[Scriptie] Hulp!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 17 sep 2007.

1. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Heeft de Nederlandse taal kans om te overleven?

Misschien zoiets.

2. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat ik mij zou richten op de mogelijkheden/gevaren van Hyves. Dit is misschien een heel specifiek onderzoek, maar met (naar eigen zeggen) 4 miljoen leden is dit zeker belangrijk voor de toekomst.
    Vragen die je hierbij kunt stellen:
    - Hoe zit het met de privacy van de gebruikers. Als je informatie deelt met vrienden, mag dit wettelijk gezien dan ook gebruikt worden voor communicatie van bedrijven?
    - Op welke manier kan Hyves communicatie gaan veranderen in de komende x jaar. (Het kan zijn dat sollicitatie verschuift naar social networks omdat zo beter dingen te controleren zijn van sollicitanten).
    - In hoeverre moeten gebruikers gaan oppassen dat toekomstige werkgevers niet even gaan googlen en meteen je hele vriendennetwerk kunnen bekijken?
    - Is de communicatie tussen jongeren op Hyves vooral supplementair of meer complementair?
    - Wat zijn de mogelijkheden voor bedrijven?

En ga zo maar door ;). Zeker in vergelijking met Second Life (met ik meen 44.000 gebruikers in Nederland...) is het apart om te zien dat Hyves veel minder aandacht krijgt, terwijl ze mijns inziens veel gevaarlijker zijn.

Een ander onderwerp zou kunnen zijn de brand-communication ingame. Wat zijn de mogelijkheden voor bedrijven om 'in-script-advertising' bij videogames te doen? In hoeverre is dit wenselijk en wordt dit al gebruikt?

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Haha Rox dat zijn precies de 2 dingen die ik tot nu toe heb opgeschreven om eventueel mee aan de slag te gaan. Ben het met je eens dat het misschien wel interessant is om specifiek Hyves onder de loep te nemen:thumbs:

Thanks voor de post!

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Als je dat onderwerp uiteindelijk kiest houd ik me aanbevolen voor een kopie als die klaar is ;).

Misschien een ander onderwerp (dat aansluit bij CRM/technologie):
    - In hoeverre hebben CRM-systemen ervoor gezorgd dat de communicatie met de klant daadwerkelijk persoonlijker is geworden?

En dat is zeker niet een vraag waarvan je zo het antwoord hebt ;). Bekijk je email-inbox maar eens en zoek de echt individuele nieuwsbrieven...
    Dit terwijl het met gemak al mogelijk moet zijn om (zeker in het geval van webwinkels) alle aankopen naast elkaar te leggen en daar productvoorkeuren in weer te geven. Hierop kun je je nieuwsbrief weer uit blokken laten opbouwen, zodat het geheel weer persoonlijker wordt. Maar als je mij 5 bedrijven kunt noemen die dit doen krijg je van mij een koekje ;).

5. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik persoonlijk altijd interessant vind is hoe de media (en dan met name radio en televisie) reageren op ontwikkelingen op het internet. Vaak maakt de media een hype van dingen die al veel langer bekend zijn (YouTube bijvoorbeeld), of word er een hype gecreƫerd om een volkomen insignificant iets, zoals dat gedoe met Second Life. Dat had bijna geen (actieve!) gebruikers, en toch werd er door het bedrijfsleven in enthousiasme en onwetendheid op die mediahype gereageerd door er miljoenen euro's in te investeren.

Ook heeft de media; en dit is misschien nog interessanter en specifieker voor jouw wetenschapsvlak, communicatie; vaak geen flauwe notie van formuleringen op het internet, het sarcasme, de humor en de eigenlijke bedoeling. Als je een willekeurige film kijkt waarin het internet een rol speelt, dan zie je altijd schermnamen als 'C0oL gUy2499', en wordt er getypt in een soortgelijk schriftelijk gehandicapt schrift. Zo had mijn moeder een keer een film gezien over hackers, en vroeg ze aan mij of, als ik typte, ik ook alle klinkers wegliet en willekeurige hoofdletters invoegde.

Ik heb het, om het een beetje samen te vatten, altijd heel interessant gevonden hoe de media niet helemaal begrijpt hoe het internet in elkaar zit. Het blijft toch een beetje het idee van de toffe ouderen die nog 'vet cool' met de jeugd mee proberen te doen. Echt zeer leuk om te zien, en voor jou misschien leuk om dit, voor zover mogelijk, te analyseren.

Even kijken of ik een hoofdlijn uit mijn mouw kan schudden (onderwerpen in vragen formuleren ben ik altijd zeer slecht in:

Digimanie
    "Over de wederzijdse invloed die de media en het internet op elkaar uitoefenen, en welke uitwerking dit heeft op zowel sociaal als economisch gebied."

Het is maar een ideetje. :9

6. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Zozo wat een hulp:cool:

@ Rox; Ik weet dat er op dat gebied nog een hoop te verbeteren valt.. En ik weet ook dat die behoefte er is. Niet alleen bij consumenten, maar ook bij andere bedrijven. Toch vind ik dat (nu) niet boeiend genoeg om een scriptie aan te wijden.;)

@ Tediz; Ook interessant, zeker. Maar qua persoonlijke interesse zit ik toch dichter bij de vorige 2 genoemde punten. Thnx tho..

7. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben ook begonnen aan mijn afstudeerscriptie, doe de opleiding HBO MER: Makelaardeij/vastgoedkunde.

Lukt nog niet om een goed onderzoek te bedenken wat ik ook nog eens interessant vind.

En hoe pak je een bedrijfsanalyse aan bij een klein bedrijf? Veel managementmodellen (7s model bijvoorbeeld) zijn gericht op grote ondernemening, iemand suggesties?

Zijn er hier mensen (eventueel zelf in de makelaardij actief) met ideeen voor een goed/leuk onderzoeksvoostel?

8. Emma

Emma Guest

Ik ga het eens voor je navragen :) Ken wel iemand die makelaar is. Kom er nog op terug!

9. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Super, alvast bedankt!

Deel Deze Pagina