Ik heb juist meer lol gehad met GTA IV dan met SR2. Activiteiten boeien me niet, ik wil niet zoeken naar duizend dingen en me zelf ombouwen of me auto's ombouwen. Ik heb bij IV gewoon vaak een auto gepakt en ben gewoon gaan rijden, soms wat mensen neerknallen, heb ik veel plezier in dan al die dingen doen in SR2. Die duiven heb ik ook niet gedaan in IV, net als stunt jumps maar de stad leeft en dat is het gene wat ik wil.
Het verhaal is echt sterk, de gameplay is echt sterk, grafisch zeer mooi en kwa bugs ben ik ook bijna niks tegen gekomen. Je kan de game haten, maar zeggen dat het een slechte game is, nee. Rockstar heeft zo'n grote stad gemaakt, met deze grafische pracht en zo weinig bugs. Alles van IV vind ik gewoon kloppen, ik heb me nooit geërgerd ergens aan, de humor is nog steeds heerlijk, voor mij mist er niks.
Eerst vertelde ik nog dat ik wel een aantal dingen miste bij IV, weinig wapens en weinig voertuigen vergeleken met San Andreas. Ik heb SR2, een keer parachute gesprongen en kwa wapens heb ik ook niet veel gebruikt, heb de flametrower en chainsaw unlocked maar nooit gebruikt, het boeit me weinig. Heb een keer gelopen als naakte hoer maar heb al snel mijn savegame geload met een normale personage. Radiozenders vind ik echt slecht en voor de humor hoef ik het ook niet te doen. Kwa storyline, oké er zit meer verschil in dan bij IV maar dat hoeft niet van mij, de missies van IV vond ik altijd sterk omdat je juist kon verschuilen, het voelde gewoon veel beter. Tevens vond ik het verhaal weer lekker simpel van SR, 3 gangs uitroeien en dan Ultor, het was echt te simpel en had totaal geen diepgang, bij IV voelde ik mee met Niko en was het als of ik naar een dikke Thriller aan het kijken/spelen was.
Ook na het verhaal van IV heb ik IV nog heel veel gespeeld, echt een geweldige game.
Edit: Helemaal vergeten. Enigste pluspunt vergeleken met IV is dat SR2 de activiteit 'Fight Club' heeft, daar hou ik wel van. Bij True Crime New York City vond ik dat ook heel erg leuk.
Laatst bewerkt: 7 nov 2008