al zeiden bij RTL-GP, nu is het net alsof de fout van Hamilton gelijk staat aan de touché van Massa. Het is altijd chaos bij de start. Al helemaal achterin het veld, waarom moet een actie in de top5 dan ineens wel zo bestraft worden? Je kunt die chaos niet voorkomen door met regeltjes te smijten.

Verder een aardige race, alleen jammer dat Piquet geen derde is geworden. Dat zou ik echt mooi hebben gevonden.

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Lewis had makkelijk kunnen aansluiten en laten we dan ook maar stellen dat de gepushte auto geen nadeel had in Spa. Maar dan nóg hebben Kimi en Alonso (doelend op de twee genoemde voorbeelden) een poging gedaan tot het eraf pushen van de tegenstander. Dat ie er nadeel van heeft, doet er helemaal niet toe. De acties zelf behoren bestraft te worden o.b.v. wat er in de regels staat, dan hoor je niet te kijken of iemand nadeel had of niet. En sowieso heeft degene die de 'push' maakt er wel voordeel van en dat is ook al genoeg om het te bestraffen. Er schiet me zo opeens een voorbeeld te binnen uit Canada 1998 waarin Schumacher Frentzen van de baan drukte en toen lag er een grindbak en het betekende het einde van de race voor Frentzen. Schumacher werd niet bestraft. Het slaat ook gewoon nergens op om naar de gevolgen te kijken, het gaat om de actie.

Wat jij zegt komt een beetje als volgt over:
    Voetballer A komt met twee benen in op B, B ziet het net op tijd en springt en valt en staat daarna gewoon weer op omdat hij geen blessure heeft. Scheidsrechter geeft alleen een vrije trap (terwijl er op een dergelijke overtreding rood staat), omdat B er geen nadeel van had. Even later in de wedstrijd is de situatie precies omgekeerd, maar raakt A wel geblesseerd omdat hij de tackle niet zag aankomen en bleef staan. Scheidsrechter trekt direct rood omdat A er wél nadeel van had.

Dit kan natuurlijk niet, de actie blijft hetzelfde maar omdat B gelukkig beter reageerde, zou A worden beloond?

11. JeePee

JeePee Guest

Nee. Wat ik zeg komt over als:
    Een speler wordt getackeld maar de bal blijft binnen het team. Er wordt niet afgefloten maar de voordeelregel wordt toegepast.
    Een speler wordt op diezelfde manier getackeld en het team raakt balbezit kwijt. De scheidsrechter geeft een vrij trap.

En een groot nadeel van de FIA is het telkens verwisselen van de stewards. Ik vind dat ze een vaste groep op moeten stellen van bijvoorbeeld oud-coureurs. Die weten wat er gaande is en met een vaste groep voorkom je inconsequentheid. Voorbeelden van 1998 vind ik een beetje krom want dat is echt al te lang geleden.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Een speler die met grove tackle inzet, ook al blijft de bal bij het andere team wordt dan na het voordeel wel bestraft. Het is al vaak zat voorgekomen dat een scheidsrechter achteraf nog de kaart komt uitdelen. De scheidsrechters bestraffen wel de actie, wat ook terecht is. In de regels staat dat een tackle met twee benen vooruit een rode kaart is en dat is dan wat je hoort te bestraffen. En als ze het juist inschatten, doen ze dat ook altijd.

Tja, blijft een feit dat er toen geen straf is uitgedeeld. De oudheid van de actie doet er toch niet toe? Daarbij heb ik nu al 3 situaties genoemd waar geen straf voor is uitgedeeld en als ik even nadenk, kan ik er nog wel 10 aan je noemen, waaruit gewoon de inconsequentheid blijkt. Vorig jaar in Turkije toen raakte Fisico Trulli zelfs nog bij de start op z'n achterband en Trulli verloor twee plekken. Fisico werd niet bestraft.

13. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Heeft iemand een video van dit hele voorval? Ik heb het gemist :{

14. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik als groot Mclaren fan vond de straf van Hamilton wel terecht en ook de straf van Massa terecht. Natuurlijk is de actie van Massa veel erger dan die van Hamilton maar omdat de regels zo raar zijn is dit nu eenmaal zo. Dit heeft niks te maken met de zogenaamde F(errar)IA.

Ook het voorval met Bourdais vind ik lastig te beoordelen omdat ik het niet echt duidelijk kon zien wie nu de schuldige was. Het vreemde is wel dat na Spa is afgesproken dat er alleen nog tijdstraffen worden uitgedeeld als er in de laatste vijf ronden een voorval plaatsvind. Ik denk dat een als er een straf uitgedeeld zou moeten worden dat Bourdais 10 plaatsen straf zou moeten krijgen op de grid in de komende race.

Het leek er vandaag wel weer op dat Ferrari erg werd voorgetrokken door de FIA maar ik denk dat het gewoon ligt aan de enorm kromme regels van de FIA.

15. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Thanks, ik denk ik kom weer eens even kijken op mijn oude hangplek. 8)

Mooie foto's trouwens Mika Kimi. :cool:

16. JeePee

JeePee Guest

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    T2 was echt geen fout van Lewis. Die zat er gewoon voor, Massa kwam net over de curbs, gleed daardoor wat naar buiten (de baan op), waardoor ie Lewis aantikte. Dat is racen, dat kan gebeuren en dat is vaak gebeurd. Wordt de laatste tijd alleen zwaar bestraft.
    In T1 remde ie gewoon te laat en daar is ie terecht voor bestraft, zoals Massa bestraft is voor zijn 'fout' in T2. Shit happens.
    Snap dan ook niet hoe je erbij komt dat ie T2 mist, maar dat bewijst maar weer dat je pro-ferrari en anti-mclaren bent. Erg kinderachtig. Maar goed, zo zal jij andersom ook denken.

18. JeePee

JeePee Guest

Erm? Misschien eerst even op de geposte link klikken en afkortingen kennen voordat je met beschuldigingen gaat gooien? T2 betekend in dit geval Turn 2 en komt vanzelfsprekend na Turn 1. Daar gaat Hamilton net als in T1 weer naast de baan. De actie waar jij het over hebt vond plaats in T6 en was inderdaad een onbegonnen actie van Massa. De reden dat Hamilton ineens van P3 naar achter Massa kwam, is te zien in het helicopter shot van bovenstaande link. And for crying out loud, hoe vaak moet ik nog melden dat zowel Ferrari als Mclaren mij geen drol interesseren?

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ah ok, dan was ik in de war met T6. T2 was me dan niet opgevallen tijdens de race en zat op de video al te zoeken naar andere actie.

20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom je dan kritiek hebt op Hamilton, alleen omdat hij in de pers zegt dat hij conservatief moet rijden en dat nu niet doet? Hij had al gezegd dat hij daar wat moeite mee heeft, en als Kimi-fan zou ik juist graag zien dat hij zich bocht na bocht verremd. In de eerste bocht ondervond Kimi er ook wat nadeel van, maar bij T2 had hij wel alleen zichzelf te pakken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina