1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Als je interesse hebt in de bankwereld kun je proberen om bij de rabobank te gaan werken en direct ook een opleiding te doen. Vaak betaald de bank dit ook nog.
    Zelf had ik deze mogelijkheid ook bij de Rabobank, maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik de bankwereld niet leuk vond.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bij accountancy doe je de laatste twee aanvullende jaren (weet met de nieuwe structuren niet hoe het heet ;)) in deeltijd. 1 dag in de week naar de uni, 4 op de werkvloer. Je hebt het dan bizar druk maar het is de standaard, dus werk vinden is geen probleem. Een accountant is overigens lang niet altijd met financiën bezig. 20% van de tijd ongeveer (uiteraard een gemiddelde)

    Hou er rekening mee dat het vakgebied een ontzettend prestatiecultuur kent, vooral de eerste jaren draai je ontzettend lange weken.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bij accountancy doe je de laatste twee aanvullende jaren (weet met de nieuwe structuren niet hoe het heet ;)) in deeltijd. 1 dag in de week naar de uni, 4 op de werkvloer. Je hebt het dan bizar druk maar het is de standaard, dus werk vinden is geen probleem. Een accountant is overigens lang niet altijd met financiën bezig. 20% van de tijd ongeveer (uiteraard een gemiddelde)

    Hou er rekening mee dat het vakgebied een ontzettend prestatiecultuur kent, vooral de eerste jaren draai je ontzettend lange weken.
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    je hoeft niet 2 keer op post reply te drukken hoor :+


    Bizar druk is trouwens ook overdreven
    Op HBO kan je je bachelor halen, je hebt alleen dan nog geen titel.
    Deze haal je na 2 jaar dus deeltijd werken.

    Ik doe BE HBO niveau....het kan dus dat ik de accountancy kant op ga, maar dat is nog allemaal voorbarig. Het is trouwens zo dat je bijna overal wel door moet leren, althans je baas verwacht het van je.

    Op dit moment werk ik in een supermarkt. Verdien nu met de standaard toeslag (regeling 27,5 % erbij ivm ATV en die vakantiepercentage) 8,56 per uur
    bruto is dat op mijn cao iets van 6,74 ofzo.....

    Wel aardig, maar ik doe dan ook geen reet (Vulploegleider FTW! :+)
     
  5. da_ruub

    da_ruub Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    320
    yo mensen,

    ik werk ook bij de shell. Bij ons werk je in ploegendiensten van minimaal 8 uur. Ik werk ook vaak wat langer. Dat vind ik geen probleem want ik heb een contract voor 8 uur in de week.
    Ik ben 4 jaar geleden begonnen met dit werk, en ik heb eerst via randstad gewerkt. Ik heb ook cursussen gevolgd voor BHV (soort van ehbo en een 1 daagse cursus bij de brandweer). Omdat ik dat papiertje heb mag ik ook alleen werken, zoals in de avonden, 's nachts en in het weekend.
    Als het druk is is het natuurlijk wel ff doorwerken, maar je kunt ook vaak genoeg ff bijkomen.
    Of ik moet om 6 uur 's ochtends beginnen en dan heb ik de rest van de middag en avond. Of ik slaap lekker uit, en begin om 14.00 en dan kan ik altijd nog na 23.00 op stap gaan. Voor die tijd is er vaak toch weinig te beleven.

    na 21.00 sta ik achter "bullet-proof" glas. Tankstations worden naar verhouding niet zoveel meer overvallen omdat je constant het contante geld dat je binnenkrijgt afstort in een kluis.
    Tijdens de nachtdiensten krijg je wel vaak aparte figuren binnen, maar dat maakt het werk ook wel weer leuk en afwisselend. Zo kom je van BN'ers en diplomaten tot hells angels van alles tegen...
    Ik moet er wel bij vermelden dat ik op grote stations werk langs de snelwegen.
     
  6. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Hij had het over HBO Accountancy:

    Duaal onderwijs

    De duale opleiding Accountancy duurt even lang als de voltijd opleiding: vier studiejaren. Als u er voor kiest om in duale vorm te gaan studeren, kiest u voor een bijzondere studievorm. U werkt dan drie dagen per week, en volgt twee dagen per week onderwijs. Als u uw studie hebt afgerond, hebt u niet alleen een hbo-diploma op zak, maar hebt u ook ruime werkervaring.

    Werken met cijfers en mensen

    Als accountant heeft u een controlerende functie. Daartoe maakt u jaarverslagen en bekijkt en controleert u alle financiële kwesties van een organisatie. U werkt veel zelfstandig en bent een integere raadgever. Als accountant moet u dus zowel goed met cijfers als met mensen kunnen omgaan.

    Klinkt mij wel erg financieel anders...
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  7. Fibroidduck

    Fibroidduck Feyenoord Till I Die

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een week een baantje bij de Albert Heijn (vakkenvuller) breek ik afgelopen zaterdag mn pols, kan 4 weken niet werken en krijg wel doorbetaald, ze zullen blij met me zijn :+
     
  8. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    even over duaal accountancy:

    ik had de mogelijkheid om ook bij een kantoor duaal te studeren, maar dit was van school uit niet mogelijk, omdat het jaar nadat ik ben begonnen met studeren, de school (Windesheim)een zogenaamde nieuwe stijl introduceerde (ik ben nu zelf 3e jaars). Als ik op dit moment duaal zou gaan doen, liep ik op een achterstand aan (en ik loop nu al half jaar achter), doordat ik dan volgens de nieuwe stijl (minors en majors les zou krijgen).
    Als je duaal studeert werk je 3 dagen en ga je 2 dagen naar school (januari-juni) en het andere halfjaar ga je 3 dagen naar school en 2 dagen werken. Zo was het tenminste oude stijl en dat had te maken met de drukte. In de periode januari tot ongeveer juni, moeten de meeste bedrijven de cijfers laten zien dus dat moet gemaakt worden. Maar of dit nu ook nog zo gaat, durf ik niet 100% te zeggen.

    Ben nu zelf stagair en het is leuk werk (het moet je wel liggen om veel met cijfers te werken). Vooral als je begint doe je wat veel voorkomende werkzaamheden (inboeken van cijfers(bank, kas), verkoop en inkoopfacturen). Ik ben nu zelf bezig met belastingaangiftes voor het 3e kwartaal.
    Als de studie klaar is, kan je kiezen welke kant je opgaat, word je RA(op controle werk gericht) of AA (meer de samenstel kant op). En voor dat vervolg ga je inderdaad 4 dagen werken en 1 dag naar de universiteit. En de lengte van de vervolgstudie is ook nog afhankelijk van de richting (RA of AA) je kiest.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  9. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, kan me ooit herinneren dat je ook bij een C1000 werkte?
    Correct me if I'm wrong.

    Maar dan heb jij een debiel hoog salaris. :eek:
    Metal Mark & Ik zijn beide vulploegleider in dezelfde C1000 en wij krijgen volgens schaal iets om en nabij de 5,80 per uur ofzo.
     
  10. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    Is het bij HBO duaal de bedoeling dat je al een baan hebt in die branche? dit kan ik dus niet specifiek vinden.
    Wel dat je bij sommige scholen (of alle??) het eerste jaar fulltime school hebt

    Hbo spreekt me wel aan, maar heb wel geld nodig, ik werk nu in een heel andere branche, wil graag HBO doen maar wel duaal
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2008
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je nog geen baan nodig in die branche. Als het goed is kan je je aanmelden voor de opleiding, en de school heeft dan een lijst met bedrijven. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Plus :cool:

    En zit nu in schaalgroep B1 + vergoeding voor extra functiejaar (die bestaat namelijk niet als je 19 bent).
    Als ik mijn doelstellingen heb gehaald met het team (m.b.t. Datums, derving, out of stoch en restanten) ga ik met de andere vulploegleiders naar functieschaal C wat dus die 6,75 verklaart.

    Afijn, doelstelling hebben we in Juli gehaald en augustus zou dan mijn nieuwe functiegroep C dus zijn. Nu heb ik inmiddels 1 maand (over de maand augustus) mijn functiegroep gehad en beginnen ze te janken dat de doelstellingen wat scherper bijgesteld moeten worden met als gevolg dat ik opeens volgens een functiegroep B1 + die extra vergoeding. Dat komt ook rond de 5,95.

    Daar komt, zoals je wel begrijpt een vervolg op.

    De pest is dat ik na 5 keer nog geen schriftelijk akkoord heb over die verhoging. :x
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Hoe oud moet je zijn om bijvoorbeeld bij een Free Record Shop oid als bijbaan te werken? Ik wil eigenlijk een baantje wat op de zaterdag kan zodat ik de avonden vrij ben, wat ik nu dus niet heb. Al ben ik wel tevreden met het werk zelf. Ik was nu af.
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie er regelmatig gasten van 17/18/19 jaar staan. Ik denk dat dit dan ook de eis naast een beetje kennis van zaken.
     
  15. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad. De prestatiecultuur (up or out, grow or go) heb je met name bij de Big 4 kantoren. Er zijn middelgrote kantoren waar het een stuk relaxter is.
     
  16. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik werk al een tijdje als postbode voor een plaatselijk kinderdagverblijf organisatie. Ik moet het altijd vrijdag of zaterdag doen en vind het eigenlijk wel relaxt. Het is meer een een beetje in de buitenlucht fietsen en een paar briefen in de bus stoppen en het is ook niet zwaar ofzo:) Ik krijg dan €0.35 voor een kleine envolop en €0,60 voor een grote. Het komt neer op gemiddeld €80,- per maand en €7,- netto per uur. Niet gek voor een 15jarige denk ik of wel?
     
  17. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    dat doe je goed ja, weet nog mijn aller eerste loon 2,91 euro per uur
     
  18. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik nu 8) ik werk 8 uur per week bij ap.
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste uurloon begon op 2,56 :+.
     
  20. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 15 en ik krijg 2.90 euro per uur. Moet schoonmaken/klusjes doen bij een autoschadeherstelbedrijf, het is wel aanpoten soms maar je hebt ook redelijk lang (doorbetaalde) pauze en als je je werk goed en snel afmaakt mag je vaak ook eerder naar huis gaan. (wel doorbetaald uiteraard)
    Ik vind het wel best zo, ik verdien ongeveer 100 euro per maand en dat kan ik als 15 jarige goed gebruiken, en ik ben op zaterdag lekker onder pannen.:)
     

Deel Deze Pagina