1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was er vooral uit omdat ik zojuist even bij een speciaalzaak ben gaan kijken naar de vele televisies. Op elke televisie draaide dezelfde demo (maar ik weet niet of het een speciale fullhd demo was). Maar dat maakte niet uit. Ik vond het beeld op de 32w4000 het mooist op zo'n 2 mtr. Ik vond het beeld van de andere fullhd lcd's erg slepen en schokken (maar dat zullen wel instellingen etc zijn). Ik vond de fullhd opvolger van de panasonic px80 eigenlijk minder mooi dan de px80 zelf. Maar wederom kan dit aan de demo etc liggen. Die fullhd plasma had scherper beeld, maar daardoor ook wat te hoekig beeld...die px80 had veel meer vloeiend beeld.

Ik ga morgen nog bij wat andere zaken kijken, maar voorlopig is er nauwelijks nog twijfel....die samsung heb ik ook gezien, maar wat dat betreft vond ik die w4000 echt stukken beter.....

2. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind een reactiesnelheid van 8ms van die Sony niet echt indrukwekkend maar je kunt beter op je eigen ogen afgaan dan op specs. Mijn advies is om toch zo groot mogelijk te gaan omdat je echt heel erg snel aan het formaat went. Met de 42PX80 zit je dan gebeiteld, met de LG 42PG6000 trouwens ook *).

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Heel goed dat je zèlf vergelijkt in de winkel. Als je het aantal tv's van je keuze hebt teruggebracht tot een paar, vraag dan aan de winkelier of je wat spullen van thuis mag meenemen (ps3/xbox etc) zodat je echt kunt vergelijken. Verander ook de instellingen van de tv's!

4. Shukie

Shukie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta voor de volgende keuze: Samsung LE32A456 of de Sony KDL32V4500. Welke raden jullie aan?

Is er in de prijsklasse van de Sony (~680 euro - echt het maximum) nog iets beters te krijgen van 32"?

Laatst bewerkt: 18 okt 2008
  5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb mn keuze kunnen maken. ben voor de Philips 37PFL7603 D gegaan.
    was erg te spreken over het beeld en het geluid wat er uitkomt is echt super vergeleken met de meeste tv's van tegenwoordig. Alleen het design van de tv zelf vond ik niet super, maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
    Ambilight het ik voorlopig maar uitgezet, heeft totaal geen nut gezien de tv redelijk in het midden van mn kamer staat en er dus geen witte muur in de buurt is. Miss gooi ik zo al mn lichten in mn kamer uit en check dan of het wat uitmaakt, maar vooralsnog word ik er gek van, al die kleurtjes

6. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie tips over het onderstaande?
    Over anderhalve week ga ik verhuizen en dan ga ik direct via een webshop (tips van betrouwbare? ik kijk sowieso bij Kieskeurig) de plasma panasonic PZ85 en de panasonic home theatre system SC BT 100 aanschaffen en aansluiten.

Nu gaat het om dat aansluiten. In de handleiding van de SC BT 100 staat aangegeven dat je het beste een HDMI kabel van panasonic zelf kunt gebruiken hiervoor, mede voor Viera Link. Is dat zo, waar zijn deze te krijgen of hebben jullie tips over goede betaalbare HDMI kabels? Daarnaast kun je t.b.v. audio ook verschillende kabels gebruiken. Een gewone en een optische. Ik neem aan dat deze laatste de beste optie is? Tips voor merken wellicht?
    Is aan te bevelen deze kabels ook via een webshop te laten leveren?

7. ventouxfreak

ventouxfreak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik terug ben in Nederland ga ik gelijk kijken voor de volgende tv's:

- Samsung LE37A552/LE40A552 of de
    - Samsung PS42A451

De eerste twee zijn LCD Full HD en de onderste is Plasma HD Ready. Mijn bank staat op niet meer dan 2 meter van het scherm. Als ik nu Fifa 09 of PES 09 (of enig ander spel dat full HD ondersteunt) wil spelen in full HD op de LE37/LE40 merk ik dan op die afstand enig verschil als ik hetzelfde spel zal spelen op de HD-ready plasma (720p)? Als dit weinig tot geen verschil zal maken neig ik naar de 42'' Plasma. Is ook voor het gamen met de 360 op een HD ready scherm een HDMI-kabel aan te raden? Alvast bedankt:)

8. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn persoonlijke mening is dat als je op 2 meter van je scherm zit, je beter voor een plasma kunt gaan indien je deze voornamelijk voor tv kijken gebruikt. Mijn ervaring met mijn Samsung LE37A656 (LCD) leert dat hoe verder je weg zit hoe beter het beeld wordt bij reguliere (digitale) tv-uitzendingen. Als je de tv voornamelijk voor gamen gebruikt, maakt het niks uit of je LCD of plasma neemt alhoewel ik zelf meer naar plasma neig i.v.m. inputlag die bij LCD's in het algemeen hoger is dan bij plasma's.

Zelf ben ik wel gecharmeerd van de LG 42PG6000 plasma maar de Panasonic PX80 serie schijnt de beste koop te zijn in de prijsklasse van €750,-. De Samsung LE40A552 vond ik ook een schitterend beeld geven net als de Samsung PS-42A451 :9. Wil je iets minder uitgeven dan kun je ook voor de kleinste plasma op dit moment gaan; de LG 32PG6000 :cool:

Het verschil met een HDMI-kabel zul je waarschijnlijk alleen merken bij de Samsung LE40A552. Bij toestellen kleiner dan 40" zul je het verschil nauwelijks merken tussen component en HDMI.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waar kan ik een grafiek/berekening vinden om de juiste beeld diagonaal met de juiste kijk afstand?

10. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    HDMI kabel maakt niks uit voor Vierra link.
    Heb er 1 van Profigold(goede kabels voor redelijke prijs) en werkt gewoon prima tussen mijn tv en br speler. ;)

Ondersteund die home cinema set HD audio?
    Dan is HDMI de beste oplossing anders idd optisch.
    En elke kabel voldoet geld ook voor HDMI.

11. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG][/QUOTE]

12. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben mijn oude dikke phillips kast ondertussen wel zat geworden en wil nu een nieuwe tv aanschaffen. Mijn eisen zijn:

-Best mogelijke beeld tijdens het gamen. ik zit op circa 3 meter van de tv af tijdens het gamen. Welke grootte is dan aan te raden?
    -Mijn beschikbare budget is tot ongeveer 700 euro

Welke tv's zouden jullie aanraden? Ik heb al wat reacties gelezen en op de site van de consumentenbond gekeken maar dat was nogal tegenstrijdig. Ik was bijvoorbeeld benieuwd wat beter zou zijn lcd of plasma en vond op de consumentenbondsite: Plasma of LCD: De meeste LCD-tv's hebben hogere resolutie dan de meeste plasma-tv's.

Terwijl veel mensen hier meer gecharmeerd waren van het beeld van plasma.

groeten,

duco3101.

13. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De recensies van de Consumentenbond kun je voor wat betreft tv's niet serieus nemen =(.

Met jouw budget en kijkafstand adviseer ik je de Panasonic 37PX80, de LG 42PG6000, de Samsung PS42A451 of de Samsung LE37A552. De reden hiervan kun je terugvinden in de laatste 8 pagina's van dit forum. Vergeet ook niet om zelf in de winkel te kijken wat je mooi vindt.

14. Hallooow

Hallooow Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik zit met een paar vraagjes omtrent Full HD, het volgende is me nog iet helemaal duidelijk.

Ik heb een Full HD tv (1080p)

-Wat is het verschil tussen 1080i en 1080p, is dit enkel en alleen dat bij 1080i de lijnen niet in een keer op het beeld komen, wat dus "strepen" kan vormen ?

-Een Full HD tv heeft dus de mogelijkheid in een keer 1080 verticale lijnen weer te geven ?

-Wat heb ik nodig om met m'n 360 van 1080p te genieten (Full HD tv en een ondersteunend spel uiteraard). Kan je met zowel een component als HDMI kabel van 1080p genieten ?

-Wat is precies het verschil tussen HDMI/Scart/Component ?

Ik hoop dat iemand een duidelijk antwoord op mijn vragen heeft :)

Bij voorbaat bedankt.

15. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alle antwoorden op jouw vragen zijn terug te vinden in de startpost :).

16. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga deze week een nieuwe tv kopen uiteraard een LCD.

Alleen ik ben er nog niet uit welke en waar ik hem moet kopen..
    mijn budget it tot 600 euro.. en ik heb natuurlijk het liefst een Full HD tv..

Hebben jullie mischien advies.. over welke ik moet kopen.. ik kom er namelijk echt niet uit. en ik wil natuurlijk het mooiste beeld voor mijn games en tv..

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    hoe groot moet die worden? en full hd heb je nog niks aan. en voor je budget van 600,- heb je misschien een 32" Full HD. En daar merk je toch niet op dat je op 1080p gamed ipv 720p

18. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De LG 32PG6000 of de Panasonic 37PX8. Dit zijn plasmaschermen maar geven wel het meeste waar voor hun geld in die prijsklasse.

19. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    ik ben niet geintresseerd in plasma.. vanwege inbranders.. en ik heb het liefst een 32 inch of groter

20. El Jazzaff

El Jazzaff Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Loonens... Kom d'r maar in...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina