Gisteren nogmaals Fifa09 gespeeld, heb nu wel wat vergelijkingsmateriaal Vind dat PES toch aardig wat kan opsteken van fifa, andersom ook natuurlijk.
Maar met FIFA09 is het toch wel ideaal dat de keeper ook naar de spelers op het middenveld kan gooien. Bij PES is het ook erg onrealistisch dat de speler bijna elke bal kan aannemen met een speler in zijn rug, terwijl die probeert te koppen. Bij FIFA zit dit ook beter in elkaar vind ik. Ook vind ik dat de cursor nu eigenlijk wel heel snel wisselt bij PES09, best irritant. Bij 2008 kon ik nog dat balkje helemaal naar links instellen, dit kan helaas niet meer, alleen assisted, semi-assisted etc.
De steekpass knop werkt helemaal niet meer naar behoren, bij fifa werkt deze perfect en kun je af en toe echt hele lekkere steekpassjes geven. Ook kun je niet mee zo lekker doorpassen, het gaat allemaal ietwat te traag (spelsnelheid is goed, maar de pasjes zijn te traag) en ik wordt helemaal gek van de CHEATENDE CPU!!!! Als hun een sliding maken, en ze raken de bal... hebben ze de bal daarna altijd.... als ik een sliding maak en ik raak de bal heb ik hem bijna nooit! ga m toch maar misschien tegen FIFA ruilen want vind dit de slechtste versie tot nu toe, commentaar dat niet/nauwelijks gebruikt wordt .
Laatst bewerkt: 28 okt 2008