[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nee, snap ik ook niet. Jeepee, je zegt een hekel te hebben aan Hamilton omdat hij teveel grootspraak heeft. Maar tegelijker tijd ben je fan van een coureur die het de normaalste zaak vindt om fotografen en kleine meisjes van nog geen 5 jaar om ver te duwen.

Vraag me af hoe je zou reageren als het andersom geweest was.

2. JeePee

JeePee Guest

Stom forum. Weer een lang bericht getyped en wéér vraag hij bij 'versturen' of ik me aan wil melden. Alles weg. Geen zin om te typen meer.

3. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Zal verder niks zeggen over de zaken buiten de baan, maar Ron Dennis geeft tenminste wel handtekeningen. :+

4. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Care?

Hij is tenminste aan het racen... Ik vind het schitterend om te zien wat hij er allemaal voor doet. Dat mis ik de laatste tijd wel een beetje bij de rest van de coureurs die allemaal veel te voorzichtig zijn.

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Beetje jammer niet wilt dat McLaren wint en Massa gaat helpen als ie dat kan. :mad:
    Als dat echt zo is, dan mag ie de komende races zijn motor ploffen, en dat zeg ik niet snel over Alonso.

6. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Zelfs Kubica heeft al gezegd dat hij op dit moment liever Massa dan Hamilton wereldkampioen ziet worden:eek: En Kubica en Hamilton zijn nog goede vrienden ook!

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Bourdais heeft dan wel laten weten juist geen hoge pet van Massa op te hebben.

Het zou mij trouwens erg verbazen als Alonso Massa echt gaat helpen, zo zit ie helemaal niet in elkaar. Alonso wil altijd zoveel mogelijk punten voor zichzelf scoren. Ik heb meer het idee dat ie dat zegt om McLaren nog even na te trappen en bang te maken i.v.m. de situatie vorig jaar. Trouwens, ik neem aan dat er wel regels zijn voor competitievervalsing, dus dat moet dan wel goedkomen, tenminste als de FIA voor de verandering niet inconsequent is.

@Mika Kimi: Maar misschien heeft Ron Dennis net iets teveel grootspraak :+

8. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ron Dennis is altijd heel bescheiden. :9 Nee dat niet, maar ik mag hem wel.

Er zijn trouwens ook nieuwe beelden vrijgegeven van de drie grote incidenten dit weekend, te zien op de officiële F1 site.

Daarnaast zijn er weer belachelijke ideeën voorgesteld, zoals een verbod op tanken, inkorten van de races en ook nog de welbekende 'reverse grids'. En alledrie stuk voor stuk klote ideeën! We wisten al dat de FIA en Bernie totaal niet luisteren naar de fans, maar die FOTA kan er ook wat van! Op deze manier slaan we een nóg slechtere weg in..

-Edit-

Laatst bewerkt: 15 okt 2008
  9. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Komend seizoen weer een Grand Prix minder op de kalender :'-(.

GPUpdate.nl

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Pfff, dan komen er zeker weer van die grote gaten in die kalender dat je weer ineens 4 of 5 weken geen race hebt :mad:

Kijk, Heidfeld begrijp het helemaal. Het is gewoon inconsequent zoals het nu gaat. En hierdoor komen de FerrarIA-termen naar buiten. Als er gewoon consequent gehandeld wordt, zal niemand dit roepen. Om te beginnen moeten ze eens duidelijk maken wat ze met hun regels bedoelen, want ik weet nog steeds niet wat er allemaal onder een unsafe release valt en wat net kan bijvoorbeeld. Ook snap ik niet wat ze met de regel bedoelen dat er 10 voor het einde geen penalties meer in de race worden uitgedeeld, want blijkbaar doen ze het ook met 15 ronden te gaan. Consequent worden, dan houd je iedereen tevreden.

Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het mee eens, het werk laten doen door part-timers is gewoon onzinnig.

En dat van de Franse GP is enorm jammer, er waren al geruchten maar nu is het dus zeker. :'-(

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ben ook een voorstander van vaste stewards. Waarom zou je deze in godsnaam 1 grand prix laten werken en vervolgens weer anderen nemen:confused:

Franse GP vind ik persoonlijk minder jammer dan die van Canada. Vind de Franse GP eigenlijk nooit echt leuk of spectatculair.

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel zo ja, maar het is wel een heel mooi circuit vind ik. Het is volgens mij nog steeds niet duidelijk waarom Canada weg moest, maar misschien kan ie nu weer terug omdat Frankrijk er ook af is. FIA en Bernie & co moeten nog reageren maar anders hebben we volgend jaar slechts 17 GP.

Trouwens een grappig stukje:

Niet te serieus nemen. :9 Maar het is herkenbaar.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Mooie kwalificatie! Hamilton weer een strakke pole, Alonso ook weer erg lekker, had alleen gehoopt dat Kovalainen meer naar voren (voor een Ferrari) had gestaan.

15. JeePee

JeePee Guest

Mooie kwalificatie inderdaad! Kimi lijkt gelukkig weer happy met de auto net zoals Fuji en denk dat hij ietswat zwaarder is dan Hamilton, zeker gezien de positie van Kovalainen. Hopen op eenzelfde eerste 200 meter als Fuji, want hier kan Hamilton gelukkig niet de oetlul uithangen in de eerste bocht.

Hoop eigenlijk ook op veel regen morgen. Dat het een knotsgekke race mag worden waarin de slechte kwalificatie van Kubica vergeten kan worden!

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, baal ook een beetje van Kovalainen maar gelukkig deed Hamilton het erg goed.

Toch leuk om te zien hoe McLaren het gat heeft weten te dichten op de 'Ferrari-circuits', en andersom hoe Ferrari dat ook is gelukt. Ben dan ook benieuwd of Ferrari in Brazilië weer zo dominant zal zijn.

Regen vind ik ook prima, maar het zal hoe dan ook spannend worden. :)

17. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer van Kubica, nu kan ie niet toeslaan als Hamilton of Massa een foutje maken. Maar ik beschouw hem nog wel als titel kandidaat. Dan moet ie morgen een foutloze race rijden, misschien een andere strategie gebruiken.

18. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Kubica is wat mij betreft geen serieuze titelkandidaat. Natuurlijk heeft hij nog wel een theoretische kans, maar BMW heeft gewoon de snelheid niet meer van de eerste seizoenshelft. Ze zijn stil blijven staan en Renault is eroverheen gekomen.

Hoop sowieso niet dat hij kampioen wordt, omdat hij maar 1 wedstrijd gewonnen heeft. Is wat mij betreft te weinig om aanspraak te maken op de titel.

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had voor dit weekend echt verwacht dat Ferrari, net als vorig jaar, de betere zou zijn maar Hamilton scoort een hele mooie hattrick!

Nu 7 punten voor op Massa, dus gewoon geen fouten maken en minimaal vijfde worden over twee weken. Het constructeurskampioenschap is wel zo goed als voor Ferrari, helaas mede door de lekke band van Heikki.

Maar heel goed gereden van Hamilton, beetje saaie race maar de spanning was wel aanwezig. Hopelijk in Brazilië eindelijk weer een McLaren coureur kampioen!

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik vond het maar een saaie race, maar ben wel blij dat Hamilton gewonnen heeft.

Het incident tussen Trulli en Bourdais bij de start is wel het bewijs hoe inconsequent ze daar bezig zijn bij de FIA. Onbegrijpelijk dat de situatie niet eens wordt onderzocht, laat staan dat er straffen worden uitgedeeld. Dan had Hamilton vorige week ook niet bestraft hoeven worden.

Laatst bewerkt: 19 okt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina