[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
  2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ach, hij heeft in ieder geval een goede muzieksmaak.

Over de standaardmoter:

Het is toch logisch dat teams als Ferrari (en McLaren) er mee kappen als er een standaardmoter komt? Dan is het voor die teams moeilijker zich zo sterk te zetten als ze nu staan. Nu komen ze dus met de dreiging (verrassend genoeg ook Toyota) er mee stoppen als een standaardmoter doorkomt. Vraag me af of ze ook écht opstappen als de standaardmoter ingevoerd word. Voor mij is dit echt logica voor een 12-jairge.

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Een standaardmotor geeft misschien spannendere races, maar ik vind de technologische ontwikkelingen en innovaties juist zo interessant aan de formule 1. :mad:

4. JeePee

JeePee Guest

Erm, ze willen er niet mee stoppen omdat ze dan er slechter voor staan in vergelijking met nu hoor. Ze stoppen ermee omdat Ferrari en andere gewoon niet met een 'powerd by huppeldepup' aan kunnen komen. Mclaren zal er minder snel uitstappen dan Ferrari, Renault, BMW, Honda en Toyota. Die kopen wel een andere motor.
    Beetje hetzelfde als dat Audi ineens de Le Mans wint met een Aziatec blok. Kan toch niet?

Klopt. Al zullen we toch nooit meer de enorme aanpassingen zien. Het blijft nu ook bij een dombo-oortje hier, haaienvinnetje daar. Motorische inovaties zijn sinds de afschaffing van de turbo al amper voorgekomen. Leuk zo'n naaldloos schakelende bak, maar dat vind ik niet spectaculair.

Eigenlijk moeten ze het een beetje als de rally doen. Gewoon een restrictor erop, en laat ze maar lekker ontwikkelen. Dat is vet. Schijt dat het veel kost. De topteams hebben geld zat en de kleinere teams vinden vast ergens een olie sheijk. En hoe dikker de F1, hoe meer fans, hoe meer inkomsten aan sponsoren!

5. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
  6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap de commotie, aan de andere kant ben ik wel een voorstander. De technische innovatie is al vele jaren een minimum in verhouding met vroeger waar de formule 1 de toekomst voor de personenauto was. De formule 1 heeft teveel veiligheidsregelingen en andere regels om echte innovatie te testen in een formule 1 bak. Waar het dus vandaag de dag op aan komt is wie de snelste beste motor in zijn bak kan zetten met een redelijk versnellingsbak. Dat is dus altijd een een tweetje tussen McLaren en Ferrari, die immers ook het meeste geld eraan spenderen en dus is het redelijk voorspelbaar de laatste 20 jaar.

Als je iedereen gelijke motoren geeft gaat het echt liggen aan de rijkwaliteiten, zelfs middelmatige rijders winnen nu met redelijke simpelheid met een Mc of Fer terwijl de mindere teams misschien wel betere rijders hebben alleen niet het geld voor motoren. Ik denk dus dat het spannender wordt, de nieuwe raceklasse waar tegenwoordig ook iedereen dezelfde motoren hebben vind ik immers ook geweldig (zo niet spannender dan F1, al heb ik daarvan maar enkele wedstrijden gezien).

Maarja, het zal er vast niet doorkomen als Ferrari ertegen is en dus weer eens een keer met McLaren echt aan de bak moeten voor de winst.

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook een strijd tussen de constructeurs, ik ben het met je eens dat de wagens teveel wegen in de competetiviteit van een team maar dat is helaas al tientallen jaren zo. En alhoewel dit ieder jaar ook erger wordt, kan het volgend jaar misschien veranderen met de nieuwe regels maar dat moeten we afwachten. :)

Vrije training is ook bezig:
    http://www.soccer-live.pl/ITVF1/formulajeden.php

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb zo'n zin in zondag! Hopen dat het een waardig seizoensaflsuiter word. Een regenrace/bui is dus nooit verkeerd. Kan niet wachten.

9. JeePee

JeePee Guest

Dit is geen Interlagos. Lijkt me een chicane op Monza. Uit welk album komt dat plaatje?

't Zal weinig uitmaken. Die klasses waar jij het over hebt rijden namelijk ook met standaard chassis en standaard aerodynamica. Daar zit 'm dan nog steeds het verschil in, in de F1.

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal maar was bedoeld om aan te geven dat we regen kunnen verwachten. :)

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Massa pole, Trulli verrassend tweede, Raikkonen derde en Hamilton 'slechts' vierde. Daarna komen Kovalainen en Alonso, Kubica viel tegen en haalde Q3 niet.

Massa is wel licht volgens mij, hij was in Q3 ruim sneller terwijl hij in Q2 niet vocht voor P1 en de verschillen daar ook een stuk kleiner waren.

Hamilton zal wat zwaarder zijn, maar vanaf P4 blijft het oppassen. Wordt spannend morgen. :)

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Word spannend morgen. Hoop echt dat Hamilton kampioen word, please!!
    Trulli is zeker licht(er), dus daar zullen Hamilton en Kovy waarschijnlijk niet al teveel last van hebben hoop ik. Raikkonen, Hamilton en Kovy zitten een beetje rond dezelfde strategie denk ik, Massa is lichter.

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja word erg spannend aangezien Massa bloedsnel is en Hamilton half mee kan komen met een 4e plek. Dat kan dus erg leuk worden! :)

14. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat Hamilton het gaat worden tot mijn grote spijt. Natuurlijk stem ik wel gewoon op Massa. We zullen het vanavond wel zien.

15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Tja, dit is een beetje Duitsland - Brazilië in een WK-voetbal finale of Phil Taylor tegen Peter Manley in de WK-dartsfinale. Dan heb ik ook altijd zoiets van 'ik wou dat geen van beide het werd', maar dat kan helaas niet. Ik hoop op Hamilton, maar dat komt omdat Massa die andere is en niet omdat ik Hamilton zo geweldig tof vind.

16. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    En regent het nou in Sao Paolo :thumbs: Dit kan nog erg leuk gaan worden! :D

17. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Hamilton natuurlijk, los van dat ik voor McLaren ben vind ik Massa ook gewoon niet goed genoeg om de wereldtitel te mogen winnen.

En inderdaad regent het \o/

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Kijk die regen eens! Geweldig. :D Ik had de hoop al verloren toen ik het zonnetje van de kwalificatie zag!

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    It's raining man.
    Hoop op een mooie race en genoeg punten voor Hamilton om de titel te innen.

Edit: Hmm, volgens mij is/wordt het alweer droog.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jammer dat het commentaar via een telefoon is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina