Mijn persoonlijke mening is dat als je op 2 meter van je scherm zit, je beter voor een plasma kunt gaan indien je deze voornamelijk voor tv kijken gebruikt. Mijn ervaring met mijn Samsung LE37A656 (LCD) leert dat hoe verder je weg zit hoe beter het beeld wordt bij reguliere (digitale) tv-uitzendingen. Als je de tv voornamelijk voor gamen gebruikt, maakt het niks uit of je LCD of plasma neemt alhoewel ik zelf meer naar plasma neig i.v.m. inputlag die bij LCD's in het algemeen hoger is dan bij plasma's.
Zelf ben ik wel gecharmeerd van de LG 42PG6000 plasma maar de Panasonic PX80 serie schijnt de beste koop te zijn in de prijsklasse van €750,-. De Samsung LE40A552 vond ik ook een schitterend beeld geven net als de Samsung PS-42A451 . Wil je iets minder uitgeven dan kun je ook voor de kleinste plasma op dit moment gaan; de LG 32PG6000
Het verschil met een HDMI-kabel zul je waarschijnlijk alleen merken bij de Samsung LE40A552. Bij toestellen kleiner dan 40" zul je het verschil nauwelijks merken tussen component en HDMI.
Laatst bewerkt: 18 okt 2008