Ik heb geen ervaringen met een automaat rijbewijs. Maar mensen die bewust kiezen, kiezen vaak geen automaat omdat je dan alleen in een automaat mag rijden. Dus even de bedrijfsauto, je moeders auto of de auto van de buurman lenen zit er dan niet in. In principe rijd een automaat gewoon hetzelfde als een schakel alleen zonder het schakelen. Mijn ervaring is dat je met een automaat altijd heel snel te hard gaat, dat heb je bij een schakel ook maar bij een automaat erger. Verder is het natuurlijk prima rijden en hoeft het geen enkel probleem te zijn als je altijd in een automaat rijd. De meeste mensen die B- automaat willen halen hebben vaak een lichamelijke beperking dacht ik, vanwaar de interesse als ik vragen mag?
Klinkt bekend. Heb je nooit gehad dat je moet invoegen op een druk punt naar de linkerbaan waarvan de eerste 2 banen voor rechtdoor helemaal vol staan? Of dat je moet keren als je 2 auto's achter je hebt? Mijn rijinstructeur liet me in ieder geval graag dat soort dingetjes doen zodat hij me weer kon wijzen op het feit dat ik niet al mijn spiegels 20x gebruikte.
Laatst bewerkt: 31 okt 2008