Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    staat sowieso op kotaku, eurogamer en psonly :)

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Komt idd van psonly af maar staat zoals vermeld ook al op meer sites

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

Happy Haloween! Maargoed misschien wel leuk nieuws...

De directeur achter de Zune Marketing div. van Microsoft heeft gezegt dat volgend jaar de Zune gaat samenwerken met de X360. (nu gaat het streamen van videos/plaatjes/muziek al goed, maar er komt dus meer) Kon ook niet uitblijven, en al helemaal mooi nieuws aangezien de Zune aankomende lente in de winkels ligt, en wij Europeanen er ook gebruik van kunnen maken

"Oh, and...Marketing director for Zune Jason Reindorp told us that a serious "step up" in Zune and Xbox 360 integration will happen "within a year."

4. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Oke interessant. Mijn Nano 2nd gen is toch nodig aan vervanging toe. Even kijken wat de Zune gaat doen :p

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Soooony waar blijf je! Eurogamer over NXE

6. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat Xbox 360 het beter gaat doen bij de komende feestdagen. De prijs gaat veel doen dan denk ik. Dan nog Xbox 360 staat nog vrij goed op de 2de plaats :)

7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Er moet me iets van het hart als Xbox fan...

De 360 heeft echt by-far de slechtste hardware van alle gameconsoles die ik ooit heb gehad, en dat zijn ze er veel, beter gezegt allemaal op de gameboy/lynx/neo geo na. Dat ding is echt te brak voor woorden, ik heb sinds ik de Elite heb nu een jaar ongeveer echt per maand maar een paar keer erop gespeeld. De console krijgt voldoende lucht, alles staat perfect erbij en dan nog kapot gaan. Bah, als de volgende console van Microsoft niet over betere hardware beschrikt dan hou ik het voorgezien met Xbox. Een ding wat je voor 450 euro koopt hoort niet binnen een jaar kapot te zijn! *zeur, zeur, zeur, gaap, gaap, gaap*

Goed, dat is er ook weer uit! :b:

8. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Hier begint het al. Die ik ooit heb gehad... 8) Stel nou dat je een PS3 hebt... :emo:

Ik heb een Xbox 360 vanaf de launch en de mijne had maar één keer last van een RROD, (en dat kwam door de hitte in mijn kamer) Nu helemaal geen last van...

Dat is het allang al niet meer... :+

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Jij mag misschien een van de weinige zijn die nog weinig last heeft gehad met zijn 360, maar het is gewoon een feit dat de 360 wat betreft "bouw"kwaliteit een van de slechtste consoles ooit is/was.

Wat mijn persoonlijke ervaring betreft: RROD na anderhalf jaar, kapotte PS3 na 5 dagen.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Je kan er niet om heen, de 360's hardware is gewoon brak. Die van mij is deze week voor de 3de keer kapot gegaan in 2 jaar tijd. Anderen hebben dan weer totaal geen last van problemen.

Feit voor mij blijft wel dat voor de rest de 360 de beste console is die ik heb gehad met de beste games. (N64, PS1, PS2, Gamecube gehad )

11. DonSniffer

DonSniffer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd van mijn PS3 en Xbox360. :+ Xbox heeft een veel betere online service en ook meer (goede) games, maar toch zijn sommige PS3 exclusives te vet om te missen bijv. Uncharted, MGS4 en de aankomende topper LBP. Het enige probleem wat ik nu nog heb is: Koop ik hem voor de PS3 of Xbox360 (als het een multiplatform game is). Ben blij met beide consoles zodat ik me niet druk hoef te maken over de exclusives. :9 En de xbox hardware is/was idd erg brak. Heb 4 RROD's gehad. :emo:

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169

Laatst bewerkt: 1 nov 2008
  13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De meeste mensen hier weten inmiddels wel dat ik een hele batterij aan 360's heb versleten. En m'n nieuwste Elite gaat het ook niet lang meer vol houden (ding maakt me daar een partij herrie zeg, echt abnormaal). De Xbox 360 is gewoon de meest brakke, meest slechte en meest onbetrouwbare console ooit. Ik merk gewoon zo'n verschil in degelijkheid en kwaliteit van de hardware als ik m'n PS3 en m'n 360 aanzet. De PS3 komt gewoon allemaal veel degelijker over (voelt ook degelijker aan). En hij is ook veel degelijker. Heb alleen een paar keer een vastloper gehad (is op één hand te tellen). Dat kan ik van de 360 niet zeggen. Is de volgende MS console weer zo brak, dan laat ik hem liggen. Heb niet nog een keer zin in al die ellende.

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Juistem jij snapt wat ik bedoel! Ik snap niet dat mensen anders kunnen beweren. Het is gewoon een brakke console, en dat zal het ook blijven. Een console hoort niet maar een paar jaartjes mee te gaan, heb mijn Saturn en Dreamcast jaaaaren en speel daar ook nog wel eens op! (Mijn Elite gebruikte ik maar een paar keer per maand een uurtje of 2 per keer, dus hoe de fuck kan zoiets nou kapot gaan?!)

Ja heus er komen goeie games op uit (voor mij zelfs de beste van de 3 ), maar dat was echt niet anders in het tijdperk waar bijvoorbeeld ShenMue, GTA:3 en Max Payne uit kwamen. En dat mensen dan nog gaan beweren van "Ik heb een Xbox 360 vanaf de launch en de mijne had maar één keer last van een RROD, (en dat kwam door de hitte in mijn kamer) Nu helemaal geen last van..." daar kan ik al helemaal niet met me verstand bij. Het moet toch niet zo zijn dat dit gewoon kan? Het is brakke hardware... klaar uit! En volgende gen moet Microsoft echt heel erg zijn best doen om dit goed te maken! ;) Ik heb de volle mep geld betaald, dan wil ik er ook iets goeds voor terug!

15. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 heeft slechte hardware, gelukkig is het wel beter met falcon en zo. De games maken ook veel goed en de online. En je hebt 3 jaar garantie :) PS3 gaat ook kapot minder wel maar wie zegt dat hij niet na 2 of 3 jaar stuk gaat dan kan je geld neerlegger voor reparatie. Beide hebben voor en nadelen. Algemeen blijft Xbox 360 beter, wegens online, games, controller en service.

Ik vind het ook niet kunnen dat ik nu aan 3de bezig ben maar ik ben blij dat ze mij goed hielpen en heb nog steeds fun bij de Xbox 360. Kan ik helaas niet vinden bij PS3. Met hun leugens. Als ik de controller vastneem is voor mij de fun al over bij dat ding. Komt door dat ik de Xbox 360 controller geproeft heb :p
    MS zal wel het wel geleerd hebben voor Xbox 3 :)

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Uhuh online en alles goed. Ik kan niet oordelen over de klantenservice van de PS3 daar zal je mij dan ook niet over horen, maar het gaat mij meer om het idee van als ik nu mijn gemaakte 360 terug krijg hoelang ik daar dan weer mee kan doen. Als ik het ga vergelijken met de robuuste oude Xbox die echt onverwoestbaar leek, hebben ze gewoon met de 360 minder dan half werk afgeleverd en nog een RRoD ingebouwd die het teken moet geven dat ie overleden is, het is toch raar dat een fabriekant zulke dingen inbouwt om de gebruiker erop te attenderen dat zijn/haar console overleden is.

Maar begrijp me niet verkeerd het is echt niet allemaal ellende, ik heb zeker veel plezier van me 360 (gehad). Alleen het denken aan een garantie die 3 jaar geldig is op een RRod benauwd me wel, en dat gevoel had ik nooit bij alle andere consoles die ik heb of had. Slechte zaak als je het mij vraagt.

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    [yt]sfzrE2dg7og[/yt]

Bron Powerweb.

Klinkt interessant maar ik vind het er niet zo tof uitzien.

18. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook eindelijk een keer RROD, na tijdenlang trouwe dienst...

Toch is de 360 zó'n leuk stuk speelgoed, dat ik nu al weer een nieuwe heb gekocht. En ik moet zeggen dat deze (fabriekdatum week 36, 2008 ) wel veel degelijker lijkt dan m'n 1e 360. Hij lijkt iets harder geluid te maken, maar het is een heel helder toontje, en als er een spel op volle toeren draait hoor je de dvd drive niet met hakken en stoten gaan zoals bij m'n 1e apparaat.

En m'n oude 360 komt hopelijk ooit weer goed en wel terug uit Duitsland:) Vind dat het wel allemaal mooi wordt afgehandeld door MS (klantenservice die zelfs op zondag bereikbaar is, dat heb ik nog nooit meegemaakt), maar UPS is echt een kutbedrijf. Ze kunnen je xbox alleen door de week ophalen, en dan ook nog eens s'middags. Blijkbaar houden ze er geen rekening mee dat sommige mensen gewoon 40 uur werken in een week:mad: M'n afspraak is nu ook verlopen, kon m'n ticket niet meer verkrijgen via het mailtje van MS, beetje gaar allemaal.

Laatst bewerkt: 2 nov 2008
  19. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ongeacht met welke console ik een vastloper had of het nu een NES was of een Playstation 1, Ik drukte de reset knop in of zette de console aan en uit en speelde zonder zorgen weer verder.

Als een van mijn 360's vastloopt vraag ik me altijd af of hij met groene of met rode lampjes gaat opstarten.

2 zijn er al stukgegaan bij mij,
    En bij de 2de keer heb ik gelijk een nieuwe gekocht. (Arcade pack)
    Die hoofdpijn veroorzakende herrie maakt.

Binnenkort komt er dus een derde (Een elite deze keer)
    En ik mag hopen voor Microsoft dat die geen jetmotor/houtzagerij als ventilators heeft want dan gaat ie direct terug.

Daarbij gaat de arcade richting duitsland als die elite hier staat.
    Microsoft krijgt daarbij de keus: Ze vervangen gewoon die fans die een verrekte irritante toon produceren, We vechten het via consumenten organisaties uit, Of ik vervang de fans zelf voor stillere maar wel met behoud van garantie op rrod.

Toch blijft de xbox360 mijn console keus puur vanwege xboxlive en de games.

Als laatste wil ik er nog bijzeggen dat de 360 niet de enigste console is die stuk ging bij mij, Mijn ps2 (Ongeveer 6 maanden na de launch gekocht) heeft dat ook gedaan: 13 maanden na aankoop, 1 maand buiten garantie dus. (En goedkoop was die reparatie niet, daar koop je nu een nieuwe ps2 voor)

En als de opvolger van de xbox360 de degelijkheid krijgt van oudere consoles dan gaan we gouden tijden tegemoet.

Laatst bewerkt: 2 nov 2008
  20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Mijn PS2 is ook van de launch en deze doet het na (bijna) 8 jaar nog steeds perfect, al hebben de controllers al wel hun beste tijd gehad :+.

De eerste console die ooit bij is kapot gegaan is mijn PS3: 5 dagen na aankoop! Daar was ik wel even pist om. En een paar dagen voor dat ik mijn PS3 terug had (na 6 weken, met aandringen) begaf mijn 360 het :+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina