1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GTA IV vs. Saints Row 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Steel Dogg, 25 okt 2008.

?

Welke game vind jij beter: Saints Row 2 of GTA IV?

  1. Saints Row 2

    36,0%
  2. GTA IV

    35,0%
  3. Ze zijn allebei goed in wat ze doen

    27,0%
  4. Het is allebei niks, de beste free-roam game is ...

    2,0%
  1. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja nog steeds die crap besteuring.
     
  2. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    GTA IV is meer op de verhaal gericht, het is serieus, realisme. Als je daar niet van houd, en liever voor de fun gaat, zit je met Saints Row 2 goed ;)
     
  3. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vraagt die toch helemaal niet 8)
     
  4. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees het topic nog eens goed door... :+
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind de besturing van Saints Row 2 niks mis mee hoor. Het enige nadeel is dat je niet met A of X kan gassen. Maar lage snelheiden kun je nu gewoon rijden met de Cruise Control.

    Ik vind GTA IV gewoon wat saai. Ook de weinige dingen die je dan kunt doen naast de verhaallijn, die zijn gewoon niet zo spannend/leuk/boeiend. En op zich vind ik het verhaal van Saints Row 2 best wel leuk/boeiend. Het is alleen een ander soort verhaal. Saints Row 2 heeft meer een echt game verhaal, en bij GTA IV heeft Rockstar meer een soort thriller film verhaal erin proberen te verwerken. Maar die spanning overbrengen naar een game is ze gewoon niet helemaal goed gelukt, en dan heb ik liever gewoon een verhaal á la SR2.

    Daarom wint Saint's Row 2 het voor mij van GTA IV.

    @ Xenn0X:

    Je moet niet spreken over iets waar je niets van af weet. Oftewel, gewoon alleen stemmen en iets posten hier als je allebei de games (veel) gespeeld heb en ik zie bij jou alleen GTA IV en geen SR2. Persoonlijk heb ik GTA IV zo'n 55 a 60 uur gespeeld en SR2 zo'n 25 a 30 uur. Dus dan heb je tenminste een onderbouwde mening.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2008
  6. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind niemand hoor :): :+

    [/QUOTE]

    Hij zegt toch ook niks slechts over SR2?
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2008
  7. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    vroeg het alleen maar af, meestal veranderd er kwa besturing niets.
    maar goed mr blaat graag.
    nog steeds vrijheid van menings uiting en ik vind gta beter dan saints row in het algemeen.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Moet je SR2 wel eerst spelen. Maar goed SR1 was nog altijd beter als GTAIV...
     
  9. Xbneo

    Xbneo Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind gta4 helemaal niet goed in verhouding tot zijn voorganger
    ik heb saints row 2 nog niet gespeeld, maar aan de reviews en filmpjes te zien ga ik die ook saai vinden
     
  10. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij vraagt alleen of die besteuring nog kut is, SR2 fanboy _0/
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ze hebben voor mij allebei hun eigen plus en min punten.

    Voor Saints Row 2 zijn dat.
    + Tuning/Customizable tot op de puntjes
    + Leuke missies/Heel veel te doen!
    - Grafisch gelijk aan SR1 (lees: geen vooruitgang!)

    GTA: IV
    + Grafisch erg mooi
    + Betere verhaallijn.
    - eenmaal uitgespeeld was ik er wel klaar mee, die domme duiven kapot schieten sloeg echt nergens op.

    Maar verkies toch SR2 boven GTA omdat de replay waarde bij GTA echt laag lag, waar ik SR1 nog tijden speelde was ik met GTA na uitspelen echt ermee klaar. De replay waarde was dus echt zero! In SR1 vermaakte ik me in die tijd nog met missies als insurance fraude, alle tags neerzetten en nog van alles unlocken. Dit zelfde heeft SR2 ook weer!
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2008
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Lezen n00b.....hij zegt dat hij GTA beter als SR vind zonder die game ook maar te spelen. Fanboy ben je zelf btw...
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ik heb juist meer lol gehad met GTA IV dan met SR2. Activiteiten boeien me niet, ik wil niet zoeken naar duizend dingen en me zelf ombouwen of me auto's ombouwen. Ik heb bij IV gewoon vaak een auto gepakt en ben gewoon gaan rijden, soms wat mensen neerknallen, heb ik veel plezier in dan al die dingen doen in SR2. Die duiven heb ik ook niet gedaan in IV, net als stunt jumps maar de stad leeft en dat is het gene wat ik wil.

    Het verhaal is echt sterk, de gameplay is echt sterk, grafisch zeer mooi en kwa bugs ben ik ook bijna niks tegen gekomen. Je kan de game haten, maar zeggen dat het een slechte game is, nee. Rockstar heeft zo'n grote stad gemaakt, met deze grafische pracht en zo weinig bugs. Alles van IV vind ik gewoon kloppen, ik heb me nooit geërgerd ergens aan, de humor is nog steeds heerlijk, voor mij mist er niks.

    Eerst vertelde ik nog dat ik wel een aantal dingen miste bij IV, weinig wapens en weinig voertuigen vergeleken met San Andreas. Ik heb SR2, een keer parachute gesprongen en kwa wapens heb ik ook niet veel gebruikt, heb de flametrower en chainsaw unlocked maar nooit gebruikt, het boeit me weinig. Heb een keer gelopen als naakte hoer maar heb al snel mijn savegame geload met een normale personage. Radiozenders vind ik echt slecht en voor de humor hoef ik het ook niet te doen. Kwa storyline, oké er zit meer verschil in dan bij IV maar dat hoeft niet van mij, de missies van IV vond ik altijd sterk omdat je juist kon verschuilen, het voelde gewoon veel beter. Tevens vond ik het verhaal weer lekker simpel van SR, 3 gangs uitroeien en dan Ultor, het was echt te simpel en had totaal geen diepgang, bij IV voelde ik mee met Niko en was het als of ik naar een dikke Thriller aan het kijken/spelen was.

    Ook na het verhaal van IV heb ik IV nog heel veel gespeeld, echt een geweldige game. :thumbs:

    Edit: Helemaal vergeten. Enigste pluspunt vergeleken met IV is dat SR2 de activiteit 'Fight Club' heeft, daar hou ik wel van. Bij True Crime New York City vond ik dat ook heel erg leuk.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2008
  14. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij vind de besteuring blijkbaar heel belangrijk en hij vraagt alleen of dat nog steeds hetzelfde is. Het concept is nog precies hetzelfde als in deel 1. 3 gangs uitmoorden, in deel 2 is Ultor hier bij gekomen. Daarbij komt dat je niet beide games gespeeld moet hebben om te zeggen welke JIJ beter vind. Jij hebt dus helemaal niks te zeggen over iemand anders zijn mening.

    Ben zelf echt een hele erge fanboy. Ik zeg steeds maar weer hoe goed ik IV vind enz. O nee dat doe ik niet dat doe jij steeds over SR2 :):
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2008
  15. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    GtaIV>Saints row 2
    Saints row 2 > GtaIV

    SR2 sucks
    GTAIV sucks.

    Fanboy gevecht

    [/thread]
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee dat heb ik niet gezegt....wat ik zeg is dat SR2 beter is als GTAIV. Zelf vind ik SR2 ook geen geweldige game, maar wel beter als GTAIV.
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Toch wel jammer dat een topic als deze gelijk weer uitloopt op het elkaar maar fanboy te noemen(want ja dat is nogal makkelijk). Had dit wel verwacht, discussies als deze zijn gewoon haast niet mogelijk. Fiasco geeft het goede voorbeeld, laten we ons daar aan houden. Daarnaast is het wel zo dat je allebei de games moet hebben gespeeld om een goede menig te kunnen geven over deze games, zo niet dan word je ook niet snel serieus genomen.

    Maarja...
     
  18. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    O-)

    Komt nogal erg fanboy over. Ook voordat dit topic bestond kwam je in het SR2 algemeen al fanboy over.

    @hierboven tijdje geleden in algemeen gepost:

    Denk dat ik volgende week het spel uitgespeeld heb en dan meteen weer terug naar IV ga. Ik weet niet waarom maar het pakt me niet echt. In het begin was ik echt voor SR2 en alles maar nu mis ik Liberty city toch wel. De missie leken in het begin heel leuk te worden. Ook het verhaal begon geweldig! Niet dat ik wist dat dat het hoogte punt was en de rest van de missies totaal niet spannend waren.

    De missie van de brotherhood dat carlos vermoord werd en dat jij daarna die vrouw vermoorde.

    Het vliegen vind ik geweldig en het customizen (?) ook maar ik wil niet mn poppetje in een hotdog pak laten lopen voor zolang. Ik heb het wel gezien naar een tijdje. Ook een man met tieten kan me niet (lang :+) boeien. De activities vind ik leuk en ik vind het jammer dat er geen stadion is in IV waar je iets kan doen en de huizen die je kan kopen, de hoeveelheid auto's die je kan opslaan van vliegtuigen en helicopters tot auto's en scooters. Maar meer vind ik het niet. Ook de stad zelf vind ik slecht. Ik zie geen auto rijden en op de parkeer plaatsen staat ook al niks. Het voelt als een dorp aan en niet als een stad. De lichten die overal vandaan komen zijn leuk maar gewoon te veel, alles is te veel. Je kan bijna geen normaal kleding stuk vinden, jaja in IV was er ook weinig maar toch. Het is allemaal over de top. En aan mij gewoon niet besteed.

    Misschien komt het omdat ik gek van New York ben. Maar het komt vooral omdat ik meer realisme wil. IV vind ik goed, leuk, mooi. Zeker nu ik SR2 speel weet ik wat ik wil.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2008
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Overkomen = discussie uitlokken ;)
     
  20. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    So what? Ontopic maar weer.
     

Deel Deze Pagina