Ja....en ?
Oke laat ik het anders zeggen. Ben je dan een loser als je je rijbewijs kunt halen (zodra je dus 18 bent geworden) maar in plaats daarvan Forza/PGR gaat spelen ? Nee dacht het niet.
Sterker nog, niet iedereen heeft uberhaupt de mogelijkheid om zijn of haar rijbewijs te halen. Net als dat niet iedereen het geld/de ruimte/de tijd of nogmaals de ambitie heeft om een echt muziekinstrument te kunnen of willen bespelen. Is het dan zo erg als je het 'faked', zoals hierboven wordt gezegd, in een videogame ? Ik heb uren lol. Net als die mensen die 'faken' in een auto te kunnen scheuren, of mensen die 'faken' dat ze topscoorder bij Ajax zijn in Fifa. Allemaal hetzelfde hoor. Zolang je jezelf maar niet wijsmaakt dat wat jij presteert in Fifa/PGR/Guitar Hero vergelijkbaar is met het echte werk, want dan heb je idd wel een beetje een plank voor je hoofd.
Oh en ik kan helemaal niet "gewoon even een gitaar/drumstel pakken en gaan rocken", want als ik dat doe, word ik de kiet uitgestampt omdat de mensen hier gek zouden worden van het geluid dat het produceert. Dus nogmaals, niet iedereen heeft die mogelijkheid. Dat jij die mogelijkheid wel hebt wil niet zeggen dat het voor een ander ook zo moet zijn. En dat jij jezelf te goed voelt om Guitar Hero te spelen, of er gewoon niks aan vind, omdat jij wel een echt instrument bespeelt....is jouw goed recht. Maar ik loop dan ook nergens te beweren dat Guitar Hero vergelijkbaar is met het echte werk. Tis een game, niet meer en niet minder.
Trouwens, sommige mensen kunnen ook prima autorijden zonder rijbewijs hoor. Stond laatst nog in de krant, een man van 81 reed al 63 jaar zonder rijbewijs. Prachtig, dat wel
Mja ik nok ermee. Zinloze discussie
Laatst bewerkt: 6 nov 2008