als het goed is ken je de formule x = 0.5*a*t^2
dat beschrijft video1 heel goed (met daaronder de benadering van de grafiek als je het linker gedeelte van de parabool niet meetelt).
daarmee kun je de versnelling berekenen, op welk punt je maar wilt.
En volgens mij kan je de grafiek linksonder goed gebruiken voor het bepalen van de snelheid, dus ook die aan het eind.
de meetfout krijg je door zelf eerst de snelheid te berekenen, d.m.v. v = x*t, als je deze vergelijkt, dan kun je bijv deze formule gebruiken om de meetfout in procenten uit te drukken: (gemeten - berekend)/gemeten (er moet een positief getal uitkomen, dus je kunt gemeten en berekend ook omwisselen in de teller).
oja, als je de rechter 2 grafieken wilt gebruiken, moet je er wel voor zorgen dat het begin van je grafiek/lijn 0 is, want als je als begin 3 gaat invullen, krijg je verkeerde resultaten.
Laatst bewerkt: 29 okt 2008