[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het meer dan logisch hoe Ferrari heeft gehandeld, maar het commentaar slaat soms nergens op.

"Absolutely no team orders, no, no ... He passed him fair and square on the track."
    - Rob Smedley, Ferrari, speaking to German broadcaster Premiere.

En de Italiaanse TV had de verklaring dat de achterbanden van Raikkonen helemaal op waren.

2. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Yup, gewoon rustig blijven nu. Laat Ferrari maar lekker een 1-2 pakken in Brazilie (ik verwacht dat Ferrari daar niet te kloppen zal zijn) en dan gewoon op de derde plek rustig naar het WK rijden. Met Kovalainen hopelijk op een vierde plek, die de rest van het veld bij Hamilton weg houdt. \o/

3. JeePee

JeePee Guest

Saaie race inderdaad. Had gehoopt op wat regen maar helaas. MotoGP was ookal geen spectakel dus een slechte dag voor de racefans vandaag. Nu nog ff kijken wat Albers kan klaarmaken in die R10.

Strak gereden van Hamilton. Ik voelde al aankomen dat Kimi naarmate stint 1 vorderde het tijdsverlies op Hamilton van positief naar negatief kon omzetten (kijkend naar de live timing van vorige GP's is het net een diesel. Pas na 5 à 10 rondjes ofzo komt hij pas op gang met die F2008) maar de inhaalslag was veelste klein. Denk zelfs dat Hamilton nog wel harder kon als er druk zou komen.
    De 'inhaalactie' voelde je al lang en breed aankomen natuurlijk. Beetje jammer maar uiteraard volledig logisch.

@ Fisichella,
    Wordt ondertussen wel moe van die 'inconsequentheidsopmerkingen' (3x woordwaarde?) Het is volgens mij wel algemeen bekend dat er telkens iemand anders over de straffen gaat. Enige wat we kunnen doen is hopen op een vaste stewards of the meeting volgend jaar.

@ Mika Kimi,
    Iets anders kan het team niet zeggen natuurlijk. Raikkonen kan zelf zeggen dat hij weet wat het team WIL, en dat hij daarom gas terug ging. Ferrari kan natuurlijk onmogelijk zeggen dat Kimi dit in opdracht deed. En de Italiaanse media is ook te achterlijk voor woorden. Zo'n Ferrari Mania daar. Stond in de maandagochtend krant na Monza met grote letters 'Vettel wint met Ferrari Motor'. Tja...

Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2008
  4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Niet al te spectaculaire race, maar ook geen race met verdeelde gevoelens aan het eind (op eventuele startincident na).

Wel lekker dat Hamilton gewonnen heeft. Jammer van Kovelainen. Constructeurstitel zal nu wel naar Ferrari gaan.

Vorig jaar lag Hamilton ook 1ste met 7 punten voorsprong en nog 1 race te gaan, hoop dat het nu niet afloopt als vorig jaar. Er kan zo veel gebeuren, waardoor ie buiten de punt komt te vallen, door eigen fout, problemen met wagen of fout van een ander. Wordt echt een spannende race, iig uitslag.

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11

Tja, enerzijds een beetje sneue opmerkingen, aan de andere kant worden ze wel hiertoe gedwongen door de regels. Vind dat de FIA de regels omtrent teamorders moet aanpassen, naar iets in de trend van "teamorders zijn verboden, tenzij een van beide coureurs geen mathematische kans meer heeft op de titel". Voorkom je tenminste dit soort domme opmerkingen en schijnheilig gedrag op de baan.

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad ik vind het ook absoluut logisch dat Ferrari op zo handelt, ieder ander team had het zo gedaan.

Maar omdat iedereen weet dat het een teamorder was, is zo'n antwoord wel grappig. Of de vraag van de journalist is gewoon dom, want die weet ook wel beter. :)

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tja, als je er zo moe van wordt, hoef je niet te reageren, maar je wilde vorige wedstrijd voorbeelden van mij horen dus dan krijg je hier een hele recente ;) Maar we kunnen idd alleen maar hopen op dat wat Heidfeld gezegd heeft.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Echt een geweldige race van Hamilton! \o/ _O_ Precies hetgene gedaan wat hij moest doen. En hoe? Met overmacht van begin tot einde (gelukkig had ie deze week wel een hele goede start). Hamilton/McLaren was duidelijk het hele weekend al de snelste en sneller dan beide Ferrari's. Hamilton maakt nu zeker een goede kans op het kampioenschap. Hoop zo dat het hem lukt!!! Constructeurskampioenschap is zo goed als zeker voor Ferrari. Kovalainen rijd te wisselvallig en heeft vaak pech (vandaag weer), dus dat gaat McLaren niet redden helaas. Alonso heeft weer een sterke race gereden en het lijkt er nu toch echt wel op dat Renault weer richting de topteams gaat, kan het alleen maar hopen voor volgend jaar. Ook lekker dat Piquet weer een punt had vandaag. Verder een hele saaie race. Maar dat maakt me nu even niets uit, het gaat erom dat Hamilton gewonnen heeft en de eerste stap richting de titel heeft gezet.

Wel een opvallend iets uit de stand van de coureurs:

6. F. Alonso Renault 53
    7. H. Kovalainen McLaren 51

9. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Kovalainen heeft dan ook echt enorm veel pech dit jaar.. Alle pech die Mclaren heeft die komt terecht bij Kovalainen...

10. JeePee

JeePee Guest

Klopt ja. Hamilton heeft in Hongarije een lekke band gehad, maar verder zijn alle motorische, hydraulische en versnellingsbakproblemen + lekke banden bij Heikki terecht gekomen. Vond het ook zielig dat hij gisteren in één race alweer twee maal pech had. 't Is net Raikkonen in die Mclaren. Hoop echt dat hij volgend jaar wat meer pace heeft en minder pech. Maarja, voor dat eerste moet Mclaren hem wel wat meer gunnen.

Arrrr heb zoveel zin in volgend jaar en deze winter! Ben echt benieuwd hoe de rollen zullen zijn. BMW en Honda zullen ongetwijfeld beter presteren dan dit jaar, gezien de ontwikkelingen van de 2009 auto. Renault is er ook al een tijdje mee bezig en van Mclaren en Ferrari mag je ook wel verwachten dat ze voorin meedoen. Australie 2009 wordt onvoorspelbaar!

11. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik weet niet of dat van Kovalainen persé pech is, maar ik denk eerder dat McLaren net als vorig jaar alles op Hamilton zet en Kovalainen er maar een beetje bij laat hangen. Het gerucht gaat zelfs hier in Spanje dat Kovalainen weg wil bij McLaren omdat ze Hamilton zoveel meer privileges geven. Dit zal me niets verbazen als je de historie bekijkt van Alonso bij McLaren.

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is al de eerste, ben benieuwd of er meer van dit soort uitspraken zullen volgen..

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Nou, als alle teams weggaan. Toyota is best een groot team. Standaarmotor is niet zo verstandig denk ik, als er teams weggaan. En je kunt er vanuit gaan dat er meer uitspraken komen... :mad:

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Toyota is al niet de enige met een aankondiging als dit. Shell heeft nu ook al aangegeven niet echt blij te zijn met dat standaard motoren plan.
    bron: gp update.net

Vooral doorgaan Mosley, het lukt jou en kornuiten nog wel om de F1 kapot te krijgen.
    Goedkoper is één ding, dit soort maffe plannen gaat het einde betekenen, ik verwacht een soort split net als er jaren geleden in Amerika gebeurde met de Indy car series.

15. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    laat shell maar opzouten, aangezien F1 ook bij de vrouwen erg populair is (zeker nu er al zo lang geen dooien meer zijn gevallen en de jonkies zo schattig zijn ipv bruut) wordt het echt eens tijd dat de ferraris vol komen te staan met chips en waspoeier reclame, toch.

waar ik dan wel erg om kon lachen was dat ondanks een standaardmotor zou er toch reden kunnen zijn voor autofabriekanten om vooral toch te blijven, want de fabriekanten zouden dan wel zelf die standaard motor mogen bouwen....

hahahahaha, dan sta je helemaal voor lul als ie ploft.

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Hier staat ook al iets over Kovalainen:

Als dit zo is dan vind ik het goed dat hij van zich afbijt, dit jaar was waarschijnlijk meer een leerjaar maar McLaren moet zich volgend jaar dan aan zijn woord houden en de coureurs gelijk behandelen.

17. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Jah natuurlijk... Hij mag blij zijn met zon wagen en uit eindelijk mag hij dan ook prestaties neerzetten!

18. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Volgens mij kan Lewis zich beter concentreren op het racen:{

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Toppie van Ferrari, ik had zo'n verklaring nooit zo snel verwacht maar erg goed dat ze zich laten horen!

@ hierboven; de nieuwe JV? :9
    Maar ik vind ook dat hij zich beter met andere dingen bezig kan houden..

20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    F1 is zo richting haar einde aan het gaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina