[TK] Hele zooi drugs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Benson, 25 okt 2008.

1. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Coffeeshops verbieden of een noodzakelijk kwaad?

BE buren uiteraard blij met sluiten shops.. maar wij ook blij met wegblijven BE drugs(be)zoekers!?

Ik ben persoonlijk voor "legale" verkoop maar radicaal tegen drugs..

Wat is jouw mening en denk jij een positieve invloed te kunnen hebbben!?

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik sta wat dit betreft altijd achter Gerd Leers. Zijn aanpak van het drugsbeleid vind ik vernieuwend, ruimdenkend en adequaat. Ik zie geen reden om coffeeshops te verbieden. Van wat ik begrijp komt de enige overlast hier van drugstoeristen. Terwijl de gewone bezoeker geen problemen geeft (maar wat verwacht je dan ook van iemand die stoned is;)).

3. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat de problemen ook alleen maar groter worden als ze coffeeshops gaan verbieden. Want Als er geen coffeeshops meer zijn komt er steeds meer illegale handel in drugs denk ik, waardoor verslaafde ook sneller in aanraking met harddrugs komen. En de overlast van drugsverslaafde dus slleen nog groter wordt.

Laatst bewerkt: 25 okt 2008
  4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Josh Gunit heeft zeker een punt, bij verbieden wordt de illegale handel steeds groter.
    Alleen dat verslaafden dan sneller aan harddrugs komen vind ik niet reeel.

Hard drugs is een hele andere beleving dan wiet of hasj en ik zie niet in dat mensen na sluiting van coffee shops meteen naar de hard drugs grijpen.
    Veel "gebruikers" (verslaafden is niet altijd waar) pakken een joint om tot rust te komen.
    Ze doen dat misschien 2 keer in de week waar een verslaafde de hele dag die neiging heeft.

Nee laat die coffeeshops maar open, hef het rookverbod op en stop met het gedogen van het openbaar nuttigen van wiet en hasj. Dan zit de overlast in de coffeeshop of thuis en niet op straat

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Koffieshops horen gewoon bij Nederland.
    Maak het legaal en laat alleen de regering het produceren :+, krijgen die ook weer wat extra geld.
    Ben tegen harddrugs en zelf heb ik en ga ik ook niet gebruiken maar mensen moeten een keuze hebben bij softdrugs en niet langzaam aan "weggepest" worden.

6. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Ik dacht dat er een hele zooi drugs te koop stond en ik had wel interesse. Gaat het over een discussie, is dat even een tegenvaller...

7. desmondbeen

desmondbeen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste, wat voor last heeft men van iemand die wied of hasj hier komt kopen? op het eerste gezicht helemaal niets. de enige reden dat mensen het vervelend vinden is omdat je in sommige straten en wegen vast staat, en ze denken dat er allemaal criminelen hier heen komen. ik hou zelf ook van een blowtje en ik zal je vertellen, als ik bij een coffeeshop ben dan komen er gewoon mensen binnen zoals jij en ik je zal het verschil echt niet zien doordat iemand blowt. soms komen er mensen door vanuit hun werk die lopen helemaal strak in pak en stappen vervolgens buiten in een dikke benz. ga je tegen zo iemand ook zegge dat i drugs toerist is? nee. mensen maken altijd meteen een vooroordeel als het gaat om soft-drugs. die mensen, dat zijn gewoon de zelfde gebruikers als hier alleen hun hebben daar geen gedoog beleid. nu gaan ze dus ook de gebruikers hier uit nederland daarvoor straffen

en de staat zou niet moeten zeuren want die "drugs toeristen" die komen hier toch alleen maar geld brengen.

8. desmondbeen

Leuk Bevonden:
    0
    jij vind zeker dat de staat niet genoeg belasting van ons jat door middel van:
    benzine en sigaretten tax. en nog ontelbare onnozele belastingen?

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    dus jij vind dat wij met z`n allen maar moeten betalen aan de gezondheidsschade en de bij behorende zorgkosten die roken met zich meebrengt ?

10. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Dus gedoogbeleid zodat gebruiken en kopen niet illegaal is.. Mja als je het niet verbiedt is het ook niet illegaal nee.
    De coffeeshops houden inderdaad het gebruik van softdrugs en andere illegaliteit voor de gebruikers aardig gescheiden ja. Dit is een nuttige functie.
    Maar het terugdringen van illegale handel? Das volgens mij nog niet zo best gelukt. Ik denk dat coffeeshops juist criminaliteit aantrekken.

Illegale export nederwiet levert miljarden op

Zelfde geldt voor coffeeshops in grensgebiedend, die trekken ook criminaliteit aan. Want het is vaak juist niet die sociale doorsnee gebruiker die jij beschrijft die het hier komt halen. En dat gaat ook zeker niet zonder overlast voor zowel de NL als BE regering.

En dat hier dan geld naartoe wordt gebracht, ja klopt. Maar waar het dan terechtkomt en of dat echt positief is...

Misschien heeft het gedoogbeleid haar beste tijd wel gehad en wordt het gebruik in stand gehouden door de laagdrempeligheid waarmee softdrugs worden aangeboden. Meer en meer is men het erover eens dat softdrugs niet zo onschuldig zijn als deze wijze van aanbieden wellicht doet vermoeden.

Ik denk dat we op een moment zijn aanbeland dat wij moeten gaan kiezen. Het is helemaal of helemaal niet. In deze ben ik het eens met Leers. Het is of verbieden, of het reguleren van de gehele keten.

Echter vind ik niet dat softdrugs nog zo vrij moeten worden aangeboden als nu gebeurt.
    Zomaar een hersenspinsel maar misschien is een quota voor bijv. een maand iets. Laat mensen zich maar inschrijven in een landelijk systeem voor een chipkaart ofzo. En is de minimumleeftijd niet te laag, dit is nu juist een risicogroep voor de gevaren van softdrugsgebruik...

11. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Dacht dat me tabblad van de Bazaar nog open stond.

Maarja, meningen verschillen niet zo erg hier.

12. desmondbeen

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een tijdje in de handel gezeten van de drugs, ik kan je vertellen dat als ze nu alles coffeeshops sluiten dan hoef ik niet meer te werken. mensen blijven altijd op zoek naar alternatieven als er morgen geen kruimel meer te halen valt zullen ze desnoods medicijnen gaan misbruiken. misschien is het er in geholpen of is het gewoon hoe mensen denken en doen. het gedoogbeleid is in mijn ogen een beste uitvinding, gezien het er voor zorgt dat de meest gebruikte drugs ter wereld geen miljoenen handel is qua heling.
    als het gedoogbeleid weg is en er mag hier geen drugs meer gekocht en/of verkocht mag worden zal nederland voor 40 tot 60% minder toeristen aantrekken. mensen in de horeca in toeristische steden zullen dit wel merken. kort om het is gewoon een rëeele maatregel die beide partijen tevreden stelt

p.s. gedoogd is iets heel anders dan legaal ;)

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Wow, nieuwe manier om viewers te lokken. Goeie titel. :9

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Wat is nu precies de visie van Leers en hoe wilt hij dit aanpakken dan?

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het ontzettend jammer dat de betutteling steeds groter en groter wordt. Nederland was een land van tollerantie en acceptatie op het gebied van drugs/geestveruimende middelen. Tien jaar geleden liep je een houseparty binnen en kon je 10 meter van de security verwijderd je xtx-pilletje laten testen en kon je in de stand er na info inwinnen.

Resultaat van dit gedoogbeleid (niet alleen richting xtc): een relatief extreem laag aantal drugsproblemen/verslaafden, een goed ingelichte bevolking, een regering die relatief goed op de hoogte was, en een omgeving waarin probleemgevallen goed konden worden opgevangen en geholpen.

De laatste jaren wordt dit beleid echter totaal de nek om gedraaid met zero-tolerance, het verbieden van coffeeshops en ga zo maar door. Drugshonden bij de ingang van feesten en festivals, mensen die een dagje uit hebben op Sensation worden behandeld als criminelen en over een tijdje zit een lekker jointje er ook niet meer in....tenminste niet onder het toeziend oog van Big Brother.

De mensheid gebruikt al vanaf dag 0 middelen om te ontspannen. De 1 misschien meer dan de ander, maar het komt voor in ELKE beschaving. Door het wegdrukken van deze groep mensen in een verdomhoekje en daar een genadeloze rechtspraak op los te laten onstaat er op dit vlak een steeds harder wordende cultuur/sfeer.

Ontzettend zonde als je het mij vraagt. Laat mensen gewoon lekker hun manieren van ontspanning zoeken zolang je er je omgeving maar niet bovenmatig mee belast.

DE oplossing voor de toeristen is natuurlijk een wat relaxtere EU, maar die komt er toch niet. Tot die tijd gewoon een afhaalloket aan de grens plaatsen ;)

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    helemaal mee eens kevf, irriteer me ook mateloos aan de betutteling in Nederland. Politiemannetjes die je overal om bekeuren en je mag nergens meer roken.

17. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    idd, het komt door die conservatieve regering die nu al een tijdje aan de macht is (lees CDA). ik ben voor een liberale regering.

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Oplossing = gooi de grenzen weer dicht en ga controleren. Laat die drugstoeristen lekker voor een vignetje betalen zodat ze niet meer voor een paar gram wieries naar Nederland komen blazen.

Dat kunnen die tamme Belgen en Duitsers overigens zelf ook doen als ze er zo'n last van hebben.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk niet dat de grenzen dicht gooien beter is voor de EU zo niet de hele wereld.
    het verminderd miss wel het drugs probleem(als je het al een probleem kan noemen?) een beetje(of maakt het juist erger omdat er dan weer illegaal gedealt moet worden).
    maar het zal andere dingen juist stukken erger maken, en al helemaal voor nederland als handels land.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Klopt, de sector logistiek zal er niet blij mee zijn.

Maar het zou te gek voor woorden zijn als wij een systeem dat uitstekend werkt (gedoogbeleid) op de schop gaan gooien omdat een stel Belgen hier wiet komen kopen.

Deel Deze Pagina