[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Je kan er veel over zeggen, maar niks is gewoon zeker. :) Ik zeg zeker niet dat ik gelijk hebt, maar ik zou daar wel de waarheid in kunnen zien. Dat van de Maya's en zo vind ik een beetje een slap verhaal. Het enige bewijs ervan is een stukje kalk met een helikoptertje er in gekrast.

Ook is een optie dat er helemaal geen zonnen meer zijn ver van ons vandaan. Of dat er geen mineralen meer zijn, die voor leven kunnen zorgen. Wie weet. Niemand weet hoe groot het heelal is, laat staan of het ooit ophoudt?

2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen reactie geeft,maar om het even anders te bekijken.
    Maar wat zouden jullie zelf denken als er een reuzenschip komt die helemaal organisch is met de uitsteeksels en angels en al eruit geklapt,wat voor uitstraling geeft dat?

En wat nu als het een klein schipje is niet veel groter dan de Fiat van je buren met diezelfde omschrijving,wat straalt dat dan uit?

Juist beide zouden je angst aanjagen alleen de reuzen UFO zou dan niet alleen angst maar ook chaos veroorzaken wegens zijn absurde grote.
    En stel nu als ze melden dat ze vreedzaam zijn en komen kijken naar ons,zou je ze dan geloven?
    Okee nu is dit wel heel extreem,maar kun je dus al nagaan wat een gewoone lijkende UFO al op ons effect heeft.

Tja dan nog over de wetenschap,ook die hebben het vaak wel mis hoor.
    Wetenschappers hebben vaak last van het wij hebben altijd gelijk syndroom,en op dat punt verschillen ze niet veel van religieuze luitjes algemeen.
    En uiteraad kan iets altijd natuurlijk zijn,maar ook de natuur heeft zijn eigen vormen en doelen.
    En als een buitenaards ras ons komt bezoeken met zijn schepen zal er ook een doel zijn,of het nu gaat om nieuwschierigheid of een aanval.
    Wij mensen hebben eenmaal het probleem omdat we religie hebbe in de samenleving,en daardoor vaak alles te schone schijn word gezien.
    En uiteindelijk boet doordat de realiteit zich anders gedraagt dan hun geloof zegt,zoals Svennies het al zo goed verwoord over de Maya's bijvoorbeeld.

Ook ik geloof nog steeds niet in de vele UFO meldingen,maar dat betekent dat ze er niet hoeven te zijn.
    En ook dit is een punt waar Aliens van kunnen profiteren als ze dit zouden weten,want dan kunnen zij ons geloof (aan degeen die geloven in de verschijningen) in UFO's tegen ons gaan gebruiken.
    Tja en dan word het echt gevaarlijk,en dan hebben we een probleem.

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat dat een arrogante uitspraak is. Als je om je heen kijkt en ziet hoeveel wij hebben bereikt, dat vind ik zo ongelofelijk knap, ik denk dat ik eerder de bewondering uitspreek waarvan ik denk dat de mensheid die verdient. Ik geloof niet dat er nog een andere levensvorm bestaat die dat kan evenaren.

De wetenschap heeft vastgesteld dat water een eis voor leven is. Als dat zo is, dan is de marge dus al 0-100 graden celsius. omdat dan water vloeibaar is.
    hier een stukje over de kansen dat er buitenaards leven bestaat en aan welke eisen de omgeving moet voldoen.

daar denk je te gemakkelijk over vind ik. Als je al de factoren in de formule (onderaan als je de link volgt eerder in mijn post), kom je volgens mij op een zo klein getal uit.
    ik weet niet of er meerdere mogelijkheden zijn voor leven, en dat gaat ook mijn bevatting te boven

4. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    Heb volgens mij een keer op discovery of zo'n zender gezien dat er ook leven is en zich ontwikkeld op plekken waar het kouder is dan 0 graden hoor.
    En wat jij noemt zijn dingen die de wetenschap denken te weten, zij weten ook niet zeker hoe het op een andere planeet er aan toe zou kunnen gaan en of er andere levensvormen zijn die wel bij -20 of 120 graden zou kunnen leven.
    Ook de wetenschap is regelmatig stomverbaasd over wat ze weer ontdekt hebben terwijl ze daarvoor dachten dat iets nooit kon.

Vroeger dacht men zeker te weten dat de aarde plat was..dat waren de wetenschappers van toen.
    Inmiddels weten we beter, maar is maar even om aan te geven dat wetenschappers wel vaker DENKEN dingen zeker te weten.
    En er zijn zoveel planeten, zo verschrikkelijk veel, er moet wel ergens leven zijn, misschien wel op heel veel andere planeten, maar nogmaals..in wat voor vorm of wat dan ook, dat weet ik niet, niemand niet.

Als we nooit botten of bewijs hadden gevonden van dinosaurussen zou jij mensen dan geloven die tegen je zouden zeggen dat er miljoenen jaren geleden reptielen waren zo groot als hoge gebouwen? Die zou je voor gek verklaren.

5. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    De mens vernietigt zijn eigen leefomgeving dus zo intelligent is ze niet. Dat wij allerlei dingen hebben gemaakt en uitgevonden betekent niet dat wij dus een hele intelligente soort zijn, misschien stellen die dingen wel niks voor vergeleken met dingen die buitenaardse wezens hebben gecreeerd.
    Het is ook maar hoe je intelligentie bekijkt, wie zegt dat wij intelligenter zijn dan bijvoorbeeld dolfijnen? als soort zijn wij sterker en kunnen we ze uitroeien, maar dat vind ik niet zo zeer een teken van intelligentie.

en svennies, het lijkt er op alsof jij gewoon graag op dingen wil kunnen schieten, maar misschien hebben aliens wel een point of view waar jij of ieder ander mens nog nooit op is gekomen.

Alle "wetten" in de wetenschap worden alleen aanvaard tot het tegendeel is bewezen, we weten zoveel niet en zoveel dingen van wetenschappers zijn gewoon aannames die ze niet echt kunnen onderbouwen maar ook niet tegenspreken en die gebruiken ze maar om dingen te berekenen totdat ze iets beters hebben gevonden.
    Op Mars is trouwens al ijs gevonden, dus daar was/is misschien sprake van micro-organismen.

Het enige dat we weten is dat we niks weten.

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Even een korte opmerking over intelligentie,wij mensen mogen dan wel het intelligentste wezen genoemd worden van deze aardbol.
    Maar ons verstand gebruiken doen we niet,nee in plaats daarvan maken we veel nuttloze dingen en maken we het onszelf alleen maar ingewikkelder in plaats van problemen op te lossen.
    Je hoeft maar om je heen te kijken naar de maatschappij en samenleving,en je hebt je antwoord wel.

Om een voorbeeld te noemen,de Dieren om ons heen hebben welles waar minder hersenen in hun pan zitten.
    Maar ze gebruiken ze wel voor 200 procent om echt bepaalde dingen op te lossen,luitjes die een Kat en of een Hond in huis hebben weten hoe intelligent zo'n dier is en toe in staat is.
    En ze lossen problemen systematisch op,wij mensen hebben technologie nodig te overleven en zonder dat zijn we er geweest omdat we niet meer weten waar we begonnen waren om het zo even te zeggen stel er gebeurt een ramp.

Beetje oftopic,maar ik vond dat ik het even moest toelichten.:)

7. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de wetenschap al zo ver is gevorderd, dat er niet zomaar wilde stellingen worden aangenomen.

waarom zou het bedenken van alles wat wij bedacht hebben, niet getuigen van intelligentie?
    Volgens mij is het praktisch onmogelijk om te ontwikkelen, te maken, te creëren zonder de omgeving aan te tasten.

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Intelligentie is ook maar relatief. Wij zijn dan in staat om ons eigen gedrag te bestuderen, maar we zijn iedere connectie met de natuur volledig kwijt.

Om een voorbeeldje te noemen: Tijdens de tsunami stonden alle mensen met hun bek vol tanden toen de vloedgolf over ze heen raasde, terwijl de meeste dieren al lang gevlucht waren naar hoger gelegen oorden omdat ze het gevaar aan voelde komen (niemand weet hoe ze dat weten, maar het is zo).

En wij schieten elkaar aan gort voor de meest krankzinnige en uiteenlopende redenen. Is dat een teken van intelligentie? We vergallen onze planeet met CO2 uitstoot en putten onze zuurstofmotor uit door complete oerwouden tegen de vlakte te zagen zodat we in van een hardhouten eettafel kunnen eten. Is dat beschaving?

Er zit geen greintje gedachte achter wat we doen, we zijn alleen zo godvergeten dom en blind voor onze eigen acties op de lange termijn dat ik me afvraag waar we werkelijk staan op de intelligentieranglijst van deze planeet.

Laatst bewerkt: 22 okt 2008
  9. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    True, maar misschien zijn we 1 van de weinige, of misschien de enige soort die technisch heel slim en geavanceerd zijn. Er zijn maar weinig wezens die technisch zo slim zijn als ons. Vooral als je het met al het levende op aarde vergelijkt. Ik geloof gewoon nog steeds dat er gewoon HEEL veel micro-organisme in het buitenaardse leeft, en heel weinig andere soort grotere wezens, vooral omdat die ALTIJD water nodig hebben, en maar weinig planeten hebben water. :)

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Perfect geformuleerd,had het niet beter kunnen verwoorden.:thumbs:_O_

11. O43 Master

O43 Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de evolutie mag geloven moet er wel buitenaards leven zijn, want er zijn immers miljarden planeten in de melkweg. Het is zeer onwaarschijnlijk dat er hier niet minstens honderden met vloeibaar water aan de oppervlakte tussen zitten. Dat er intelligent buitenaards leven ontwikkelt op minstens een, al dan niet tientallen planeten is dan ook erg waarschijnlijk.

Dus intelligent leven is zo waarschijnlijk dat het voor mij zeker is. Tenzij verschillende religies toch gelijk hebben en er een god bestaat die alles bepaalt. Het aantal mogelijkheden met hoe echt alles in de kosmo in elkaar zit zijn onbevattelijk en ook ondoorgrondelijk.

Is intelligent buitenaards leven vredelievend?
    Als een buitenaards ras zo ver gevorderd dat het ruimteschepen kan bouwen die naar andere zonnestelsels kunnen vliegen, dan is het logische antwoord op deze vraag 'ja'. Vredelievendheid is immers een vooruitgang op agressiviteit. Maar zoals ik al eerder zei, de kosmo is ondoorgrondelijk, dus zeker kunnen we uiteraard nooit zijn totdat we daadwerkelijk intelligent buitenaards leven treffen.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dat is inderdaad behoorlijk logisch, maar de kans dat deze planeten zich dicht bij de onze bevinden is weer zeer klein. De dichtsbijzijnde zal misschien lichtjaren bij ons vandaan staan. Theoretisch gezien is dus de kans dat wij bezocht zullen worden door intelligent leven van een andere planeet behoorlijk klein. Of zij zouden een manier gevonden moeten hebben om sneller dan het licht(of zo dicht mogelijk erbij) te reizen. En mensen een beetje bekend met de regels van het universum weten dat ook dit theoretisch (bijna) onmogelijk is.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Laatst bewerkt: 22 okt 2008
  14. de bengel

Leuk Bevonden:
    0
    deze conclusie volg ik eerlijk gezegd niet. waarom zou een buitenaards ras vredelievend zijn? Misschien gaan ze wel uit van de evolutietheorie van darwin. Het recht van de sterkste/slimste. De zwakkeren van de samenleving worden verwijderd. Dan lijkt me dat ze ook zo tegen ons zullen zijn.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Zo een beetje zoals wij zelf blijken te zijn......:+:b:

16. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Nu weet ik niet waarom,maar toen ik je opmerking las moest ik meteen denken aan die vroegere serie 'V',over een buitenaards ras die zich vermomd hadden tot mens maar in werkelijkheid vunzige Reptielen waren.
    Geweldige serie met vooral veel mooie Alien meiden,maar ik zie dit ook wel zo voor me.:b:

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mooie alien meiden?

18. O43 Master

O43 Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zette er al expres 'logisch' bij, maar logica is ook niet altijd van toepassing. Maar zoals je ziet bij de samenleving van de westerse wereld zijn we er erg op vooruit gegaan. De Arabische wereld ligt qua manier van denken erg achter, en is te vergelijken met de westerse wereld van lang geleden. Wat voor mij een indicatie voor vooruitgang is.

Ikzelf geloof sterk in min of meer alle aspecten van de Evolutietheorie, maar ik ben zeer zeker niet van idee dat de zwakkeren van de samenleving verwijderd moeten woorden. Door de maatschappij van tegenwoordig in de westerse cultuur zij de meesten dit niet van mening, dus ook de meesten die in de evolutietheorie geloven.

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Oh? zijn wij er wel zo op vooruit gegaan? De mens maakt vooruitgang technologisch, kwa mentaliteit valt dat nog wel mee hoor en zijn wij in feite niet zo heel veel verder dan de tijd dat we elkaar met stenen en speren bekogelden en vrouwen aan hun haren onze grot mee in sleepte. De beschaving/samenleving die wij nu kennen is maar flinterdun, elke keer als er iets gebeurt waardoor ons leventje overhoop gegooid wordt dan komen er barstjes in de beschaving en dan zie je vaak de ware natuur van de mens terug en slaan mensen elkaar de hersens in. Dat gebeurt al soms om een spelletje met een bal. Nog steeds worden er voor de westerse beschaving enorme hoeveelheden bos gekapt en mensen/stammen die daar leefde geconfronteerd met onze 'beschaving'.

Waarom zou dat voor een Alien ras anders zijn? Als ze komen is dat misschien met vredelievende doeleinden, maar het kan net zo goed zijn dat het ze om grondstoffen te doen is. Als je bedenkt dat de mens al kijkt naar b.v. Mars als een planeet waarvan ooit de grondstoffen wel eens handig zouden kunnen zijn dan is het niet ondenkelijk dat ook een buitenaards ras dat zou denken.
    En dan zouden wij die 'stam' zijn die wordt verwijderd voor het bevorderen van een beschaving.

Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  20. O43 Master

O43 Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb je gelijk in, was nog niet bij me opgekomen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina